Nieuwe Scenic

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Nieuwe Scenic

Bericht door Loes »

Beste mensen,

Ik heb even een vraag want kom er niet uit. Ik heb afgelopen week mijn Renault Scenic van 2007 ingeruild voor een Scenic 16V Expression. Er staat 1800 km op de teller dus is eigenlijk nog nieuw toch?. (Okt.2010 staat het kenteken op)verder zit er ook wat meer dingen op zoals de steun in het middenconsol en wat andere dingen wat de standaard expression dacht ik niet heeft.
Nu twijfelde ik de dag ernaar of het zeker wel een cruisecontrol had. Ik weet het eigenlijk 95% wel zeker en de dag erna een belletje naar de verkoper bevestigde hij dat ook maar ben er niet gerust op. Echter weet ik zeker dat hij die + en - knopjes op het stuur heeft omdat ik fotos heb gemaakt. Nu even aan jullie kenners de vraag. Als die knopjes er opzitten dan heb je toch cruisecontrol? ik bedoel, zou je die niet hebben zitten die knoppen er ook niet toch? wie kan mij even uit de onzekerheid halen?

Mijn huidige auto zit de activeringsknop van de cruisecontrol/snelheidsbegrenzer heet het geloof ik ook wel, aan het stuur links onder de lichtbediening. waar zit dat in de nieuwe scenic?

misschien twee domme vragen maar ik stel hem gewoon hier. Jullie hebben mij wel vaker geholpen in mijn onzekerheid. Als vrouw alleen kan je niet alles weten toch. Ik vind het al stoer genoeg dat ik alleen een nieuwe auto heb gekocht.

alvast bedankt allemaal,
Loes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brandkraan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 sep 2010 20:07
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door brandkraan »

De Expression uitvoering (in ieder geval het 2010 model wat jij hebt) heeft standaard cruise control en snelheidsbegrenzer.
De aan/uit schakelaar zit in op de midden console (tussen de versnellingspook en het dashbord).
Of de schakelaars op het stuur er ook zijn bij een uitvoering zonder cruise control weet ik niet (niet te zien in de folder op de Renault web site).
SCENIC III Expression 1.5dCi-110 (jan 2011)
Blue Extreme, Arkamys audio, parkeersensoren, armsteun/opbergruimte, trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Loes »

Ik heb gisteren mijn nieuwe scenic expression+ , 16 V opgehaald. En wederom rijdt deze ook weer prachtig. En brandkraan, er zat dus idd gelukkig een cruisecontrol in. Ook de TomTom ziet er goed uit. In mijn vorige had ik ook navigatie van carmanit ofzoiets maar deze ziet er ook mooi uit. Moet alles nog even lezen hoe het e.e.a werkt.
Verder even een vraagje, iets wat ik nu nieuw zag en niet herken. Ik zie in mijn display, onder de toerenteller, soms een pijlte omhoog wijzen. Een wit pijltje. Nu las ik in de handleiding dat het met benzineverbruik te maken heeft ofzoiets?

Verder kan je het display in verschillende kleuren afstellen, bovenop dasboard zit daar knopjes voor. Ik heb nu de zwarte achtergrond maar welke hebben jullie ingestelt? Die witte vin dik wat druk overkomen.

groetjes
Loes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Hema »

Ik heb ook de zwarte ingesteld. Er zijn drie verschillende displays. en die zijn er weer in het zwart en wit dus kun je kiezen uit 6.
De pijltjes zijn een schakel indicatie. Heeft te maken met zuinig rijden. Zodra het pijltje omhoog oplicht, is het verstandig om een versnelling omhoog te schakelen, dwz als je zuinig wil rijden.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brandkraan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 sep 2010 20:07
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door brandkraan »

Gefeliciteerd met de Expression ! Ik rij sinds een week ook een Expression en ben tot nu toe zeer tevreden.
Mijn displayinstelling is ook de zwarte uitvoering.
Heb jij een 'bergrem' ? (op een kleine helling blijft je rem automatisch 2 secondes aangetrokken nadat je de voet van het rempedaal hebt gehaald). Zie op dit forum: viewtopic.php?f=212&t=8537
SCENIC III Expression 1.5dCi-110 (jan 2011)
Blue Extreme, Arkamys audio, parkeersensoren, armsteun/opbergruimte, trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Hema »

Ik denk niet dat dit feature bij Renault gevoerd wordt. Ik heb eeb Privilége en heb geen optie gezien waarin dit te bestellen was of dat het erop zou zitten. Ik doe dat altijd handmatig met de elec. parkeerrem.
Bij de Scenic II was deze iets slomer zodat het soms wel een vervelnd lang duurde voor de parkeerrem eraf was, maar bij de III gaat het een stuk je sneller.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Loes »

Hoi Brandkraan, ik heb geen bergrem maar zo'n automatische als ik al had in mijn andere scenic en die Hema ook heeft. Jullie hebben dus ook een expression, grappig en brandkraan ook net nieuw. Ik heb hem in grijs mettalic. Ik vond eerst die zilver-look in de bumpers, en binnen mooi maar ik heb het toch niet genomen omdat ik eigenlijk bumpers in dezelfde kleur als de auto mooier vind. En die zilveromlijsten zitten toch nog wel in de auto om de ventilatoren, alleen in het stuur vin dik wel sjiek staan maar dat heb ik dus niet. Misschien kan dat later nog bestelt worden, dat weet ik eigenlijk niet. Het stuur ligt verder wel lekker in de hand.

Ik vond het moeilijk kiezen tussen celsium maar heb toch voor de expression gekozen. Vind het een hele mooie auto met veel extra snufjes, voor mij genoeg snufjes. Ik heb wel lichtmetalen velgen erbij genomen, gewone maat geen 17 inch (vind dat niet mooi), dat maakt de auto iets meer af. Momenteel heb ik winterbanden met een velgdop erop maar als de bandenwisseling weer komt heb ik mooie nieuwe lichtmetalen velgen. Welke velgenmaat en velgen hebben jullie?
Hebben jullie ook die uitrusting die ik heb? Wel leuk te lezen en ook fijn te weten dat ik hier dus soms wat kan vragen als ik er niet uitkom. Ik ga vanmorgen de rado instellen op een list van kanalen. Ik was dat bij de vorige gewend en eens kijken of ik er wat meer bassgeluid in kan krijgen. Enige wat mij opviel is dat de radiozender wel in beeld komt op het display maar ik kreeg altijd in de vorige scenic in de navigatie te zien welk nummer erop was en ander 'lopende tekst scroll'. Dat is niet in deze radio wel? of kanik dat instellen? Verder eens kijken of ik de stem kan veranderen van de navigatie, ik vind het geen mooie stem.

Sorry dat ik nog wat vraag maar jullie zijn kenners en hebben ook dezelfde scenic.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brandkraan
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 sep 2010 20:07
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door brandkraan »

ik heb een Expression met als extra de Arkamys radio, parkeersensoren en opbergbak tussen voorstoelen (met ingebouwde bediening van de TomTom)
nee, de radio gegevens (frequentie, naam e.d.) zie ik ook niet in het TomTom display

ik vind het zelf onhandig dat de tijd alleen in de TomTom (rechtsboven) staat en niet in het gewone display
verder valt me op dat de regensensor erg ongevoelig is; ook in de gevoeligste stand wis hij voor mij niet altijd voldoende
ik zal de garage er eens naar vragen

de lichtsensor is weer erg gevoelig; bij een bewolkte hemel springen de lichten al aan. maar goed dat is niet echt een probleem
SCENIC III Expression 1.5dCi-110 (jan 2011)
Blue Extreme, Arkamys audio, parkeersensoren, armsteun/opbergruimte, trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Loes »

Ik heb ook die middencomsole met de bediening voor de tomtom.
De lampen heb ik even een vraag over. Op mijn vorige zag je naast het gewone licht ook nog zo'n steepje licht. Dat zie ik nu niet. Als ik de lampen aan heb, en dat heb ik altijd, staat op automatisch, dan zie ik echt alleen 1 lamp branden. Dat klopt?

De regensensor is mij ook opgevallen. Je kan die instellen op druppelgrootte maar dan nog is hij mij soms te langzaam en moet ik handmatig de schakel omzetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Loes »

Verder kijk je zo zwart in de lamp als je ervoor staat. Dat is anders dan de vorige. Komt volgens mij omdat er zwarte achtergrond in de lamp 'behuizing' zit ofzoiets.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Hema »

Met zwart in de lamp bedoel je? Of kijk je in de lens zoals op de foto hier?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Loes »

welke lamp heb jij daar nu aan dan? ik heb volgens mij alleen steeds die middelste aan.

ik heb even een foto gepakt en aangegeven wat ik bedoel met zwarte 'inkijk'. Ik zal vandaag een foto maken van de mijne. Misschien is het net hoe je voor de auto staat. Maar dat bedoel ik dus met die zwarte inkijk. Dat heeft elke scenic als je erop let.

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Hema »

Dat was me eerder nog nooit opgevallen.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Loes »

Maar als het goed is heeft jou auto dat ook. Het is een zwarte 'behuizing'. Dat was met het andere model zilver. Kijk maar eens goed, als je voor de auto staat en van bovenaf achter het glas van de lampen kijkt zie je duidelijk een zwart 'vloertje'.
jou auto moet dat ook hebben?
het zal wel een vrouwending zijn die daar op let. :)

Brandkraan heb jij dat ook bij jou scenic?

ik zie dat jij die optie hebt van zilvertinten. Die je on je voorbumber hebt en in interieur. Dat pack-look pakket heb ik niet. Ik dacht eerst dat dat het was, maar ik zie toch ook nu wel als ik google op scenic 2010 dat die autos met dat pack-look optie ook wel zo'n zwart vloetje hebben in de lamp. Het zal er dus wel horen ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

williams clio
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2011 14:17
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door williams clio »

Het lijkt erop dat het verschil in koplampunits te maken heeft dat Hema xenon-verlichting heeft en Loes heeft halogeenverlichting. De koplampunit is dan toch wel wat anders opgebouwd.
Als betreffende foto's tenminste overeenkomen met hun auto's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Loes »

Ik geloof dat ik inderdaad geen Xenon verlichting heb. Zou het daar aan liggen Williams? Als ik google zie ik dat vele auto's hetzelfde hebben, dus zal idd toch misschien aan die xenon liggen. Dat is ook een extra optiepakket dacht ik.

Toegevoegd is trouwens mijn auto en dus de lamp wat ik bedoelde met zwart.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ebber
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 143
Lid geworden op: 08 jan 2011 19:19
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Ebber »

Op deze scenic zit idd geen xenon. Maar afgaande op het verhaal hierboven krijg ik het gevoel dat je een auto gekocht hebt waarvan je zelf niet eens zeker weet of sterker nog twijfeld aan welke optie's je hebt. Dat vind ik wel vreemd, als ik een nieuwe auto zou kopen wist ik precies wat er wel en niet opzit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Loes »

Zo vreemd is dat niet hoor. Ik heb namelijk dezelfde nieuwe auto met dezelfde opties als ik altijd heb, dit is de derde scenic. Als je mij nou vraagt wat precies Xenon verlichting is weet ik niet eens. Maar dat zal dus wel een 'mannending' zijn. Een lamp is voor mij een lamp.

Maar goed, kennelijk is dat zwarte vloertje dus als je geen xenon hebt. Dat hebben er dan niet veel want als ik her en der kijk zie ik dezelfde lampen als ik. Het zal dus wel een duurdere optie zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ebber
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 143
Lid geworden op: 08 jan 2011 19:19
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Ebber »

Die zwarte lampen horen bij gewone verlichting met bolle lenzen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Hema »

Ik heb nog ff gekeken, maar dat zwarte vloertje in de koplampen heb ik niet. De lampen die aan zijn op de foto zijn de dagrijlichten. Ik heb ook geen pack look of zo, maar de privilége uitvoering, waar dat standaard is.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:02
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Scenic2 »

Zwarte achtergrond is bepaalde uitvoering......Als je Xenon hebt, kan je dat zien als je de lampen `s avonds aanzet, dan floept de sterkte van de lampen van minder naar krachtig ! (dus ahw. van zwak naar fel) Bij Halogeenverlichting is dat niet, dan zijn ze meteen op volle lichtsterkte.
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Socrates »

Xenonverlichting is ook meesturend op de III dus die zie je ook heen en weer zwiepen.
En bij het aanzetten zwiept 'ie op en neer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Nieuwe Scenic

Bericht door Loes »

Hema schreef:Ik heb nog ff gekeken, maar dat zwarte vloertje in de koplampen heb ik niet. De lampen die aan zijn op de foto zijn de dagrijlichten. Ik heb ook geen pack look of zo, maar de privilége uitvoering, waar dat standaard is.
OK Hema, bedankt voor je uitleg. Dan zal dat zwarte vloertje wel te maken hebben met de pack look. Bij jou zit die dus in het privilege model maar je kan die bv ook als extra optie bestellen als je dat niet hebt en dan zullen de vloeren van de lampen wel zilver zijn. Zoals Scenic2 zegt dat het aan de uitvoering ligt. Het is ook niet zo dat ik dat erg vind hoor maar het valt me op dat de meeste scenics dat zwart hebben en sommigen dus niet.
Wilde gewoon even weten hoe dat dan kan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht