Laguna 2 Nieuwe motor
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 27 jul 2014 16:53
- Actief als: particulier
Laguna 2 Nieuwe motor
Hey Renault vrienden graag jullie advies over het onderstaande,
ik helaas de pech gehad dat mijn afgescheurde multiriem tussen mijn distributieriem is gekomen en mijn hele motor aan gort heeft gedraait.
Na veel wikke en wegen hebben we besloten er een nieuw blok van het zelfde type erin te leggen.
Dit is naar 3 zaterdagen zwoegen gelukt en onze Laguna is weer onder de levende.
Hij loopt nog beter dan van te voren dus alleen maar plus punten.
Graag wil ik 1 duidelijk antwoord op de onderstaande vragen want naeen halve dag googlen ben ik er nog niet uit.
1) Waar moet ik op letten bij het inrijden van deze nieuwe motor. Toerentallen en Kilometers?
2) Wanneer mag ik weer op gas gaan rijden?
Het betreft het volgende type motor: K4M710. Het is een 1.6 16V Benzine/LPG (g3).
Let wel het is een nieuwe motor met 0 km op de klok.
Graag jullie adviezen.
Gr Stefan
ik helaas de pech gehad dat mijn afgescheurde multiriem tussen mijn distributieriem is gekomen en mijn hele motor aan gort heeft gedraait.
Na veel wikke en wegen hebben we besloten er een nieuw blok van het zelfde type erin te leggen.
Dit is naar 3 zaterdagen zwoegen gelukt en onze Laguna is weer onder de levende.
Hij loopt nog beter dan van te voren dus alleen maar plus punten.
Graag wil ik 1 duidelijk antwoord op de onderstaande vragen want naeen halve dag googlen ben ik er nog niet uit.
1) Waar moet ik op letten bij het inrijden van deze nieuwe motor. Toerentallen en Kilometers?
2) Wanneer mag ik weer op gas gaan rijden?
Het betreft het volgende type motor: K4M710. Het is een 1.6 16V Benzine/LPG (g3).
Let wel het is een nieuwe motor met 0 km op de klok.
Graag jullie adviezen.
Gr Stefan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: Laguna 2 Nieuwe motor
Vaak wordt in een nieuwe motor zgn. "inloop-olie" gebruikt, deze verversen na zo'n 2.500 km. Dan kan je gewon rijden met alle geschikte brandstoffen.
Is je motor "leeg" afgeleverd en heb je die zelf gevuld met de voorgeschreven olie, dan de olie verversen na zo'n 5.000 km. zou ik doen en dan hetzelfde.
SUC6
Is je motor "leeg" afgeleverd en heb je die zelf gevuld met de voorgeschreven olie, dan de olie verversen na zo'n 5.000 km. zou ik doen en dan hetzelfde.
SUC6
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 27 mar 2012 19:39
En laag in toeren houden niet meer dan 3500 geloof ik voor een benzine, voor een diesel niet meer dan 3000 toeren.
[ Posting via iPad ]
[ Posting via iPad ]
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Hij mag best wat meer toeren maken, maar niet te lang het is geen ouwe wijven motor!
Gevarieerd rijden lekker doortrekken eventjes en dan weer soepel verder, doe je te voorzichtig dan komen er randjes bovenin de cilinder waar de zuigerveren tegenaan tikken als je dan later de wagen wel op z'n donder geeft.
Dus samengevat geen extreme dingen en vooral niet langdurig op het zelfde toerental blijven zitten.
SUC6
Gevarieerd rijden lekker doortrekken eventjes en dan weer soepel verder, doe je te voorzichtig dan komen er randjes bovenin de cilinder waar de zuigerveren tegenaan tikken als je dan later de wagen wel op z'n donder geeft.
Dus samengevat geen extreme dingen en vooral niet langdurig op het zelfde toerental blijven zitten.
SUC6
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
Dan zou je met een nieuwe motor dus feitelijk geen lange snelwegritten mogen makenWillemS schreef:Dus samengevat geen extreme dingen en vooral niet langdurig op het zelfde toerental blijven zitten.
SUC6
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
-
- Gerespecteerd lid
@ Renier , natuurlijk wel, maar liever niet met een lang aangehouden konstante snelheid.
Waarom dan niet? ik voel hem al aankomen , nou bij een konstante snelheid komen de bovenste zuigerveren telkens op het zelfde bovenste punt in de cilinderwand, daar houdt het inslijtproces dan op. Ga je dan na een lange tijd voorzichtig inrijden een keer flink los, dan komen die zuigerveren opeens wel ietsje hoger in de cilinderwand en daar is dan een randje gevormd, gevolg "kan" zijn dat die zuigerveer dan breekt. Dat merk je dan aan het olieverbruik en compressieverlies.
Dit zelfde geldt ook voor een wagen die altijd jaren in de stad is gebruikt en dan opeens een reis door bv Duitsland gaat maken met een bestuurder die wel eens wil weten wat die wagen (van opa of oma) nog allemaal kan.
mvg
WillemS
Waarom dan niet? ik voel hem al aankomen , nou bij een konstante snelheid komen de bovenste zuigerveren telkens op het zelfde bovenste punt in de cilinderwand, daar houdt het inslijtproces dan op. Ga je dan na een lange tijd voorzichtig inrijden een keer flink los, dan komen die zuigerveren opeens wel ietsje hoger in de cilinderwand en daar is dan een randje gevormd, gevolg "kan" zijn dat die zuigerveer dan breekt. Dat merk je dan aan het olieverbruik en compressieverlies.
Dit zelfde geldt ook voor een wagen die altijd jaren in de stad is gebruikt en dan opeens een reis door bv Duitsland gaat maken met een bestuurder die wel eens wil weten wat die wagen (van opa of oma) nog allemaal kan.
mvg
WillemS
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
Ah, kijk, en da's het erste wat ik doe na invoegen, die CC knop indrukken.Pleiades schreef:Jawel, maar niet op de cruisecontrol
alweer tijd geleden dat ik ene nieuwe auto heb ingereden
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-