comfort sluiting renault laguna 2

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
rojo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 10 feb 2011 21:58
Actief als: particulier

comfort sluiting renault laguna 2

Bericht door rojo »

hallo
is er iemand die weet of er een los in te bouwen comfort sluiting ( automatisch sluiten van de ramen bij het op afstand sluiten van de deuren ) bestaat .
zo ja is het dan mogelijk om het op het bestaande systeem te koppen , zodat ik met mijn key card de ramen kan sluiten op afstand
en als het los bestaat is het dan makkelijk te bevestigen

mvg rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

demi
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31

Re: comfort sluiting renault laguna 2

Bericht door demi »

Ik weet het niet zeker :( maar volgens mij zit die functie er standaard op :shock: Even testen door de bestuurdersraam open te doen deur dicht doen op het knopje sluiten drukken van de sleutelkaart en het knopje blijven vasthouden,...... en als het dan goed is dan sluit het raam zich weer :pray:

Mocht dit niet werken dan kun je nog eens informeren bij de dealer of uw Laguna is uitgerust met die functie maar dat deze niet actief is, dan is het even een kwestie van aan de clip gehangen te worden en de functie op actief laten zetten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Bericht door Renier »

Wat demi aangeeft klopt, deze functie heet "supersluiting" en is standaard niet geactiveerd, sterker nog, de optie staat zelfs niet in je instructieboekje.

Ik heb hem met de CLIP ooit laten aanzetten, net als de dagrijverlichting en de toeter bij afsluiten (heb ik uit laten zetten).

Met supersluiting: als ik de sluitknop langer ingedrukt houdt gaat de auto op slot (knippers gaan ook een tijd lang extra snel knipperen) en alle openstaande ramen autom. dicht.
Verder kan de auto van binnenuit ook niet worden geopend als ze bijv. een ruitje inslaan. Dit is dus een extra beveiliging, voor wat het waard is... :D
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

veryanonymous
lid
lid
Laatste bezoek: 05 nov 2015 20:20

Bericht door veryanonymous »

Mmm ... zou mijn Scenic dat dan ook kunnen? Dat gaan we eens testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
rojo
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 10 feb 2011 21:58

Bericht door rojo »

ik heb het geprobeerd met het langer drukken op de sluit toest van de keycard maar helaas geen sluiting van de ramen
jullie hebben het over de clip aansluiten en de functie aanzetten , maar daar heb ik zeker de dealer voor nodig en dat zal wel weer gauw een uurloontje + btw enz . moeten kosten bij de dealer ( weet iemand eigenlijk wat het uitlezen van de renault kost ) , of zijn er techneuten hier op het forum die een zogenaamde clip hebben en het ook kunnen doen
en wil de dealer dit eigenlijk wel aanzetten
gaan de knipperlichten standaard langer knipperen als de functie word aangezet of is dit ook weer een kwestie van aanzetten

groeten rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Renier »

Alleen dealer kan dit met de Clip aanzetten, maar dit mag echt niet veel kosten, ik was voor het uitzetten vd toeter met afsluiten zo'n EUR 12,50 kwijt :thumb:

Alleen als je de supersluiting functie gebruikt gaat hij extra snel knipperen, zodat je weet dat hij actief is. Bij normaal sluiten knippert hij 2x langzaam.

In de praktijk gebruik ik de optie echter nooit, ik heb namelijk keyless entry, dus weglopen en hij gaat vanzelf op slot.
En hand door de handgreep en hij ontgrendelt.

Als je de auto handmatig met de keycard op slot doet werkt die keyless entry niet, dan moet je hem dus ook weer openen met een druk op de knop. Dan ga je voorbij aan het hele idee van keyless entry en dat vind ik juist zo'n super systeem :dance:

Maar goed, is weer een gadget erbij.
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

williams clio
Lid
Lid
Laatste bezoek: 08 feb 2014 13:33

Bericht door williams clio »

Ben zojuist eens naar de GS uit 2005 gelopen en heb gekeken of hierop ook een comfort-sluiting aanwezig was.
Een raam en het panorama-dak open gezet en vervolgens op sluiten gedrukt met de key-card, en ja hoor, raam en dak gaan dicht. Dus op een Scenic kan het ook zitten, waarschijnlijk afhankelijk v/d uitvoering.

Is een beetje off-topic maar moet toch kunnen lijkt me. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Renier »

Gingen bij jou de knippers dan ook extra snel knipperen?

Het is een optie die af-fabriek niet aan staat, in ieder geval niet bij de Laguna 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

UCH
Lid
Lid
Laatste bezoek: 14 mar 2023 14:02

Bericht door UCH »

rojo schreef:ik heb het geprobeerd met het langer drukken op de sluit toest van de keycard maar helaas geen sluiting van de ramen
jullie hebben het over de clip aansluiten en de functie aanzetten , maar daar heb ik zeker de dealer voor nodig en dat zal wel weer gauw een uurloontje + btw enz . moeten kosten bij de dealer ( weet iemand eigenlijk wat het uitlezen van de renault kost ) , of zijn er techneuten hier op het forum die een zogenaamde clip hebben en het ook kunnen doen
en wil de dealer dit eigenlijk wel aanzetten
gaan de knipperlichten standaard langer knipperen als de functie word aangezet of is dit ook weer een kwestie van aanzetten

groeten rob
Ik heb een clip aliance en wil wel eens voor je kijken of het erop zit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

williams clio
Lid
Lid
Laatste bezoek: 08 feb 2014 13:33

Bericht door williams clio »

Renier schreef:Gingen bij jou de knippers dan ook extra snel knipperen?

Het is een optie die af-fabriek niet aan staat, in ieder geval niet bij de Laguna 2

Ben nog eens naar buiten gelopen om te kijken, maar ze knipperen niet sneller als normaal.
Ook kan ik de deur openmaken door mijn hand achter de klink te houden terwijl ik met de kaart afsluit, hoef de auto dus niet met de kaart weer te openen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Renier »

Dan heb jij hem gewoon met de standaard manier op slot gedaan, dat snelle knipperen is echt de enige indicatie dat de supersluiting actief is.

Bij de Laguna werkt de keyless entry dus helaas niet als hij met de keycard handmatig op slot is gedaan, bijvoorbeeld als een monteur na een beurt de auto handmatig afsluit.... :?
Pas als je dan de auto keyless start is het systeem weer actief.

Wel vreemd dat bij jou met normale sluiting (dus 1x kort op de sluitknop drukken) de ramen dicht gaan, als ik dat doe blijven ze open staan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut