laguna 3.0l automaat probleem
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 9
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 jul 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Leidschendam
laguna 3.0l automaat probleem
Hallo allemaal.
Sinds kort heb ik een Renault Laguna Baccara 3.0 liter, automaat. Het probleem is dat in stand D, boven de 50 km/u, de motor lijk in stand Neutral te zijn. Het is of de automaat niet naar de 4de trap kan shakelen. Als ik, handmatig, de handel zet in stand 3, rijdt de auto weer 'normaal'. Maar volgens mij, rij ik dan in de derde versnelling... Wat niet klopt aangezien dat er 4 zijn. Hij rijdt verder goed, alleen dat 4de versnelling lukt hem niet. Is de automaat kapot? Is het alleen een kwestie van afstellen? De auto is van 01/1995 en heeft 240000 km gelopen. Ik heb geeen idee of de automaat transmissie ooit is vervangen. En, herlijk gezegt, ik heb hem pas gekocht en ik heb de motorkap nog niet geopend.
Bij voorbat bedankt voor uw reakties.
Mic.
Sinds kort heb ik een Renault Laguna Baccara 3.0 liter, automaat. Het probleem is dat in stand D, boven de 50 km/u, de motor lijk in stand Neutral te zijn. Het is of de automaat niet naar de 4de trap kan shakelen. Als ik, handmatig, de handel zet in stand 3, rijdt de auto weer 'normaal'. Maar volgens mij, rij ik dan in de derde versnelling... Wat niet klopt aangezien dat er 4 zijn. Hij rijdt verder goed, alleen dat 4de versnelling lukt hem niet. Is de automaat kapot? Is het alleen een kwestie van afstellen? De auto is van 01/1995 en heeft 240000 km gelopen. Ik heb geeen idee of de automaat transmissie ooit is vervangen. En, herlijk gezegt, ik heb hem pas gekocht en ik heb de motorkap nog niet geopend.
Bij voorbat bedankt voor uw reakties.
Mic.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
- Actief als: particulier
hai ,
hoe is de achteruit van de automaat ??
ben bang dat F2 eruit ligt namelijk
hoe is de achteruit van de automaat ??
ben bang dat F2 eruit ligt namelijk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 9
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 jul 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Leidschendam
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 9
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 jul 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Leidschendam
laguna 3.0l automaat probleem
Als ik ga rijden alles blijkt normaal te zijn, alleen in D stand voven de 50 km/u gaat het mis, hij pakt het weer op als ik hem zet in stand 3... Maar, dat kan nooit de bedoeling zijn... Of doe ik iets verkeerd, ten slot had ik nog nooit een automaat gerijden...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
- Actief als: particulier
als achteruit geen probleem is , sluit ik zover f2 uit .
Gaat er trouwens ook nog een lampje branden als je boven de 50 km/h komt ?
(in z,n 4 dus )
En wat als je de sportstand gebruikt ? heb je dan hetzelfde ?
Gaat er trouwens ook nog een lampje branden als je boven de 50 km/h komt ?
(in z,n 4 dus )
En wat als je de sportstand gebruikt ? heb je dan hetzelfde ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 9
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 jul 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Leidschendam
laguna 3.0l automaat probleem
Hoi,
Onder tussen ben ik langs een paar garage gewest. Bij Renault hebben ze geen tijd tot volgende maand, maar het kost 90 euro om te kijken alleen. Bij een andere was een monteur zo vriendelijk te willen ff kijken onder de motor kap. Alles zit goed droog uit, geen lekkage dus, olie peil gecontroleerd: de niveau was goed, hij wist zelf te vertellen dat de olie vers was vanwegen de kleur (licht bruin) en de dikte (vrij dune). Volgens hem kan dat ook komen door het feit dat een auto lang heeft stil gestaan, dus ff rijden en de storing zou moeten weg gaan. De tweede mogelijkheid is dat een klepje moet afgesteld worden, dat zal ook niet zo duur zijn. Is het dat niet, dan moet wel een koppelingsplaat verslepen zijn. (Ik dacht dat automaten GEEN koppeling platen had, maar volgens de monteur wel, alleen zit dat anders aan elkar dat bij een handgeshaleld. Hij had zelf een oude BMW automaat met 320000 km stand, uit 1988, en die rijdt ook zonder probleem, dus het hoeft niet aan de hoge km stand te liggen.
Verder in sport stand is hetzelde, dan brandt wel een rood lampje naast de handel. In de normaal stand (geen sport dus) brandt ook geen lampje, ook niet boven de 50 km/h. Trouws, nog steed volgens de monteur moet wel een 5 trap automaat zijn, met standen 1-2-3-D-N-R-P. Hij benadrukt dat zijn oude BMW is daar al uigerust.
Onder tussen ben ik langs een paar garage gewest. Bij Renault hebben ze geen tijd tot volgende maand, maar het kost 90 euro om te kijken alleen. Bij een andere was een monteur zo vriendelijk te willen ff kijken onder de motor kap. Alles zit goed droog uit, geen lekkage dus, olie peil gecontroleerd: de niveau was goed, hij wist zelf te vertellen dat de olie vers was vanwegen de kleur (licht bruin) en de dikte (vrij dune). Volgens hem kan dat ook komen door het feit dat een auto lang heeft stil gestaan, dus ff rijden en de storing zou moeten weg gaan. De tweede mogelijkheid is dat een klepje moet afgesteld worden, dat zal ook niet zo duur zijn. Is het dat niet, dan moet wel een koppelingsplaat verslepen zijn. (Ik dacht dat automaten GEEN koppeling platen had, maar volgens de monteur wel, alleen zit dat anders aan elkar dat bij een handgeshaleld. Hij had zelf een oude BMW automaat met 320000 km stand, uit 1988, en die rijdt ook zonder probleem, dus het hoeft niet aan de hoge km stand te liggen.
Verder in sport stand is hetzelde, dan brandt wel een rood lampje naast de handel. In de normaal stand (geen sport dus) brandt ook geen lampje, ook niet boven de 50 km/h. Trouws, nog steed volgens de monteur moet wel een 5 trap automaat zijn, met standen 1-2-3-D-N-R-P. Hij benadrukt dat zijn oude BMW is daar al uigerust.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
- Actief als: particulier
Helaas zal dit m,n laatste berichtje zijn daar ik morgen op vakantie ga .. maar ...
In uw automaat gaat D2 , deze is rood van kleur .. bruin .. is niet nieuw ...................
klepjes afstellen ... helaas , zal niet gaan .....
als er een klepje vast staat , betreffende die storing gaat zeker het lampje branden ..
Uw auto heeft koppelingsplaatjes en remmen in de bak ..
en wel drie sets koppelingen en 2 remmen .
Voor wat betreft de km stand ... 240.000 km ... is de kans groot dat de auto al een keer een nieuwe bak heeft gehad , als dit niet zo is .. ben ik allang blij dat hij 240.000 gehaald heeft .
en het is een 4 bak ..... en wel een type AD8
Olie peilen ??? kan alleen met behulp van een clip of Xr 25 , deze hebben alleen de dealer en dan nog moet het via een speciale procedure ..
BEn er toch uiterst bang voor dat er wat met de rem f2 aan de hand is ..
Neem contact op met de firma AUTRANS
Deze geven je verdere raad .. je vind ze via google ..
en oja .... had je nog garantie op de auto ???
Gr jAsper
In uw automaat gaat D2 , deze is rood van kleur .. bruin .. is niet nieuw ...................
klepjes afstellen ... helaas , zal niet gaan .....
als er een klepje vast staat , betreffende die storing gaat zeker het lampje branden ..
Uw auto heeft koppelingsplaatjes en remmen in de bak ..
en wel drie sets koppelingen en 2 remmen .
Voor wat betreft de km stand ... 240.000 km ... is de kans groot dat de auto al een keer een nieuwe bak heeft gehad , als dit niet zo is .. ben ik allang blij dat hij 240.000 gehaald heeft .
en het is een 4 bak ..... en wel een type AD8
Olie peilen ??? kan alleen met behulp van een clip of Xr 25 , deze hebben alleen de dealer en dan nog moet het via een speciale procedure ..
BEn er toch uiterst bang voor dat er wat met de rem f2 aan de hand is ..
Neem contact op met de firma AUTRANS
Deze geven je verdere raad .. je vind ze via google ..
en oja .... had je nog garantie op de auto ???
Gr jAsper
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 9
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 jul 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Leidschendam
laguna 3.0l automaat probleem
Misschien rij ik toch langs die auto dealer terug in Rotterdam, maar dan zal ik de auto probeer in te ruilen. En als alle zijn auto's van deze sorten zijn, dan zullen wij grote vrienden worden omdat ik zal dan heel vak bij hem langs komen... Natuurlijk, geld terug vragen kan ook... Het is te durfen... Ik heb alleen een cassa-bonetje als bewijs, maar ja, moet genoeg zijn.
Ik zal nog naar Autrans gaan zoeken voor dat ik hem kwijt raak, en eventueel voor 90 euro een test laten maken bij een garage.
In ieder geval bedankt voor uw reactie en prettig vakanties!
Mic.
Ik zal nog naar Autrans gaan zoeken voor dat ik hem kwijt raak, en eventueel voor 90 euro een test laten maken bij een garage.
In ieder geval bedankt voor uw reactie en prettig vakanties!
Mic.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 04 okt 2004
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
- Actief als: particulier
- Locatie: ter aar
je hebt geen rekening gehad met een specificatie met wat voor auto met welke specificaties er precies geleverd is en wat voor garantie er eventueel op zit? Wat voor garage is dat? Hoe kun je nu zo iets claimen? Daar moet je sowieso als eerste voor terug, en dan gelijk eens wat stampij maken over die automaat!
Met de proefrit die je gemaakt hebt, merkte je toen al iets?
Succes,
Met de proefrit die je gemaakt hebt, merkte je toen al iets?
Succes,
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 9
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 jul 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Leidschendam
laguna 3.0l automaat probleem
Nee, ik ben stom gewest, ik heb de auto zo gekocht via Internet, en ik ben hem gaan haalen in Rotterdam, Garage Bosland, admiraliteitskade 2. Ik dacht dat bij een garage geen probleem zal zijnIk heb ze wel een mail gestuurd met de beschrijving van de klacht, maar nog niets gehoord.
Ik zal het nooit meer doen...
Ik zal het nooit meer doen...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 04 okt 2004
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
- Actief als: particulier
- Locatie: ter aar
mic, je moet er ff langs hoor! Daarvoor is het ding te duur.. Neem ff iemand mee.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 9
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 jul 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Leidschendam
laguna 3.0l automaat probleem
Nou, zit niet zo best uit... Ik heb een hele uitleg gekrijgen per email van AUTRANS, die wist mij te vertellen dat de koppeling bak warschijnlijk versleten is (het is een zaak van +/- € 2000 -excl. btw)... Woord niet vrolijk van. Zou ik dan wel zo kunnen blijven rijden? Zonder schade aan de motor? Rijdt de auto dan wel op de hoogste versnelling, of mis ik dan wel een? In stand 3 haal ik wel hooger snelheid, (in stand D, net de 50/60 km/u, daarna slipt'ie). Dat gebeurt dus niet in stand 3, maar ik heb niet geprobeerd sneller dan 100 km/u te gaan (het is toch verboden) omdat ik weet dan niet, in deze stand, als ik de hooste versnelling bereikt...
Mic.
PS. Over AUTRANS... Ik heb een hele goede indruk gehad over dit bedrijf, ze hebben mij een antwoord gestuurd binnen een paar dagen met een diagnose gebaseerd op mijn beschrijfingen. Ze hebben mij uitgeleerd dat de "bedieningzuigers" van mij AD-8 automaat (Bedankt Jasper11Turbo) zullen wel lekkage geven na 240000 km, en steeds minder olie druk zal zijn, en daarom gaat het slippen. Erg netjes en professionel, ook de prijs ontdanks het belang vond ik niet overdrijven.
Mic.
PS. Over AUTRANS... Ik heb een hele goede indruk gehad over dit bedrijf, ze hebben mij een antwoord gestuurd binnen een paar dagen met een diagnose gebaseerd op mijn beschrijfingen. Ze hebben mij uitgeleerd dat de "bedieningzuigers" van mij AD-8 automaat (Bedankt Jasper11Turbo) zullen wel lekkage geven na 240000 km, en steeds minder olie druk zal zijn, en daarom gaat het slippen. Erg netjes en professionel, ook de prijs ontdanks het belang vond ik niet overdrijven.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 9
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 jul 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Leidschendam
laguna 3.0l automaat probleem
Hans,
het valt mij op dat je bijna 500000 km/stand op de teller hebt, hoeveel kan een auto hebben dan ? Ik zat net te denken dat die mijn al te veel had... Maar mischien toch niet...
Mic.
het valt mij op dat je bijna 500000 km/stand op de teller hebt, hoeveel kan een auto hebben dan ? Ik zat net te denken dat die mijn al te veel had... Maar mischien toch niet...
Mic.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 04 okt 2004
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
- Actief als: particulier
- Locatie: ter aar
die van mij is door een onnozel technisch probleem bijna aan het einde van zijn latijn. A heb ik natuurlijk mazzel gehad dat ie zo lang goed is geweest. B heb ik er consequent al het onderhoud aan laten plegen wat de auto nodig had. Het is dat de auto niet meer de reparatie (nieuwe kop) loont anders had ik hem nog laten repareren. Met deze leeftijd en kilometerstand begin je hier en daar toch wel wat gaten te zien en loopt de conditie van de auto in het algemeen ook wel achteruit.
Een hoge kilometerstand is dus echt niet onmogelijk.
Ik zou denk ik niet al te lang met de automaat in deze toestand blijven doorrijden. Hij gaat zo steeds meer kapot waardoor de reparatiekosten ook steeds hoger worden.
Ff over die goeie garage; waar blijven ze met een eventuele coulance omdat de auto zeer kort na aanschaf een zo groot technisch probleem vertoond? De uitleg is natuurlijk heel mooi en zo maar je schiet er niet zo veel mee op.
Een hoge kilometerstand is dus echt niet onmogelijk.
Ik zou denk ik niet al te lang met de automaat in deze toestand blijven doorrijden. Hij gaat zo steeds meer kapot waardoor de reparatiekosten ook steeds hoger worden.
Ff over die goeie garage; waar blijven ze met een eventuele coulance omdat de auto zeer kort na aanschaf een zo groot technisch probleem vertoond? De uitleg is natuurlijk heel mooi en zo maar je schiet er niet zo veel mee op.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 9
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 jul 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Leidschendam
laguna 3.0l automaat probleem
Uitendelijk ben ik terug gegaan na de garage in Rotterdam en ik heb daar de auto mogen ruilen. De andere auto's die daar te koop stond waren duur, maar er stond een Opel Calibra voor € 2950. Ik vond de auto wel leuk, een beetje sportwagen achter met mooie 17' inch velgen, en 2 achter spoilers, een handgeshakeld. Ook over de prijs viel te praten en ik heb het gedaan voor bij elkar € 2575. Voor die prijs heb ik wel goede banden gekrijgen (waarvan eentje splinternieuw), en een jaar APK.
Ik heb dit keer een proefrit gedaan! In iedere geval is de kopeling in ordre. En de waterpomp is net vervangen (met de distributieriem), de motor is vrij droog, geen teken van lekkage of zo. De auto rij best lekker, pittig, ontdankt het feit dat de allereerste is (C 2.0 NE), uit 1992 en met 200 000 km net gepasseerd.
Er zijn natuurlijk wel dingen die het niet doen zoals Airco bij voorbeeld, (jammer) maar dat zie ik wel later, en er is nog een trilling in de stuur bij bepalde snelheid. Toch waren de banden gebalanceerd bij de garage (ik heb gehoord dat er moeilijk was om deze heel breed banden te balanceeren).
Na! Voorlopig kan ik vooruit.
Bedankt iederen.
Mic.
Ik heb dit keer een proefrit gedaan! In iedere geval is de kopeling in ordre. En de waterpomp is net vervangen (met de distributieriem), de motor is vrij droog, geen teken van lekkage of zo. De auto rij best lekker, pittig, ontdankt het feit dat de allereerste is (C 2.0 NE), uit 1992 en met 200 000 km net gepasseerd.
Er zijn natuurlijk wel dingen die het niet doen zoals Airco bij voorbeeld, (jammer) maar dat zie ik wel later, en er is nog een trilling in de stuur bij bepalde snelheid. Toch waren de banden gebalanceerd bij de garage (ik heb gehoord dat er moeilijk was om deze heel breed banden te balanceeren).
Na! Voorlopig kan ik vooruit.
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Bedankt iederen.
Mic.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 04 okt 2004
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
- Actief als: particulier
- Locatie: ter aar
goed om te horen mic!
alleen jammer dat het geen renault geworden is, maar ja je kunt nu niet eenmaal alles tegelijk hebben.. In ieder geval fijn dat je probleem is opgelost.
hans
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
hans
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 970 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 306 Weergaves
-
Laatste bericht door Xieje
-
- 0 Reacties
- 315 Weergaves
-
Laatste bericht door Red-Devil84
-
- 2 Reacties
- 267 Weergaves
-
Laatste bericht door marcelhorjus
-
- 27 Reacties
- 1493 Weergaves
-
Laatste bericht door hansje55
-
- 0 Reacties
- 239 Weergaves
-
Laatste bericht door ckverwil
-
- 17 Reacties
- 516 Weergaves
-
Laatste bericht door BarryH