banden controle systeem
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 22 jan 2024 15:18
- Actief als: particulier
banden controle systeem
Hallo
Van mijn espace 2.0 16V 2004 gaan bij het starten van de auto de banden op het display een voor een uit zonder waarde aan te geven van de spanning op het display en na alle 4 gehad te hebben heb ik geen banden meer,geen melding oid in het display van een foutmelding,dus als ik aan het rijden ben dan zie ik de auto zonder banden op het display.De stekker onder de auto heb ik gecheckt maar niet aan gevonden qua vervuiling/slecht kontakt.Zekeringen lijken goed.Iemand een idee waar ik nog verder kan kijken en weet iemand of er nu een snelheids begrenzing aanwezig is (ben nu niet meer de snelweg op geweest)Álvast bedankt voor een antwoord
Groetjes
Stephan
Van mijn espace 2.0 16V 2004 gaan bij het starten van de auto de banden op het display een voor een uit zonder waarde aan te geven van de spanning op het display en na alle 4 gehad te hebben heb ik geen banden meer,geen melding oid in het display van een foutmelding,dus als ik aan het rijden ben dan zie ik de auto zonder banden op het display.De stekker onder de auto heb ik gecheckt maar niet aan gevonden qua vervuiling/slecht kontakt.Zekeringen lijken goed.Iemand een idee waar ik nog verder kan kijken en weet iemand of er nu een snelheids begrenzing aanwezig is (ben nu niet meer de snelweg op geweest)Álvast bedankt voor een antwoord
Groetjes
Stephan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Re: banden controle systeem
Of de banden zijn niet voorzien van weilsensoren
Of de wielsensoren zijn niet aangeleerd aan de auto
Of het systeem is gedeactiveerd door de dealer
Of hij zoekt nog de winterbanden (die er waarschijnlijk niet meer onder liggen)
De auto is niet voorzien van een snelheidsbegrenzer, wel (indien aanwezig) een handmatige speedlimiter
Of de wielsensoren zijn niet aangeleerd aan de auto
Of het systeem is gedeactiveerd door de dealer
Of hij zoekt nog de winterbanden (die er waarschijnlijk niet meer onder liggen)
De auto is niet voorzien van een snelheidsbegrenzer, wel (indien aanwezig) een handmatige speedlimiter
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Misschien was mijn vraag niet duidelijk.Van de een op het andere moment was ik de banden kwijt tijdens het rijden.Daarna bij het nieuwe starten kreeg ik hetgeen zoals beschreven staat en wat betreft de snelheidsbegrenzing was de vraag of er nu op snelheid begrensd zou kunnen worden automatisch door de electronica omdat de bandenspannings controle niet werkt.Dat er bij de cruise controle een regling zat om een max snelheid in te voeren wist ik al.
Misschien is het nu wel duidelijk omschreven zodat ik hopenlijk antwoord kan verwachten
Misschien is het nu wel duidelijk omschreven zodat ik hopenlijk antwoord kan verwachten
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hoi
Momenteel zie ik weer 3 banden,vanmiddag zag ik links achter en na een poosje stil gestaan te hebben bij opnieuw gaan rijden mis ik alleen nog rechts achter.Iemand een idee want ik vind het raar dat ik eerst alles mis en nu nog maar 1 band terwijl er in een 1 1/2 jaar tijd geen verandering heeft plaatsgevonden aan de wielen/banden.
Momenteel zie ik weer 3 banden,vanmiddag zag ik links achter en na een poosje stil gestaan te hebben bij opnieuw gaan rijden mis ik alleen nog rechts achter.Iemand een idee want ik vind het raar dat ik eerst alles mis en nu nog maar 1 band terwijl er in een 1 1/2 jaar tijd geen verandering heeft plaatsgevonden aan de wielen/banden.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Hoe oud is de wagen? Ik dacht dat die sensoren uitgerust zijn met batterijen die mettertijd ook leeggaan en dus de sensoren moeten vervangen worden...
Hide post links |
-
Topic author - Lid
De auto is van 01-2004
Nu bleek de accu leeg (start niet) , heb er even de accu ingezet van de transporter en toen oppeens ging het lampje van de gordel aan (heeft het in de 1 1/2 jaar dat ik de auto heb nog nooit gedaan en ik had weer wieltjes rondom.
Ik weet het niet meer,maar van de batterij in de wielsensor heb ik nooit gehoord?Nieuw voor mij.
Stephan
Nu bleek de accu leeg (start niet) , heb er even de accu ingezet van de transporter en toen oppeens ging het lampje van de gordel aan (heeft het in de 1 1/2 jaar dat ik de auto heb nog nooit gedaan en ik had weer wieltjes rondom.
Ik weet het niet meer,maar van de batterij in de wielsensor heb ik nooit gehoord?Nieuw voor mij.
Stephan
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Zijn volgens mijn weten batterijtjes met erg lange levensduur. De energie nodig voor het versturen van het signaal, moet ergens vandaan komen he.
Heb er wel geen idee van hoelang die meegaan.
De techniekers mogen me gerust verbeteren mocht ik het toch verkeerd hebben
Heb er wel geen idee van hoelang die meegaan.
De techniekers mogen me gerust verbeteren mocht ik het toch verkeerd hebben
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in