Technische spec's Motortype 3.0 dCi 140 Motorcode: ZD3 20
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 nov 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Technische spec's Motortype 3.0 dCi 140 Motorcode: ZD3 20
Hallo,
Sinds kort ben ik in het bezit van een camper op een Renault Master chassis. Motortype 3.0 dCi 140 Motorcode: ZD3 202 100k 2953ccm, bouwjaar 7 / 2006.
Is er iemand die mij aan een nederlandse (technische) handleiding van zo'n wagen kan helpen of mij aan kan geven waar ik deze zou kunnen vinden?. Ik ben vnl. geinteresseerd in de technische specificaties zoals max koppel, de koppelkromme in het algemeen eigenlijk. De wagen is oorspronkelijk afkomstig van de duitse markt.
Bij voorbaat bedankt, Hans
Sinds kort ben ik in het bezit van een camper op een Renault Master chassis. Motortype 3.0 dCi 140 Motorcode: ZD3 202 100k 2953ccm, bouwjaar 7 / 2006.
Is er iemand die mij aan een nederlandse (technische) handleiding van zo'n wagen kan helpen of mij aan kan geven waar ik deze zou kunnen vinden?. Ik ben vnl. geinteresseerd in de technische specificaties zoals max koppel, de koppelkromme in het algemeen eigenlijk. De wagen is oorspronkelijk afkomstig van de duitse markt.
Bij voorbaat bedankt, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Hans, heb je ook een type spec. ? Dit zijn 4 letters, ws. te vinden in het chassisnummer *VIN.....
dan kan ik wat meer voor je opzoeken. mvg WillemS
dan kan ik wat meer voor je opzoeken. mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 nov 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hallo Willem, bedankt voor de snelle reactie. De volgende lettercombinatie vindt ik in het chassisnr. VF1UDCSG. Ik hoop dat je hier iets aan hebt?.WillemS schreef:Hans, heb je ook een type spec. ? Dit zijn 4 letters, ws. te vinden in het chassisnummer *VIN.....
dan kan ik wat meer voor je opzoeken. mvg WillemS
Vrgr. Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Hans VF1UDCS. U= Chassis cabine; D= Projektcode; C= Onbekend; S= Motor ZD3 Versnellingsbak PF6.
Veel verder kom ik nu niet. Daarvoor heb ik de motor-code nodig. Die staat ergens in de motorruimte of op de motor.
Veel verder kom ik nu niet. Daarvoor heb ik de motor-code nodig. Die staat ergens in de motorruimte of op de motor.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 nov 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hallo Willem,
Helaas, camper staat gestald en ik kan er niet zo maar bij. Ik heb een aantal foto's gemaakt maar juist die van het motor type plaatje op het kleppendeksel zijn niet voldoende scherp om het nr. er uit te kunnen halen. Gaat dus even niet lukken. Wat ik écht vreemd vindt is dat ik deze simpele data niet te pakken kan krijgen. Een dealer bij mij in de buurt was absoluut behulpzaam en deed echt moeite om een koppelkromme voor de 3.0 dCi 140 PK uit de bij hun beschikbare documentatie te vinden maar het lukte hun vreemd genoeg niet. Ooit zullen we het wel te weten komen, hij rijdt in ieder geval prima.
Nog een vraag; heb je een mening over chiptuning van een dergelijke motor?.
Vrgr. Hans
Helaas, camper staat gestald en ik kan er niet zo maar bij. Ik heb een aantal foto's gemaakt maar juist die van het motor type plaatje op het kleppendeksel zijn niet voldoende scherp om het nr. er uit te kunnen halen. Gaat dus even niet lukken. Wat ik écht vreemd vindt is dat ik deze simpele data niet te pakken kan krijgen. Een dealer bij mij in de buurt was absoluut behulpzaam en deed echt moeite om een koppelkromme voor de 3.0 dCi 140 PK uit de bij hun beschikbare documentatie te vinden maar het lukte hun vreemd genoeg niet. Ooit zullen we het wel te weten komen, hij rijdt in ieder geval prima.
Nog een vraag; heb je een mening over chiptuning van een dergelijke motor?.
Vrgr. Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Hans, jammer dat je niet bij de gegevens kunt, wellicht later.
Chip-tuning?, ja, daar zijn de meningen verdeeld over. Ik vind dat er wel aan een paar voorwaarden voldaan moet worden voordat je ertoe overgaat. 1) de motor dient in prima conditie en schoon van binnen te zijn. 2) de koppeling dient het hogere vermogen en koppel aan te kunnen(slip). 3) de bestuurder dient zich ervan bewust te zijn dat hij met een ge-chipte wagen rijdt. Het groter voordeel van chippen vind ik dat je onderin het toerengebied meer koppel krijgt. Het meerdere vermogen heb je vooral nodig bij hard rijden, nu dit laatste lijkt me niet aan te bevelen met en Camper.
Ik zou wel eerst informeren of deze motor nog ge-chipt kan worden, of dat hij al aan z'n technische grens zit. En als laatste natuurlijk een betrouwbeer bedrijf dat je ook nog garantie geeft. SUC6
Chip-tuning?, ja, daar zijn de meningen verdeeld over. Ik vind dat er wel aan een paar voorwaarden voldaan moet worden voordat je ertoe overgaat. 1) de motor dient in prima conditie en schoon van binnen te zijn. 2) de koppeling dient het hogere vermogen en koppel aan te kunnen(slip). 3) de bestuurder dient zich ervan bewust te zijn dat hij met een ge-chipte wagen rijdt. Het groter voordeel van chippen vind ik dat je onderin het toerengebied meer koppel krijgt. Het meerdere vermogen heb je vooral nodig bij hard rijden, nu dit laatste lijkt me niet aan te bevelen met en Camper.
Ik zou wel eerst informeren of deze motor nog ge-chipt kan worden, of dat hij al aan z'n technische grens zit. En als laatste natuurlijk een betrouwbeer bedrijf dat je ook nog garantie geeft. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Even inhaken.
In de eerste post staat het volledige motortype reeds vermeld, namelijk ZD3 202.
Verder kan je de C in het chassisnummer lezen als een 0, dan kom je ook een stuk verder.
Deze motor is er ook in een 160 pk versie (ZD3 604), een stukje meer kan dus wel.
Al weet ik zo niet of er nog meer verschillen aan de motor zijn.
Anders een keer informeren bij een Renault Truck dealer of zij je verder kunnen helpen.
Antonio.
In de eerste post staat het volledige motortype reeds vermeld, namelijk ZD3 202.
Verder kan je de C in het chassisnummer lezen als een 0, dan kom je ook een stuk verder.
Deze motor is er ook in een 160 pk versie (ZD3 604), een stukje meer kan dus wel.
Al weet ik zo niet of er nog meer verschillen aan de motor zijn.
Anders een keer informeren bij een Renault Truck dealer of zij je verder kunnen helpen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12 aug 2011
- Laatste bezoek: 12 aug 2011 19:36
- Actief als: particulier
Re: Technische spec's Motortype 3.0 dCi 140 Motorcode: ZD
hallo mijn naam is witte kat en wilde even reageren op de chiptunning van je renault. Buiten alle techn aspecten waar anderen veel meer van weten kan ik je mijn ervaring vertellen met mijn eigen renault master dci 140.
ik heb een nieuw auto gekregen na de tuning. geweldig een sportwagen in bus formaat wat een kracht voor al in de bergen en met zware last erg goed voelbaar . doordat ik regelmatig met aanhanger en volle overbeladen bus rij heb ik het gevoel in een normale auto te rijden die niet overbeladen is kosten waren ± 500 euro maar de moeite waard. succes ermee .
batterij
ik heb een nieuw auto gekregen na de tuning. geweldig een sportwagen in bus formaat wat een kracht voor al in de bergen en met zware last erg goed voelbaar . doordat ik regelmatig met aanhanger en volle overbeladen bus rij heb ik het gevoel in een normale auto te rijden die niet overbeladen is kosten waren ± 500 euro maar de moeite waard. succes ermee .
batterij
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht