afslaan motor
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
afslaan motor
Ik heb een renault espace diesel. Sinds een paar maanden slaat de motor soms zomaar af. Hij heeft al meerdere keren in die periode in de garage gestaan, en heb ik dus ook verschillende rekeningen betaald. Maar nog steeds hetzelfde euvel. Soms gaat het een dag goed en dan ineens slaat hij weer af. Er is al een relais vervangen, er was blijkbaar slecht contact tussen de brandstofpomp en de accu en laatst is het branstoffilter en -huis vervangen. Heeft iemand dit ook meegemaakt en kan hij mij vertellen wat het kan zijn ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Wanneer slaat de motor af, als je afremt, als je optrekt, als je gewoon rijdt, als ie stationair loopt, als ie warm of koud is?
Hide post links |
-
afslaan motor
Eigenlijk kan het elk moment gebeuren. Als ik hard genoeg rij kan ik aan de motor voelen dat hij neigt om af te slaan maar doro de snelheid trekl ik hem er dan doorheen. Als hij als ik rustig (30) rij kan hij ook al gaan hakkelen en afslaan, of hij wil gewoon echt niet vooruit. Alle gas ten spijt. En slaat alsnog af. Hij kan een heel poos goed rijden en dan toch weer afslaan.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Uit welk jaar is de auto, en wat voor motor zit er exact in?
Is wat makkelijker zoeken.
Antonio.
Is wat makkelijker zoeken.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
Re: afslaan motor
Mijn Espace Benzine 1987 heeft een soortgelijk probleem gehad. Af en toe sloeg hij af en even later ging hij weer. Gelukkig wilde hij op een keer helemaal niet meer starten. Toen bleek de brandstofpomp niet te draaien. ( Je kan dat horen door het contact aan te zetten... er komt dan vanonder de auto een suizend geluid als alles goed is) Komt er geen gesuis dan draait de brandstof pomp niet. In mijn geval heeft de ANWB een nood kabeltje van de accu naar de pomp gelegd en ik kon weer rijden. Achteraf bleek het contact naar het brandstofpomprelais vuil te zijn.
Het motor management systeem zorgt ervoor dat de brandstofpomp uit gaat als de motor afslaat. Hiermee wordt voorkomen dat er onnodig brandstof wordt verpompt.(veiligheid).
Leg een kabel aan van de accu via een schakelaar in je dashboard naar de brandstofpomp. Deze blijft nu draaien wat het relais/ motormanagementsysteem ook aangeeft. Als het nu over is weet je waar de oorzaak ligt. NIET MET DEZE SCHAKELAAR LANG BLIJVEN RIJDEN, ALLEEN TESTEN!!
Het motor management systeem zorgt ervoor dat de brandstofpomp uit gaat als de motor afslaat. Hiermee wordt voorkomen dat er onnodig brandstof wordt verpompt.(veiligheid).
Leg een kabel aan van de accu via een schakelaar in je dashboard naar de brandstofpomp. Deze blijft nu draaien wat het relais/ motormanagementsysteem ook aangeeft. Als het nu over is weet je waar de oorzaak ligt. NIET MET DEZE SCHAKELAAR LANG BLIJVEN RIJDEN, ALLEEN TESTEN!!
Hide post links |
-
hee dat is in ieder geval een reactie. Het gekke is dat als hij afslaat , ik tegenwoordig geen poging meer doe om hem aan de praat te houden maar gewoon hem opnieuw start. Dan lijkt hij wel gereset te zijn en rijdt weer als een trein. Toevoer van brandstof heb ik ook al eens gedacht omdat hij als je bv 30 rijdt ook wel eens helemaal niet meer vooruit wil, je kan gas geven wat je wilt maar hij komt gewoon niet vooruit.
Het is zonde want hij rijdt verder als een trein en ik wil hem graag op rijden. Ik neem je tip ter harte en ga eens overleggen met een garage of ze daar naar willen kijken
Het is zonde want hij rijdt verder als een trein en ik wil hem graag op rijden. Ik neem je tip ter harte en ga eens overleggen met een garage of ze daar naar willen kijken
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
misschien een keer de tank wat te leeg gereden waardoor het aanwezige vuil uit de tank nu in de leidingen/ontsteking zit?
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
kleur 777
Hide post links |
-
ja daar hebben we ook aan gedacht maar ik geloof niet dat dat het geval is. We hebben ondertussen er al behoorlijke lange ritten weer mee gedaan en het euvel is in maart begonnen. Ik denk dat vuil ondertussen wel weer doorgespoeld zou moeten zijn
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
dat hoeft niet persé, het kan zijn dat het vuil in de leidingen zit, tegen het brandstoffilter (of zoiets) en dan de boel net blokkeerd..Door de bewegingen van de auto komt de leiding misschien net vrij... of is dit nou net ff te veel onzin antonio?
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
kleur 777
kleur 777
Hide post links |
-
mmmm ja wat mij betreft kan het allemaal. Ondertussen hebben ze een relais (van de bougies ?) vervangen, 2 nieuwe gloeibougies, de aansluiting van de brandstofpomp en de accu schoon gemaakt (maakte slecht contact, zeiden ze) een nieuw brandstoffilter en brandstoffilterhuis (want ja in 99% van de gevallen is dat echt de oorzaak mevrouw), ik ben zo'n 500 euro armer dus jullie begrijpen dat ik niet echt zin meer heb in experimentele reparaties.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Dit zou inderdaad kunnen.hans schreef:dat hoeft niet persé, het kan zijn dat het vuil in de leidingen zit, tegen het brandstoffilter (of zoiets) en dan de boel net blokkeerd..Door de bewegingen van de auto komt de leiding misschien net vrij... of is dit nou net ff te veel onzin antonio?
Je weet het nooit hoeveel vuiligheid er in de tank zat en hoeveel er nu is meegekomen en waar zich dat afgezet heeft.
Maar wanneer alles al vervangen is wat de oorzaak zou kunnen zijn, wat hier het geval is, dan rest er nog maar 1 ding, en dat is de leidingen zien door te spoelen.
Dan is het zeker dat er ook hier geen troep meer aanwezig is.
Verder kan ik ook zo niets bedenken.
Of het zou de pomp zijn die inwendig kapot is.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
Onze Scénic had ook problemen met het blijven lopen van de motor. Maar dit was alleen bij koude motor. Toen is de Smoorregelingklep schoongemaakt, en het is over.
Renault Scénic 1.6 16V Authentique Comfort 2005.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-