Technische spec's Motortype 3.0 dCi 140 Motorcode: ZD3 20

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Hans Leeuwestein
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Technische spec's Motortype 3.0 dCi 140 Motorcode: ZD3 20

Bericht door Hans Leeuwestein »

Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een camper op een Renault Master chassis. Motortype 3.0 dCi 140 Motorcode: ZD3 202 100k 2953ccm, bouwjaar 7 / 2006.
Is er iemand die mij aan een nederlandse (technische) handleiding van zo'n wagen kan helpen of mij aan kan geven waar ik deze zou kunnen vinden?. Ik ben vnl. geinteresseerd in de technische specificaties zoals max koppel, de koppelkromme in het algemeen eigenlijk. De wagen is oorspronkelijk afkomstig van de duitse markt.

Bij voorbaat bedankt, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Hans, heb je ook een type spec. ? Dit zijn 4 letters, ws. te vinden in het chassisnummer *VIN.....
dan kan ik wat meer voor je opzoeken. mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hans Leeuwestein
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Hans Leeuwestein »

WillemS schreef:Hans, heb je ook een type spec. ? Dit zijn 4 letters, ws. te vinden in het chassisnummer *VIN.....
dan kan ik wat meer voor je opzoeken. mvg WillemS
Hallo Willem, bedankt voor de snelle reactie. De volgende lettercombinatie vindt ik in het chassisnr. VF1UDCSG. Ik hoop dat je hier iets aan hebt?.

Vrgr. Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Hans VF1UDCS. U= Chassis cabine; D= Projektcode; C= Onbekend; S= Motor ZD3 Versnellingsbak PF6.
Veel verder kom ik nu niet. Daarvoor heb ik de motor-code nodig. Die staat ergens in de motorruimte of op de motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hans Leeuwestein
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Hans Leeuwestein »

Hallo Willem,
Helaas, camper staat gestald en ik kan er niet zo maar bij. Ik heb een aantal foto's gemaakt maar juist die van het motor type plaatje op het kleppendeksel zijn niet voldoende scherp om het nr. er uit te kunnen halen. Gaat dus even niet lukken. Wat ik écht vreemd vindt is dat ik deze simpele data niet te pakken kan krijgen. Een dealer bij mij in de buurt was absoluut behulpzaam en deed echt moeite om een koppelkromme voor de 3.0 dCi 140 PK uit de bij hun beschikbare documentatie te vinden maar het lukte hun vreemd genoeg niet. Ooit zullen we het wel te weten komen, hij rijdt in ieder geval prima.
Nog een vraag; heb je een mening over chiptuning van een dergelijke motor?.

Vrgr. Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Hans, jammer dat je niet bij de gegevens kunt, wellicht later.
Chip-tuning?, ja, daar zijn de meningen verdeeld over. Ik vind dat er wel aan een paar voorwaarden voldaan moet worden voordat je ertoe overgaat. 1) de motor dient in prima conditie en schoon van binnen te zijn. 2) de koppeling dient het hogere vermogen en koppel aan te kunnen(slip). 3) de bestuurder dient zich ervan bewust te zijn dat hij met een ge-chipte wagen rijdt. Het groter voordeel van chippen vind ik dat je onderin het toerengebied meer koppel krijgt. Het meerdere vermogen heb je vooral nodig bij hard rijden, nu dit laatste lijkt me niet aan te bevelen met en Camper.
Ik zou wel eerst informeren of deze motor nog ge-chipt kan worden, of dat hij al aan z'n technische grens zit. En als laatste natuurlijk een betrouwbeer bedrijf dat je ook nog garantie geeft. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Even inhaken.

In de eerste post staat het volledige motortype reeds vermeld, namelijk ZD3 202.
Verder kan je de C in het chassisnummer lezen als een 0, dan kom je ook een stuk verder.
Deze motor is er ook in een 160 pk versie (ZD3 604), een stukje meer kan dus wel.
Al weet ik zo niet of er nog meer verschillen aan de motor zijn.
Anders een keer informeren bij een Renault Truck dealer of zij je verder kunnen helpen.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

witte kat
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2011
Laatste bezoek: 12 aug 2011 19:36
Actief als: particulier

Re: Technische spec's Motortype 3.0 dCi 140 Motorcode: ZD

Bericht door witte kat »

hallo mijn naam is witte kat en wilde even reageren op de chiptunning van je renault. Buiten alle techn aspecten waar anderen veel meer van weten kan ik je mijn ervaring vertellen met mijn eigen renault master dci 140.
ik heb een nieuw auto gekregen na de tuning. geweldig een sportwagen in bus formaat wat een kracht voor al in de bergen en met zware last erg goed voelbaar . doordat ik regelmatig met aanhanger en volle overbeladen bus rij heb ik het gevoel in een normale auto te rijden die niet overbeladen is kosten waren ± 500 euro maar de moeite waard. succes ermee .
batterij

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht