Beste lezers,
Nadat ik een Scenic heb gekocht heb ik me hier op dit forum mijn eigen aan gemeld.
Ik heb nu een Reault Scenic uit '98 en ben er erg blij mee heb hiervoor een Ford Sierra gehad uit '92 en die heb ik 15 jaar gehad met veer plezier alleen toen ik in de Scenic stapte had deze toch wel een plezierige instap lekker hoog.
Ik hoop er toch een aantal jaartjes er mee mogen doen.
Nu heb ik wel een probleempje en ik heb er wel het een en ander over gelezen maar kom er toch niet helemaal aan uit,
Ik denk dat mijn lucht circulatie klep /aansturing kapot is dit omdat als ik hem op binnen circulatie zet heb ik geen probleem aleen als ik hem op buiten lucht zet dan sluit de klep en blijft hij tikken.
Nu heb ik ook gelezen als je dit laat maken ben je nog wel wat kwijt, maar mijn boeit die binnen lucht circulatie niet zo veel en wil dan gaan doen wat er als alternatiew werd genoemd de klep vast zetten in de buitenlucht circulatie en dan een stekker los halen van de aan sturingsmotortje.
Alleen kan iemand mijn hier mee wat meer opweg helpen en wat concreter vertellen hoe je dit dan moet doen en welk waar stekkertje dan?
In iedergeval bedankt.
Nieuw lid + vragen lucht circulatie klep /aansturing
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 02 jan 2011 17:56
- Actief als: particulier
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Re: Nieuw lid!!!
Welkom hier op het forum
Ik heb je dubbele vericht verwijderd en de titel van dit topic wat aangevuld om de lading beter te dekken

Ik heb je dubbele vericht verwijderd en de titel van dit topic wat aangevuld om de lading beter te dekken

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 02 jan 2011 17:56
Re: Nieuw lid + vragen lucht circulatie klep /aansturing
Beste Lezers,
Ik heb helaas geen reacties gekregen op mijn vraag maar goed ik ben toch aan het zoeken geweest om de luchtcirculatie klep elektrisch te deactiveren in de stand zodat ik alleen de buiten lucht nog maar heb.
Het was niet echt vervelend alleen mijn handen zijn toch veels te dik om hier fatsoenlijk bij te kunnen.
Ik heb eerst de boven kap van het dashboard verwijderd door de luidspreker kapje omhoog te wrikken wat best makkelijk gaat en te verwijderen dan kan je bij de schroefjes komen waar het dashboard boven kap mee vast zit het zijn er twee 1x links en 1x rechts.

Als die schroeven er uit zijn dan kan je de dashboard kap aan de voorzijde (waar je tegen aan kijkt als je er in zit) voorzichtig omhoog wrikken met bv een mes.

Dan is het vrij kan je het verder omhoog en naar je toe halen.

Toen ben ik aan de passagiers zijde gaan zitten en daar boven in het dashboard kijken daar zag ik gelijk al een grote fan duct lopen en ja hoor naar goed en een beetje daar onder te kijken zag ik een stekkertje zitten zoals ik al ergens had gelezen.

Maar nu het was moeilijk maar ben aan het hengelen gegaan na kont dat stekkertje naar boven trekken daar kon ik het metalen krammetje verwijderen en het stekkertje losmaken.

Ik had de hele tijd het contact aan gelaten en zo bleef het tikkende geluid en toen dat weg viel wist ik dat het de goeie was.
Ik heb toen de gedemonteerde stekkertjes met een ty rib vast gezet mocht er in de toekomst nog nodig zijn kan ik ze gemakkelijker pakken.

Ben blij dat het gefixed is en misschien heeft een ander ook nog wat aan mijn ervaring.
Ik heb helaas geen reacties gekregen op mijn vraag maar goed ik ben toch aan het zoeken geweest om de luchtcirculatie klep elektrisch te deactiveren in de stand zodat ik alleen de buiten lucht nog maar heb.
Het was niet echt vervelend alleen mijn handen zijn toch veels te dik om hier fatsoenlijk bij te kunnen.
Ik heb eerst de boven kap van het dashboard verwijderd door de luidspreker kapje omhoog te wrikken wat best makkelijk gaat en te verwijderen dan kan je bij de schroefjes komen waar het dashboard boven kap mee vast zit het zijn er twee 1x links en 1x rechts.
Als die schroeven er uit zijn dan kan je de dashboard kap aan de voorzijde (waar je tegen aan kijkt als je er in zit) voorzichtig omhoog wrikken met bv een mes.
Dan is het vrij kan je het verder omhoog en naar je toe halen.
Toen ben ik aan de passagiers zijde gaan zitten en daar boven in het dashboard kijken daar zag ik gelijk al een grote fan duct lopen en ja hoor naar goed en een beetje daar onder te kijken zag ik een stekkertje zitten zoals ik al ergens had gelezen.
Maar nu het was moeilijk maar ben aan het hengelen gegaan na kont dat stekkertje naar boven trekken daar kon ik het metalen krammetje verwijderen en het stekkertje losmaken.
Ik had de hele tijd het contact aan gelaten en zo bleef het tikkende geluid en toen dat weg viel wist ik dat het de goeie was.
Ik heb toen de gedemonteerde stekkertjes met een ty rib vast gezet mocht er in de toekomst nog nodig zijn kan ik ze gemakkelijker pakken.
Ben blij dat het gefixed is en misschien heeft een ander ook nog wat aan mijn ervaring.

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-