Renault Scenic type 1 1997 diagnose
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 sep 2011 13:17
- Actief als: particulier
Renault Scenic type 1 1997 diagnose
Hey hallo,
1.) Ik heb linksonder mijn stuur een ODB-achtige aansluiting gevonden voor het uitlezen van fouten/motor/sensor informatie. Nou heb ik een beetje rondgezocht op internet en dat heeft me het idee gegeven dat het niet om een obd-ii gaat maar om een renault-eigen standaard met wel dezelfde connector als een obd-ii. Nou is mijn vraag eigenlijk, is er een kabel+software voor zoals je die ook hebt voor obd-ii aansluitingen? Ik zou het erg leuk vinden om daarmee te kunnen vogelen (ben zelf computerprogrammeur en heb leuke ideetjes) Ik heb op internet een lijst van sun diagnostics gevonden waarbij de software werkt met mijn auto (Renault Vehicle COmmunication SOftware version 4) maar kon verder niets vinden van prijs of kabels of alternatieve, heeft iemand al een iets aangesloten op zijn renault scenic type 1?
2.) TOen ik de aansluiting vond van de obd (althans dat dacht ik) zag ik ook een enorme verzameling van een heleboel lampjes, platte rechthoekige lampjes van allerlei kleurtjes en met nummers erop. Waarvoor zijn deze? (4a5 rijen van plusminus 10 lampjes)
3.) Zijn er andere manieren dan een obd-achtige connector om gegevens zoals kilometer per uur/bezine in auto/toerental informatie uit te lezen? (dus niet de diagnostische functies maar gewoon de informatie die ook op je dashboard verschijnt?)
1.) Ik heb linksonder mijn stuur een ODB-achtige aansluiting gevonden voor het uitlezen van fouten/motor/sensor informatie. Nou heb ik een beetje rondgezocht op internet en dat heeft me het idee gegeven dat het niet om een obd-ii gaat maar om een renault-eigen standaard met wel dezelfde connector als een obd-ii. Nou is mijn vraag eigenlijk, is er een kabel+software voor zoals je die ook hebt voor obd-ii aansluitingen? Ik zou het erg leuk vinden om daarmee te kunnen vogelen (ben zelf computerprogrammeur en heb leuke ideetjes) Ik heb op internet een lijst van sun diagnostics gevonden waarbij de software werkt met mijn auto (Renault Vehicle COmmunication SOftware version 4) maar kon verder niets vinden van prijs of kabels of alternatieve, heeft iemand al een iets aangesloten op zijn renault scenic type 1?
2.) TOen ik de aansluiting vond van de obd (althans dat dacht ik) zag ik ook een enorme verzameling van een heleboel lampjes, platte rechthoekige lampjes van allerlei kleurtjes en met nummers erop. Waarvoor zijn deze? (4a5 rijen van plusminus 10 lampjes)
3.) Zijn er andere manieren dan een obd-achtige connector om gegevens zoals kilometer per uur/bezine in auto/toerental informatie uit te lezen? (dus niet de diagnostische functies maar gewoon de informatie die ook op je dashboard verschijnt?)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
Re: Renault Scenic type 1 1997 diagnose
Met de OBD vragen kan ik je niet zo helpen, maar die rechthoekige lampjes waar je het over hebt, dat zijn de zekeringen
En als de zekeringen licht gaan geven, dan is het niet goed
En als de zekeringen licht gaan geven, dan is het niet goed
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Ah kijk, dat wist ik niet weer wat geleerd, als ik de sleutel omdraai en de auto aan zet maar nog niet de motor start, zouden ze dan moeten branden als er iets niet goed is? (kan ik ff kijken of die iets aangeven) Maar misschien een rare extra vraag, waarom zitten die dingen daar? ik kan ze helemaal niet zien, rijd al maanden in deze auto en heb ze nu pas gezien, de klep erboven is ook niet doorzichtig dus naar mijn idee een wat rare plaats?
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
Zekeringen geven geen licht en je hoeft ze dus ook niet te zien tijdens het rijden Ze kunnen in een enkel geval een kleine flits geven als ze doorbranden, vandaar mijn opmerking over het licht geven.ghoti schreef:Ah kijk, dat wist ik niet weer wat geleerd, als ik de sleutel omdraai en de auto aan zet maar nog niet de motor start, zouden ze dan moeten branden als er iets niet goed is? (kan ik ff kijken of die iets aangeven) Maar misschien een rare extra vraag, waarom zitten die dingen daar? ik kan ze helemaal niet zien, rijd al maanden in deze auto en heb ze nu pas gezien, de klep erboven is ook niet doorzichtig dus naar mijn idee een wat rare plaats?
Een zekering beschermt tegen kortsluitingen of overbelastingen in de auto. Bijna alle apparatuur in de auto heeft een eigen zekering, zoals de autoradio. Maak je kortsluiting dan brandt de zekering van de radio door en doet ie het niet meer. In je instructieboekje of aan de binnenkant van het klepje kun je lezen waar de diverse zekeringen voor zijn. De getallen op de zekeringen geven de maximale amperes aan waartegen de zekering beschermt. Hoe hoger de waarde hoe meer stroom de zekering kan hebben voordat hij doorbrandt.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Hide post links |
-
Ah cool, thanks voor de info, weet ik dat ook weer