Twingo Bj 1998 start niet.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 18 mei 2011 19:43
- Actief als: particulier
Twingo Bj 1998 start niet.
Onze Twingo van 1998 start niet meer nadat er een accu ingezet is met kortsluiting in een cel(door WW ANWB gemeten).
Vervolgens een goede accu erin gezet maar nu draait de startmotor wel rond maar hij slaat niet aan. Nu zegt de WW dat de computer waarschijnlijk doorgebrand is. Er is ook geen vonk meer.
Mijn vraag is:heeft iemand hier ervaring mee en kan ik er een andere computer inzetten zonder tussenkomst van Renault garage? Of zou het mogelijk nog een andere oorzaak kunnen hebben.
Groeten,
Jan
Vervolgens een goede accu erin gezet maar nu draait de startmotor wel rond maar hij slaat niet aan. Nu zegt de WW dat de computer waarschijnlijk doorgebrand is. Er is ook geen vonk meer.
Mijn vraag is:heeft iemand hier ervaring mee en kan ik er een andere computer inzetten zonder tussenkomst van Renault garage? Of zou het mogelijk nog een andere oorzaak kunnen hebben.
Groeten,
Jan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Re: Twingo Bj 1998 start niet.
Gaat het lampje van de startonderbreking wel uit? Zoniet even de minpool losnemen en hierna nog eens controleren.
Gaat dit lampje wel uit, heb je kans dat de bpd sensor kapot is, dan draait de startmotor wel maar krijg je geen vonk. Probeer deze eens te reinigen.
Een accu met een kortgesloten cel komt vaker voor, en resulteert bijna nooit in een kapotte computer. De accu levert met een kapotte cel gewoon geen tot veel te weinig stroom. Je hebt dus onderspanning, waardoor sommige rekeneenheden, meestal de inspuiting, in storing valt.
Gaat dit lampje wel uit, heb je kans dat de bpd sensor kapot is, dan draait de startmotor wel maar krijg je geen vonk. Probeer deze eens te reinigen.
Een accu met een kortgesloten cel komt vaker voor, en resulteert bijna nooit in een kapotte computer. De accu levert met een kapotte cel gewoon geen tot veel te weinig stroom. Je hebt dus onderspanning, waardoor sommige rekeneenheden, meestal de inspuiting, in storing valt.
Hide post links |
-
Beste Mechanic,
Het lampje gaat 3 seconden nadat ik het contact aan zet uit. Ik heb er inmiddels een nieuwe accu ingezet(de oude werd erg heet) en gereset volgens het boekje. Bpd sensor zegt mij helemaal niets . Waar zit deze en hoe kan ik deze reinigen?
Het lampje gaat 3 seconden nadat ik het contact aan zet uit. Ik heb er inmiddels een nieuwe accu ingezet(de oude werd erg heet) en gereset volgens het boekje. Bpd sensor zegt mij helemaal niets . Waar zit deze en hoe kan ik deze reinigen?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
De accu werd erg heet, de auto is niet eens per ongeluk verkeerd om opgestart? Dus min op de plus.. Hier kan je bijna garantie opgeven dat de computer inderdaad defect is.
Dus de startonderbreking gaat eraf zoals het hoort. De bpd sensor zit op de bak geschroefd met 2 boutjes. Is divers materiaal over te vinden op het forum hoe deze te reinigen / demonteren.
Dus de startonderbreking gaat eraf zoals het hoort. De bpd sensor zit op de bak geschroefd met 2 boutjes. Is divers materiaal over te vinden op het forum hoe deze te reinigen / demonteren.
Hide post links |
-
De polen zaten goed. Als je de accu andersom neerzet kunnen de polen er niet meer op.
Ik ga het forum even doorspitten en dan kijken of ik het probleem op kan lossen.
Bedankt alvast voor de informatie.
Ik ga het forum even doorspitten en dan kijken of ik het probleem op kan lossen.
Bedankt alvast voor de informatie.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Je zal verbaasd staan wat sommige mensen voor elkaar krijgenjan3317 schreef: Als je de accu andersom neerzet kunnen de polen er niet meer op.
Als de auto weer rijdt, controleer ook de dynamo op laadstroom en spanning. Ook even de bedrading nalopen.
Hide post links |
-
Mechanic
Zit hij op de bak of op het blok? Ik heb net gekeken maar zie alleen een soort sensor op het blok zitten. Zou je misschien iets gerichter kunnen vertellen waar hij zit? Ik heb er nl niet zo heel veel verstand van maar als ik het zelf kan maken zou dat wel mooi zijn natuurlijk.
Zit hij op de bak of op het blok? Ik heb net gekeken maar zie alleen een soort sensor op het blok zitten. Zou je misschien iets gerichter kunnen vertellen waar hij zit? Ik heb er nl niet zo heel veel verstand van maar als ik het zelf kan maken zou dat wel mooi zijn natuurlijk.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
De BDP sensor zit boven op de versnellingsbak gemonteerd, bijna tegen het motorblok aan.
De sensor "kijkt" door een gat in de versnellingsbak op het vliegwiel.
Antonio.
De sensor "kijkt" door een gat in de versnellingsbak op het vliegwiel.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
Oke bedankt ik ga ernaar op zoek Ik heb nu in ieder geval een richting waarin ik moet zoeken.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-