Aankoop Renault Espace eerste type

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Gietz
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2011
Laatste bezoek: 07 mar 2011 14:25
Actief als: particulier

Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door Gietz »

Ben mij op het orienteren op een grotere auto. Ik vroeg mij af een Renault Espace van het eerste type een auto is die in het dagelijkse verkeer nog goed meekomt? Kun je deze auto's goed op gas zetten? Is hier makklijk aan te sleutelen? Daarnaast wat zijn specifieke zaken waar je bij deze auto's op moet letten?

Alvast bedankt voor een reactie!

Groeten Guido

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bartus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jul 2009
Laatste bezoek: 14 aug 2011 16:51
Actief als: particulier
Locatie: beek en donk

Re: Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door bartus »

Het eerste type heeft nog al wat kwaaltjes, en al helemaal nu ze toch aardig opleeftijd zijn.

Ik heb 3 espace type 1 gehad en sleutelen kun je aan deze autos goed en veel hahah.

elektrisch is deze auto een drama de hoofdprintplaat trekt krom door vocht en elektrische warmte en slechte kontanten tot gevolg. De stekker (rood) van de koplampen gaat slechtkontant maken en doordaar gaat deze smelte en zwak brandende koplampen veroorzaken let hierop ook brand gevaar.

De centrale vergrendellings motoren gaan kapot door vocht dat langs het asje het motortje inloopt.
De deuren zijn aan de onderkant vaak slecht, het metale frame van de deur is niet gegalvaniseerd wat de rest van de auto wel is, dat zit wel goed.
De voorstoellen hebben een zwak frame en de zij wangen breken af, en ook de zitting verliest zijn schuimrubber dat afbrokkeld, waardoor de stoellen geen comfort en steun meer geven.

Het volgende punt is het uitlaat spruitstuk dat is vaak gescheurd en moet gasdicht zijn voor de a.p.k keuring en ook voor de eigen gezondheid natuurlijk.

stuur en fuse kogels zijn ook een punt van aandacht, die heb ik nog al vaak moeten vervangen dank aan ons verkeersdrempel rijke landje.

De kachel ventilator zit diep verborgen in het daschboard en die moet goed zijn, en geen vervelend lager geluid hebben of slechtlopen want deze wil je niet vervangen nacht merrie om bij te komen.

laatste wat espace type 1 graag doet is lekken, en dan met name de versnellingsbak.
De gaffel zit namelijk met een 3 kwartjes keering onder het olie nivo van de bak en die gaat lekken als een dolle en als de olie niet word aan gevuld gaat de bak naar de haaien.
De motor heb ik nog nooit kapot gehad hij heeft mij altijd thuis gebracht soms met horte en stoote en zonder licht maar het is ook een fransman De ombouw op gas heb ik nooit uitgevoerd maar met deze simpele motor zonder al te veel elektronica moet dat door een deskundige goed te doen zijn.
koop vooral een espace die altijd binnen geslapen heeft, dat schild een hoop aan elektrische problemen maar dat zal niet mee vallen succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Gietz
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2011
Laatste bezoek: 07 mar 2011 14:25
Actief als: particulier

Re: Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door Gietz »

Hallo Bartus,

Dank voor je heldere uitleg en tips.

Zal er nog eens goed over nadenken ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MSchut
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 sep 2010
Laatste bezoek: 14 aug 2024 12:00
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door MSchut »

Zo, weer een potentiele Espace rijder minder... :wink:
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV

2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV 6 Special
Citroen CX 2000 Athena

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bartus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jul 2009
Laatste bezoek: 14 aug 2011 16:51
Actief als: particulier
Locatie: beek en donk

Re: Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door bartus »

mooi weer verhalen daar heeft tp niks aan en als je een auto van dergelijke leeftijd koopt dan mag je werk verwachten dat weet ts ook.
ik wijs alleen op een aantal punten die na mijn mening aandacht behoeven na of voor aankoop van een espace. De voordelen zijn duidelijk heel veel ruimte en belasting vrij rijden voor grote gezinnen met wijnig budget een uitkomst.
En niet te vergeten het is een icoon geworden de eerste in zijn soort en door vele merken nagedaan inmiddels.
ik ben aan mijn 4 espace type3 bezig bwj2000 een 2.0 16v rijdt perfect maar altijd wel iets.
heeft mij dus niet afgeschrikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2686
Lid geworden op: 08 jun 2008
Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
Actief als: particulier

Re: Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door Pleiades »

Ik kan ook alle dingen die misgaan met de best verkochte auto in Nederland opnoemen. Daardoor verminderd de vraag niet :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MSchut
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 177
Lid geworden op: 26 sep 2010
Laatste bezoek: 14 aug 2024 12:00
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door MSchut »

Ik had toch een :wink: toegevoegd?

Moest alleen even lachen met een knipoog. Uiteraard is het goed realistisch te zijn, miste in de waslijst aan slechte punten alleen die positieve afsluiter...

@ Gietz: Uit nieuwsgierigheid: laat je ons nog wel weten of het een Espace is geworden?

PS: Ook ik heb, ondanks alles, bewust voor een Espace (ok, een IV) gekozen, en nog steeds zonder spijt.
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV

2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV 6 Special
Citroen CX 2000 Athena

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Gietz
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2011
Laatste bezoek: 07 mar 2011 14:25
Actief als: particulier

Re: Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door Gietz »

Ik twijfel nog tussen een volvo 245 en een renault espace ....

Heeft iemand ook ervaring met het rijden op gas i n een oude renault espace? Moet je dan ook vaak kleppen stellen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bartus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jul 2009
Laatste bezoek: 14 aug 2011 16:51
Actief als: particulier
Locatie: beek en donk

Re: Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door bartus »

je hebt gelijk :D verkeerd opgevat slechte dag denk ik sory

succes met de moeilijke beslissing

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door WillemS »

Renault EspI kan goed op gas maar er dienen wel hardere klepzittingen in de kop gemonteerd te worden.
Je kunt ook kiezen voor een gasinstallatie en daarbij een installatie met Flashlube, dit gaat mee de inlaat in en "smeert" de kleppen enigszins.
SUC6
p.s. heb zelf een EspI gehad chassinummer 1170 (1985) was rood metalic met bruin dak en bumpers, bloedheet in de zomer, veel storingen zoals loslatende handgrepen en bladderende verf(gaswerking vanuit de polyester) na 6 jaar met coulance (50%) overgespoten met nog een achttal klagers. Het sub-frame voor is wat aan de zwakke kant(Fuego). Wagen werd ook teruggeroepen om met wat extra lasnaden de boel voor strakker te laten sturen. En idd zekering kast is van plastic en door de warmte in de auto krimpt en trekt dat waardoor de massa's loskomen. En heel belangrijk de Ventilatormotor heeft GEEN zekering, als die vastloopt dan heb je brand onder je dash. re.voor. De achterklep van de I heeft de handgreep op de verkeerde plek waardoor de klep vreemd sluit, is al snel aangepast.
Motor heeft 115 pk en gaat als de brandweer, onverwoestbaar, bak schakelt hakerig maar is wel sterk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht