Volgende situatie:
-deze week heeft vrouwlief de auto kort verplaatst om de auto schoon te maken
-tijdens de werkzaamheden is de accu aangeweest / radio geluisterd
-'s middags wil ze weg gaan en krijgt de auto niet gestart (koude start): eerste vermoeden platte accu
-ANWB erbij, die de accu doormeet; stelt vast dat deze 100% in orde is.
-hij start de auto (startknop ingedrukt, licht gas bijgeven)
-grote zwarte benzine-wolk achter de auto uit de uitlaat
-nadien geen problemen meer
Uitleg ANWB: auto is verzopen (maar dat kan toch niet met huidige injectie-motoren?) Klopt deze uitleg en/of zijn er andere dingen die ik eens moet laten nagaan die er de oorzaak van kunnen zijn geweest.
Groet uit een zonnig Brabant
Motor "verzopen" 3.5V6
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 03 jun 2011
- Laatste bezoek: 01 jan 2020 10:50
- Actief als: particulier
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Re: Motor "verzopen" 3.5V6
Er komt veel aansleg op de bougies te zitten bij een heel korte rit. De aanslag is geleiend zodat de vonk niet meer overspringt, maar via de aanslag afglijd naar massa. De benzine die wordt ingespoten ontbrandt niet en er hangen druppels benzine aan de bougies.
Vooral Opels hebben daar veel last van.
[ Posting via iPad ]
Vooral Opels hebben daar veel last van.
[ Posting via iPad ]
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Motor "verzopen" 3.5V6
In aanvulling op het bericht van Hema nog het volgende, de benzine van tegenwoordig is eigenlijk helemaal geen benzine.
Er zit al standaard 5% bio-ethanol in en dat gaat geleidelijk naar de 10% en meer. De brandstof van tegenwoordig verdampt heel slecht, daarom maken ze de bougies en bobine's steeds beter en krachtiger. Onder de 60 graden(motor,olie en koelvloeistof temperatuur) heb je heel veel last van condens in de motor, met als gevolg slecht starten, veel slijtage en vervuiling.
Je dient de motor en olie dus goed warm te rijden(min. 20 minuten). Verder dus ook ieder jaar zeker de olie en filter vervangen.
mvg
WillemS
Er zit al standaard 5% bio-ethanol in en dat gaat geleidelijk naar de 10% en meer. De brandstof van tegenwoordig verdampt heel slecht, daarom maken ze de bougies en bobine's steeds beter en krachtiger. Onder de 60 graden(motor,olie en koelvloeistof temperatuur) heb je heel veel last van condens in de motor, met als gevolg slecht starten, veel slijtage en vervuiling.
Je dient de motor en olie dus goed warm te rijden(min. 20 minuten). Verder dus ook ieder jaar zeker de olie en filter vervangen.
mvg
WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 947 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 20 Reacties
- 1170 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 5 Reacties
- 422 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 187 Weergaves
-
Laatste bericht door ap1
-
- 1 Reacties
- 43 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 0 Reacties
- 94 Weergaves
-
Laatste bericht door Scoers
-
- 6 Reacties
- 219 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs