espace 3.5 v6 string loopt alleen stationair

Plaats reactie

Topic author
daanstam
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 17 jul 2016 10:09
Actief als: particulier

espace 3.5 v6 string loopt alleen stationair

Bericht door daanstam »

Hallo allemaal vanuit Frankrijk.
Midden in een leuk frans dorpje na het kopen van une pain e du jambon is de Renault in staking gegaan. Tot dan geen enkel probleem gehad, maar nu brandt Service en twee lampjes. Het ene is volgens het boekje "er is een elektronische storing" en het andere is volgens de het boekje "luchtverontreininging"?? De auto start normaal, maar reageert niet meer op het gaspedaal. Ik kan het indrukken wat ik wil, maar er gebeurt niks, de motor blijft gewoon stationari lopen. Ik heb nog de accu losgekoppeld voor vijf minuten, maar dat mocht ook niet helpen. Inmddels is de auto afgesleept naar een franse opel garage en zal hij op transport gezet worden naar Nederland. Volgens de vriendelijke dame van Eurocross is de diagnose van de opelman iets met papillon. Nu lijkt het mij stug dat er een vlinder in de motor zit. Heeft een van de forum goeroes een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? We krijgen dan morgen wel een vervangende auto, maar het knaagt vreselijk dat de auto ons zomaar in de steek heeft gelaten.
Vrouwlief vindt het ook vreslijk dat ze :cry2: de auto geheel alleen in den vreemde moet achterlaten.

Daan
3.5 V6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier

Re: espace 3.5 v6 string loopt alleen stationair

Bericht door WillemS »

Met Papillon bedoelen ze ws het gasklephuis. De gasklep wordt ook wel "vlinderklep" genoemd.
Op het gasklephuis zit o.a. een potentiometer die de stand van die klep doorgeeft aan de Computer.
Verder wordt deze bij moderne motoren elektrisch aangestuurd en niet meer met een kabeltje.
Hierin kan een storing/defekt zijn opgetreden.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen