Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Kaantjee
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:40
Actief als: particulier

Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door Kaantjee »

Hey mensen,

Als trouwe en trotse BMW eigenaar heb ik mijn vader stiekem toch een prachtige Grand Scenic cadeau gedaan eergisteren aan mijn vader.. :lol:
Heerlijke 7 zitter met een 1.9 DCi motortje wat 120(of 130?) PK uit perst..

Al met al, nergens over te klagen.. Behalve een paar vraagjes:
Welke uitvoering is dit? Ik weet wel (natuurlijk) dat het een Grand Scenic II Phase I is. (toch? :P )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De originele radio speelt geen MP3 af, is er geen mogenlijkheid voor een vrijschakeling/ombouw? Of Ombouw naar AUX oid.. (iets in die richting)

Heb ik geen automatische ruitenwissers? Automatische verlichting heb ik wel.

Waarvoor dient dat ene knopje op de hendel van de richting aanwijzer?

En waarom staat er steeds "Inspuiting Controleren" en gaat ie steeds weg als ik tank en een stukje rij?

Is er een mogenlijkheid om van buitenaf de ramen dicht te doen of iig dicht te doen zonder de motor te hoeven starten? (Mijn BMW draai je de sleutel op de slot stand op de portier en hou je 2sec. van waarna ze automatisch allemaal in een keer dicht gaan bijv.)

En heeft er iemand toevallig de Service Manual/Owners Manual als PDF ergens rondslingeren op zijn HD die het voor mij zou willen uploaden of mij er na toe kan verwijzen dmv een link?

Groetjes,
En alvast erg bedankt..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3315
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door RichTrip »

Welkom op het forum!

-Dit is een GS Dynamique Luxe. Met als enigste optie PDC.

-De radio speelt geen MP3 af. Er is wel een AUX optie d.m.v. een ACB (Audio Connection Box) of een self-made oplossing. Beiden staan wel beschreven op het forum. Even de zoekfunctie gebruiken.

-Je hebt wel automatische ruitenwissers, de stengel 1 positie omhoog en met de draaiknop aan dezelfde stengel regel je de interval (de druppeltjes).

-Knopje op de linker stengel is van automatische verlichting. Bij stationair knopje 4 seconden ingedrukt houden om in danwel uit te schakelen. Juiste stand verschijnt op het dashboard.

-Inspuiting controleren kan ik niet zo beoordelen. Kan een klein ding zijn, maar ook een ernstige en dure storing. Dus uit laten lezen bij de dealer.

-Voor zover ik weet kunnen de ramen niet allemaal tegelijk open of dicht

-Meerdere documenten staan wel op dit forum, ook even zoeken.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Kaantjee
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:40
Actief als: particulier

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door Kaantjee »

RichTrip schreef:Welkom op het forum!

-Dit is een GS Dynamique Luxe. Met als enigste optie PDC.
En is dit dan de luxste uitvoering of minst luxste..?
Wat voor opties mis ik dan?
-De radio speelt geen MP3 af. Er is wel een AUX optie d.m.v. een ACB (Audio Connection Box) of een self-made oplossing. Beiden staan wel beschreven op het forum. Even de zoekfunctie gebruiken.
Zal ff zoeken, ik kom er wel uit :thumb:
-Je hebt wel automatische ruitenwissers, de stengel 1 positie omhoog en met de draaiknop aan dezelfde stengel regel je de interval (de druppeltjes).
Ik doelde eigenlijk op Automatische ruitenwissers, geen interval. Dus dat ie uit zichzelf aan gaat wanneer het regent.
-Knopje op de linker stengel is van automatische verlichting. Bij stationair knopje 4 seconden ingedrukt houden om in danwel uit te schakelen. Juiste stand verschijnt op het dashboard.
Kan ik geen coming home verlichting instellen of via Canbus instellen? Dat ie bijv. 30 sec oid. de lichten aan blijven en dan uit?
-Inspuiting controleren kan ik niet zo beoordelen. Kan een klein ding zijn, maar ook een ernstige en dure storing. Dus uit laten lezen bij de dealer.
Tja, het komt en gaat weer.. Geen vermogen verlies of rook of andere gekkigheden

-Voor zover ik weet kunnen de ramen niet allemaal tegelijk open of dicht
Jammer..
-Meerdere documenten staan wel op dit forum, ook even zoeken.
Zal ff searchen :thumb:

Thanks..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door CPTR »

Welkom op het forum!

Van harte gefeliciteerd met de aankoop en veel veilige kilometers :thumb:
Ziet er goed uit.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Kaantjee
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:40
Actief als: particulier

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door Kaantjee »

Harstikke bedankt!

Als BMW fanaat, in hart en nieren moet ik toegeven dat ik echt gek ben op de Scenic.. :lol:
Hij ziet er even mooi uit als dat ie rijdt, optrekt en luxe..!!

Vandaag terugweg vanuit valkenswaard, 88 op cc achter een vrachtwagen in de 6e versnelling een gemiddeld verbruik van 3.8L op 100km (volgens de BC..)
Prachtig om te zien als je minimaal 10 op 100 steeds leest van de bmw :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Kaantjee
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:40
Actief als: particulier

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door Kaantjee »

Hoe zit het met de Comming Home functie? Heb ik die ook of...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jupu1973
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 nov 2010 19:52
Actief als: particulier

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door jupu1973 »

ALs je met de kaart de auto afsluit en je drukt daarna kort achter elkaar de sluitknop in, gaan in mijn dynamique luxe GS de ramen en het dak dicht. :clap: :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Kaantjee
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:40
Actief als: particulier

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door Kaantjee »

jupu1973 schreef:ALs je met de kaart de auto afsluit en je drukt daarna kort achter elkaar de sluitknop in, gaan in mijn dynamique luxe GS de ramen en het dak dicht. :clap: :dance:
Ik gebruik de kaart amper, amper tot nooit eigenlijk. Heb hem altijd in mijn zak zitten.

Kan ik niet gewoon op de sluitknopje op de deurhendel klikken?

Comming home/Come home verlichting ben ik inmiddels al achtergekomen :dance:

Nog meer goodies en gadgets/secrets wat de GS bevat..? :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BeVe
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2008 19:14

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door BeVe »

Je automatische ruitenwissers moet je elke keer als de auto van het contact is geweest opnieuw activeren, dus hendel even naar de nulstand en daarna de 1e stand inschakelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door CPTR »

Een bloemlezing uit de "gadgets"...

Je kunt met de buitenspiegel draaiknop linksvoor ook de buitenspiegels laten inklappen :D

Voor de binnenspiegel zit nog een klein ander binnenspiegeltje om achter de bestuurder te kijken :lol:

En de middenarmsteun staat op rails en kun je elektrisch ontgrendelen en verschuiven met een knop onder het handvat :dance:

Heb je ESP? Dat zit evt. links onder het dashboard op een knopje naast de knop om de parkeersensoren uit te schakelen. Laat m'n echtgenote dat niet merken anders gaat het fout :shhh:
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RARARA
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:27

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door RARARA »

Ook als je 2x op het knopje in de handgreep drukt, gaat automatisch de auto op slot en tevens sluit ie dan alle ramen en dakraam.

Aux in is vrij eenvoudig te realiseren, enkel het vinden van de juiste stekkertjes is het moeilijkste...
Daarom heb ik in Engeland een kabeltje laten maken via Ebay (ff zoeken op Aux in Carminat, was geloof ik iets van € 25,- ofzo)
Scheelde mij een hoop zoekwerk en soldeerwerk en je krijgt er een zeer goed afgewerkt en kwalitatief goede kabel voor terug ;)
Is geloof ik niet op alle radio's te gebruiken ?

Afbeelding

Ik heb hem door het ventilatie roostertje onder de pook laten zaken, wat voor mij de handigste plek was ivm de aansluiting op mijn Iphone /MP3 speler.

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Kaantjee
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:40
Actief als: particulier

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door Kaantjee »

BeVe schreef:Je automatische ruitenwissers moet je elke keer als de auto van het contact is geweest opnieuw activeren, dus hendel even naar de nulstand en daarna de 1e stand inschakelen.
Niet dat ze het gelijk goed doen :doh: Maargoed, zo moeilijk is het niet om hem zelf aan en uit te zetten.. :thumb:

scenic schreef:Een bloemlezing uit de "gadgets"...

Je kunt met de buitenspiegel draaiknop linksvoor ook de buitenspiegels laten inklappen :D

Voor de binnenspiegel zit nog een klein ander binnenspiegeltje om achter de bestuurder te kijken :lol:

En de middenarmsteun staat op rails en kun je elektrisch ontgrendelen en verschuiven met een knop onder het handvat :dance:

Heb je ESP? Dat zit evt. links onder het dashboard op een knopje naast de knop om de parkeersensoren uit te schakelen. Laat m'n echtgenote dat niet merken anders gaat het fout :shhh:
Nee, ik heb geen knop langs de parkeersensoren zijn knop. Das kut, geen ESP dan.. :?

En al je bovengenoemde heb ik al ontdekt.. :P Heb ik geen Bocht verlichting ofzo..? Of is dat niet vrij te schakelen dmv een OBD2 software? En ik neem aan dat ik ook Canbus heb of niet? :pray:
RARARA schreef:Ook als je 2x op het knopje in de handgreep drukt, gaat automatisch de auto op slot en tevens sluit ie dan alle ramen en dakraam.

Aux in is vrij eenvoudig te realiseren, enkel het vinden van de juiste stekkertjes is het moeilijkste...
Daarom heb ik in Engeland een kabeltje laten maken via Ebay (ff zoeken op Aux in Carminat, was geloof ik iets van € 25,- ofzo)
Scheelde mij een hoop zoekwerk en soldeerwerk en je krijgt er een zeer goed afgewerkt en kwalitatief goede kabel voor terug ;)
Is geloof ik niet op alle radio's te gebruiken ?

Afbeelding

Ik heb hem door het ventilatie roostertje onder de pook laten zaken, wat voor mij de handigste plek was ivm de aansluiting op mijn Iphone /MP3 speler.

Afbeelding
Zo'n kabeltje kan ik zelf ook makkelijk maken, ik moet alleen weten in welke pinnen ik de kabels moet aansluiten.. :o

Wil ik best wel voor het Forum doen met een vergoeding van het materiaal en een klein zakcentje er langs..? :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Kaantjee
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:40
Actief als: particulier

Re: Even een Vraagje en gelijk ook ff Voorstellen

Bericht door Kaantjee »

Passen de koplampen van een facelift model er zo in de plaats van deze originele koplampen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht