Begin december 2010 is de distributieriem vervangen. Nadat deze vervangen was merkten we dat de wagen trager optrok en anders reageerde op het gaspedaal... Ik dacht dat dit wel zou beteren als hij terug enkele km had gereden...
Na een kleine week hebben we de wagen terug naar de garage gedaan. Daar heeft men dan vastgesteld dat er "een buisje van de turbo" los was.
Vorige week ging er op het dashbord een lampje "oliedruk defect" branden. Mijn vrouw nog ongeveer 700 meter verdergereden vooralleer te stoppen.
In de garage heeft men vastgesteld dat de oliepomp defect was.
Nadat deze vervangen was bleek dat er schade was aan de motor (krukas + lagers + ...).
Nu stelt men voor om een ruilmotor te plaatsen. Kostprijs 5078 EUR.
![verdriet :cry2:](./images/smilies/crybaby2.gif)
Zou het mogelijks kunnen dat de werken aan de distributieriem en turbo de verdere problemen aan de oliepomp en motor hebben veroorzaakt.
Zouden jullie ingaan op het voorstel van de garagist om een ruilmotor te laten plaatsen aan 5078 EUR. Zijn er andere opties?
Wat zouden jullie doen?
Bart