Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb sinds kort een Megane Estate diesel automaat. Een geweldige auto maar wat mij niet bevalt is, wanneer ik de bestuurdersportier open het kontakt uit gaat en zo ook de radio.
Hoe kan ik veranderen dat het kontakt niet uitgaat en ook niet na 10 minuten maar gewoon aanblijft?
De auto "geforceerd" op contact zetten is moeilijk gemaakt zodat de accu niet snel ontladen wordt, maar het is zeker mogelijk, namelijk alsvolgt.
Versnellingshendel in D zetten, kaart in de lezer, startknop vasthouden tot op display verschijnt " kaart verwijderen aub" , dan staat de auto op contact en zal die alleen uit gaan wanneer de accu leeg is.
mechanic schreef: dan staat de auto op contact en zal die alleen uit gaan wanneer de accu leeg is.
Bij mijn Megane en nu ook de Laguna weer gaat hij na een (vrij korte) tijd vanzelf weer van de contactstand af, juist om te voorkomen dat de accu leeg raakt.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
scenic schreef:Door zonder op de rem te trappen de start/stop knop in te drukken kun je hem ook op contact zetten.
Niet bij een automaat
Ik zou zeggen probeer het eens
Het batterijtje van m'n reserve sleutel is helaas leeg... toch handig om dat eens te checken. Zelfs na een lange rit vandaag in de gleuf deed die niks (zou de interne batterij kunnen zijn heb ik eens gelezen hier). Nou ja, dat zijn de kosten niet .
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Bedankt maar waar het mij om gaat is het volgende.
Wanneer ik stop bij een bezinepomp of zomaar en ik zet mijn mototr stop dan wil ik dat de radio aanblijft voor mijn passagiers wanneer ik mijn deur open doe.
Vanaf de megane / scenic / laguna III is zoals ik al zei het geforceerd contact mogelijk en blijft dan aan tot accu leeg is. Dit wordt ook wel de garage stand genoemd. Bij de laguna II duw je idd gewoon de kaart in de lezer, en dan gaat de auto na verloop van tijd weer van contact af. Erg vervelend in de garage.
Dus bij de nieuwe modellen:
kaart in lezer, auto in versnelling zetten, en op de startknop duwen tot het display aangeeft "kaart verwijderen aub"
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedemorgen techneuten,
Ik ben sinds 2 dagen de trotse bezitster van een Renault Alpine a310 uit 1982. De auto heeft 25 jaar stilgestaan en ik ga hem helemaal ombouwen💪Om dat te kunnen doen zou het zeer praktisch zijn, ben ik achter gekomen in al...
Hallo, heb renault captur 2 hybride . de deuren automatisch openen of sluiten lukt maar zelden meer. nieuwe batterij geplaatst, maar helpt niet.
Heeft iemand een idee wat ik kan proberen om dit in orde te krijgen?
Sinds deze week kan ik niet meer automatisch openen en sluiten.
Ik kan niet vinden waar dit aan ligt. Ook zie ik in de instellingen niks wat ik aan of uit kan zetten om dit weer te activeren.
Iemand een idee hoe ik automatisch openen en sluiten weer...
Sinds kort trotse bezitter van een rode Zoë van 2022 met gekochte accu (de rode rolschaats). Helemaal te gek karretje, waar ik al veel eerder aan had moeten beginnen. Heb een vraag over het openen en sluiten van de ramen via de ab. Het is...
Hoi, tijdens het rijden begint af en toe het waarschuwingslampje van de deuren te branden en te piepen . Bij nazicht van de deuren zijn die goed gesloten en ook de centrale vergrendeling doet zijn werk dus de deuren zijn werkelijk dicht. Probleem...
Hallo, we hebben een scenic 1.6 uit 2011. De deur aan de bestuurderskant gaat niet open met de keycard, wel met de noodsleutel. De overige deuren gaan wel open en dicht met de keycard. Indien je de deur van de binnenkant opent, kun je deze wel weer...
Hallo hebben onlangs accu moeten vervangen,opeens geen kik meer.
Nu doet zich het volgende probleem voor:
- radio ontvangst zeer beperkt...nog 1 zender