koppeling
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 11
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
koppeling
Hallo allemaal,
'k heb een Laguna 1 1.9 dti uit '99. De hydraulische koppeling grijpt erg hoog aan en valt niet te stellen.
Van de zomer wil ik met m'n caravan ( 1.200 kg) naar Frankrijk. Ben bang voor problemen onmderweg. Wil koppeling laten vervangen. Maarrr.... hoorde eind vorige week dat m'n contract per eind mei niet verlengd wordt.
Dus: geen geld voor de garage. Wie in de kop van Noord-Holland wil en kan me helpen?? Hoeft niet voor niets, maar ik kan geen garage-arbeidsloon betalen.
Reinier
'k heb een Laguna 1 1.9 dti uit '99. De hydraulische koppeling grijpt erg hoog aan en valt niet te stellen.
Van de zomer wil ik met m'n caravan ( 1.200 kg) naar Frankrijk. Ben bang voor problemen onmderweg. Wil koppeling laten vervangen. Maarrr.... hoorde eind vorige week dat m'n contract per eind mei niet verlengd wordt.
Dus: geen geld voor de garage. Wie in de kop van Noord-Holland wil en kan me helpen?? Hoeft niet voor niets, maar ik kan geen garage-arbeidsloon betalen.
Reinier
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Das idd lullig, ik hoop voor je dat je iemand vind (ik ken alleen mensen die dat kunnen in oost-groningen)
Maar als je zelf handig bent is het zelf te doen. Denk er wel aan dat je de koppeling gelijk met de drukgroep vervangt. Dat voorkomt dubbel werk.
Een verzoekje, zou je een andere avatar willen kiezen? Aangezien de moderator van laguna, wlaguna, dezelfde heeft.
Dit om verwarring te voorkomen.
Maar als je zelf handig bent is het zelf te doen. Denk er wel aan dat je de koppeling gelijk met de drukgroep vervangt. Dat voorkomt dubbel werk.
Een verzoekje, zou je een andere avatar willen kiezen? Aangezien de moderator van laguna, wlaguna, dezelfde heeft.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hoi Eelco,
Ja, shit happens, maar bij mij al een jaar of 10
Heb genoeg technische interesse, maar geen sleutel ruimte en goed gereedschap, vandaar. Om verwarring te voorkaomen kijk ik wel ff voor een andere avatar.
Reinier
Ja, shit happens, maar bij mij al een jaar of 10
Heb genoeg technische interesse, maar geen sleutel ruimte en goed gereedschap, vandaar. Om verwarring te voorkaomen kijk ik wel ff voor een andere avatar.
Reinier
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
de chessmaster staat toch gewoon in de avatar-gallery,Eelco schreef: Een verzoekje, zou je een andere avatar willen kiezen? Aangezien de moderator van laguna, wlaguna, dezelfde heeft.
als het nou iets specifieks van hem zelf zou zijn...
dan zijn we met de keuze van avatar wel snel uitgepraat denk ik,
er staan er maar 13 in....
eens een Renault, altijd een Renault ...
Hide post links |
-
Topic author - Lid
koppeling
NOGMAALS HALLO ALLEMAAL,
NIEMAND IN NOORD-HOLLAND DAN DIE ME KAN EN WIL HELPEN MET HET VERVANGEN VAN M'N KOPPELING??
VOLGENS MIJ ZIJN ER TOCH WEL HANDIGE EN BEREIDWILLIGE RENAULT-SLEUTELAARS IN DEZE MOOIE PROVINTIE..
REINIER
NIEMAND IN NOORD-HOLLAND DAN DIE ME KAN EN WIL HELPEN MET HET VERVANGEN VAN M'N KOPPELING??
VOLGENS MIJ ZIJN ER TOCH WEL HANDIGE EN BEREIDWILLIGE RENAULT-SLEUTELAARS IN DEZE MOOIE PROVINTIE..
REINIER
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
uhh reinier,
met een normaal lettertype is het ook nog te lezen hoor..
met een normaal lettertype is het ook nog te lezen hoor..
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
kleur 777
Hide post links |
Heb je geen kenissen met oudere auto's die veel onderhoud nodig hebben? Vraag die mensen eens waar ze dat laten doen.
Verder zijn er ook doe het zelf garages met het juiste gereedschap, waar je voor weinig geld een brug en het gereedschap kunt huren.
Als de mensen hier iemand wisten zouden ze het je wel laten weten.
Verder zijn er ook doe het zelf garages met het juiste gereedschap, waar je voor weinig geld een brug en het gereedschap kunt huren.
Als de mensen hier iemand wisten zouden ze het je wel laten weten.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 jan 2016 17:41
idd wat eelco al zegt als iemand hier wat wist of ,t voor je kon doen was dat wel gemeld.
mocht ik zo ,n iemand tegen ,t lijf lopen dan laat ik jou dat als eerste weten reinier06.
mocht ik zo ,n iemand tegen ,t lijf lopen dan laat ik jou dat als eerste weten reinier06.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005
Hide post links |
-
Topic author - Lid
koppeling
Hans, Eelco en Willem:
Hartstikke bedankt voor julie reactie hoor!!
Ben alleen 'n beetje wanhopig, vandaar.
Ik zal voortaan eerst nog maar 's tot 1000 tellen voordat ik X-tra grote letters gebruik....
Reinier
Hartstikke bedankt voor julie reactie hoor!!
Ben alleen 'n beetje wanhopig, vandaar.
Ik zal voortaan eerst nog maar 's tot 1000 tellen voordat ik X-tra grote letters gebruik....
Reinier
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 jan 2016 17:41
geeft niet reinier06 dat heb iedereen wel ,s een wanhopig moment.
kan gebeuren.
kan gebeuren.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005
Hide post links |
-
- Lid
geeft nix reinier..Ik weet precies wat je bedoeld, ik rij tenslotte ook een renault.. Iedereen die een renault rijdt heeft wel eens zo'n moment.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
kleur 777
kleur 777
Hide post links |
-
Topic author - Lid
koppeling
Hans en Willem ,
Nog een keer bedankt voor 't begrip
Reinier
Nog een keer bedankt voor 't begrip
Reinier
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Goeieavond allemaal
Hem met ingang van volgende week weer werk, lekker dus. Maarr.. eigenglijk geen geld voor garage-arbeidsloon voor vervangen koppeling. Had nog flink veel vakantie uren over. Moet 't daar (ook) maar van.
Ga daarna met geruster hart met vakantie.
Iemand bekend met auto centrum Rosmalen?? Heb m'n Guna daar gekocht, aardige mensen....., maar verder..??
Reinier
Hem met ingang van volgende week weer werk, lekker dus. Maarr.. eigenglijk geen geld voor garage-arbeidsloon voor vervangen koppeling. Had nog flink veel vakantie uren over. Moet 't daar (ook) maar van.
Ga daarna met geruster hart met vakantie.
Iemand bekend met auto centrum Rosmalen?? Heb m'n Guna daar gekocht, aardige mensen....., maar verder..??
Reinier
Hide post links |
-
Topic author - Lid
koppeling
Goeiemorgenvroeg allemaal,
Vandaag m'n Laguna weer terug . Koppeling, rechtervoorwiellager, remmen achter en nog wat kleine dingen voor de kleine beurt. Bijna 900 euri's Maarrrrrr... weer als 'n zonnetje . Koppeling kan er met vakanties en al weer een flink aantal kilometers tegenaan.
Boel geld, maar wel goed gedaan. Daar gaat 't om.
Gr. Reinier
Vandaag m'n Laguna weer terug . Koppeling, rechtervoorwiellager, remmen achter en nog wat kleine dingen voor de kleine beurt. Bijna 900 euri's Maarrrrrr... weer als 'n zonnetje . Koppeling kan er met vakanties en al weer een flink aantal kilometers tegenaan.
Boel geld, maar wel goed gedaan. Daar gaat 't om.
Gr. Reinier
Hide post links |
-
- Lid
da's goed om te horen reinier! Je moet het maar als een goede investering zien, doe ik ook altijd als de financiele schade me iets te veel pijn doet...
kleur 777
kleur 777
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:51
- Contacteer:
Fijn om te horen dat zowel jij weer aan de slag bent (hoe doe je dat ? zit al sinds 1-5-05 te zoeken) alsmede je auto weer een slag aan kan.
Die avatars mogen inderdaad wel eens uitgebreid worden, zijn er overigens wel meer als 13, ze zijn in rubrieken opgedeeld...
Uiteindelijk bleek er dus toch meer aan de hand te zijn dan alleen je koppeling ?
Die avatars mogen inderdaad wel eens uitgebreid worden, zijn er overigens wel meer als 13, ze zijn in rubrieken opgedeeld...
Uiteindelijk bleek er dus toch meer aan de hand te zijn dan alleen je koppeling ?
Hide post links |
-
Topic author - Lid
koppeling
Goeiemorgen allemaal,
@Mathijs:
Tja, geluk gehad dat ik bij een bedrijf solliciteerde dat voor een bepaald object zat te schreeuwen om personeel.
Koppeling was grootste financiële tegenvaller, van 't wiellager wist ik al dat 't vervangen moest worden. Rest viel onder "kleine kleine beurt". Had eigenlijk grote beurt moeten zijn, maar ja....
@hans
Tja Hans, je hebt helemaal gelijk. Wat m'n auto's betreft heb ik die altijd veel voorrang gegeven boven andere uitgaven. Heb 'm tenslotte altijd voor m'n werk nodig ( m'n auto dan, en ik heb er wel al een paar gehad...
@Mathijs:
Tja, geluk gehad dat ik bij een bedrijf solliciteerde dat voor een bepaald object zat te schreeuwen om personeel.
Koppeling was grootste financiële tegenvaller, van 't wiellager wist ik al dat 't vervangen moest worden. Rest viel onder "kleine kleine beurt". Had eigenlijk grote beurt moeten zijn, maar ja....
@hans
Tja Hans, je hebt helemaal gelijk. Wat m'n auto's betreft heb ik die altijd veel voorrang gegeven boven andere uitgaven. Heb 'm tenslotte altijd voor m'n werk nodig ( m'n auto dan, en ik heb er wel al een paar gehad...
Hide post links |
-
- Lid
dat probleem ken ik.. Ik heb dat ding absoluut nodig voor m'n werk, kan geen dag zonder. Als hij dan eens een "critical failure" heeft moet ik bij wijze van de volgende dag weer een andere auto hebben Dit keer ben ik er echter wel op tijd bij en heb ik nog genoeg tijd een andere auto te zoeken voor deze er mee stopt..
kleur 777
kleur 777
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hoi Hans,
Gr. Reinier
Wat gaat er dan zo serieus worden???Dit keer ben ik er echter wel op tijd bij en heb ik nog genoeg tijd een andere auto te zoeken voor deze er mee stopt..
Gr. Reinier
Hide post links |
-
- Lid
Binnenkort, eigenlijk met een half jaar, moeten de bougies vervangen worden. Er is ooit een bougie uitgeknalt, die is toen met een heliocoil (inzetring) weer gerepareerd. De heliocoil blijkt echter niet goed vast te zitten, dus zodra je nu de desbetreffende bougie eruit haalt neem je de inzetring mee. Dit houdt eigenlijk in dat er een nieuwe kop in moet. Dit gevoegd bij de 500000 kilometer die de auto gereden heeft, de barsten in de voorruit, en de beginnende gaten die hier en daar de kop opsteken heeft me doen besluiten de auto weg te doen als ik een leuk alternatief tegen kom. Ik ben gek op m'n auto, maar ik wil er dit keer eens op tijd bij zijn en niet weer een aantal maandsalarissen in een bodemloze put laten verdwijnen.
kleur 777
kleur 777
Hide post links |
-
Topic author - Lid
koppeling
Hoi Hans,
da's inderdaad een verdomd lastige beslissing om te nemen. Heb je al een idee wat je volgende auto gaat worden??
I.i.g.: volg je gevoel ( kan overigens wel pijn doen in je knip, maar die voelt gelukkig nix )
Reinier
Hide post links |
-
- Lid
ik wil in ieder geval wel weer een franse auto. Zonder dat comfort wordt het namelijk lastig. En ik wil een beetje grote auto. Goedkoper in de aanschaf, beter met comfort en wat meer respect op de weg. Verder maakt het me eigenlijk met de hedendaagse techniek niet zo veel uit of het een diesel of een lpg wagen word. Diesel is tegenwoordig ook behoorlijk vlot. Ik wil een beetje gaan voor een safrane (1e model, die vindt ik het mooist) of een laguna maar een peugeot zit ook nog in de overweging.
kleur 777
kleur 777
Hide post links |
-
Topic author - Lid
koppeling
Hoi Hans,
Goeie zaak dat je toch wel een renault wilt blijven rijden. Heb zelf 2 Safranes 2.2i uit '93 gehad. Perfekte reiswagens.
Had met alle twee overigens niet zoveel geluk. Vandaar nu m'n laguna diesel. Ook perfekte auto.
Succes, Reinier
Goeie zaak dat je toch wel een renault wilt blijven rijden. Heb zelf 2 Safranes 2.2i uit '93 gehad. Perfekte reiswagens.
Had met alle twee overigens niet zoveel geluk. Vandaar nu m'n laguna diesel. Ook perfekte auto.
Succes, Reinier
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in