Mijn Kangoo 1.6 16V uit 2003 slaat af bij koude motor na het starten, dit gebeurt alleen maar bij koude buitentemperaturen en bij koude motor. In de zomer en met warme motor heb ik geen enkel probleem.
De motor slaat als hij nog koud is af op de eerste de beste kruising of stoplicht dat ik dan tegenkom. Na een kilometertje te hebben gereden gaat het verder goed.
Ik heb dit probleem al een aantal jaren, iedere winter. Mijn Renault dealer heeft het niet kunnen localiseren.
Ik ben nu naar een andere onafhankelijke garage gegaan en zij hebben storingen uitgelezen en zij komen met storingen aan het gasklephuis en de kabelboom onder het gaspedaal. Het zou beslist niet aan een sensor liggen, want dat werd door kennisen ook al geopperd.
Het probleem met het gasklephuis is volgens hen een bekend probleem bij de Kangoo, dit zouden zij al een paar keer bij een Kangoo hebben vervangen. Volgens hen is na het vervangen het probleem over.
Heeft hier iemand een ervaring mee?
Ik heb ook ooit eerder van iemand vernomen dat het het verkeerde vet in een of andere klep zou zijn, dat dat vet bij koude temperaturen een klep zou laten hangen en dat bij het warmer worden van dat vet het probleem weg zou gaan.
Ik hen nu het gasklephuis laten vervangen, best wel een dure bedoening, en hoop dat ik eindelijk van de problemen af ben.
Als het goed is ga ik mijn auto morgenavond weer ophalen. Eerst maar even duimen!
afslaan Kangoo 1.6 16V bij koude motor
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16491
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 jan 2025 09:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: afslaan Kangoo 1.6 16V bij koude motor
Vreemd dat je renault dealer dit niet heeft gezien met het uitlezen..
De bekabeling van het gaspedaal naar de rekeneenheid is een bekend probleem. Oplossing vervangen van de kabel en deze solderen aan de bekabeling van de rekeneenheid. Let erop dat je de goede kabels aansoldeert!
Afhankelijk van de storing mbt de gasklep zou deze vervangen moeten worden. Inwendig electrische storing komt vaker voor.
Neem aan dat reinigen en inleren al is gebeurd.
De bekabeling van het gaspedaal naar de rekeneenheid is een bekend probleem. Oplossing vervangen van de kabel en deze solderen aan de bekabeling van de rekeneenheid. Let erop dat je de goede kabels aansoldeert!
Afhankelijk van de storing mbt de gasklep zou deze vervangen moeten worden. Inwendig electrische storing komt vaker voor.
Neem aan dat reinigen en inleren al is gebeurd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1240 Weergaves
-
Laatste bericht door CapturIvoire
-
- 1 Reacties
- 194 Weergaves
-
Laatste bericht door A110
-
- 2 Reacties
- 281 Weergaves
-
Laatste bericht door stadium III
-
- 15 Reacties
- 947 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 2 Reacties
- 181 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 7 Reacties
- 690 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 4 Reacties
- 409 Weergaves
-
Laatste bericht door Elkedage