sneeuwpret incl glijpartijen !

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

sneeuwpret incl glijpartijen !

Bericht door jeroentune »

joepie , het sneeuwt !

helaas ook schade gereden , in de straten waar niet gestrooid was en de boel spekglad was ging ik stapvoets rechtdoor boven op een paaltje op de hoek van de straat . niets lukte meer .. remmen of gasgeven sturen enz .. afwachten op de klap ...

gelukkig ging de airbag niet af ! linker voorkant schade . bumper gescheurd , linker zijspatscherm gescheurd. waarschijnlijk raakte ik de paal net niet op de flank maar bijna .. dus op de rand van de koplamp. alle 3 de ophang punten van de koplamp gebroken en veel plastic schade .. in de auto een liedje gezongen met flink wat ongewenste taal ..

vanmorgen de mouwen opgerold en de boel gedemonteerd. ik ben best handig met epoxy en lamineer spul enz .. dus ik heb de hele bumper geplakt en .. ook het zij scherm geplakt .. natuurlijk zie je nog wat barstjes , maar ik ga geen honderden euro's uitgeven voor een paar stukjes plastic . dat zit weer in elkaar ... de koplamp gedemonteerd en in het motor ruim alle fragmentjes van kapot gesprongen plastic bij elkaar gezocht en gaan puzzelen . bijna alle onderdelen van de lamp ophanging kunnen vinden en op de eet tafel de lamp weer kompleet geplakt en laten uitharden .. vervolgens de lamp weer gemonteerd . ik ben niet ontevreden over het resultaat .

nu het probleem : de linker koplamp schijnt nu veel lager dan de rechter . bovendien reageert de linker koplamp niet meer op het afstel wieltje binnin in de auto .. de rechter lamp gaat keurig op en neer maar de linker blijft heel laag schijnen .
ik heb 2 " afstel " wieltjes gevonden op de koplamp .. een teflon wieltje let tantjes er op waar je aan kan draaien .. maar er gebeurd niets .. daarnaast een kleine unit waar ook draadjes naar toe gaan , daar past een grote inbus sleutel in ... ik heb in en aan beide gedraaid zonder enig resultaat ..

ik heb orgineel gewoon normaal licht ..dus geen xenon koplampen .. wie weet raad om mijn licht weer normaal te krijgen ?


Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: sneeuwpret incl glijpartijen !

Bericht door fgrooten »

Damn Jeroen, da's balen van die glijer...

Prijs jezelf maar gelukkig dat je lekker handig bent en een hoop zelf kunt doen (gelukkig kan ik op die manier ook altijd een hoop geld besparen).

vwb de koplamp: Toevallig ben ik vorige week naar de dealer gegaan om de hoogte opnieuw in te laten regelen. Was echt 2 minuten werk waarbij hij aan de bovenkant van het zwarte metaal boven de koplamp met een kruiskop de hoogte kon regelen.
Er zit daar een gat waar je een schroevendraaier in kunt steken (er zitten meerdere gaatjes dus even proberen welke, kon ik niet goed zien). Nou heb ik wel xenon dus misschien dat het bij jou anders werkt maar het is wellicht een idee om even naar te kijken.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: sneeuwpret incl glijpartijen !

Bericht door jeroentune »

he Ferry . bedankt voor de tip ! ik heb idd 2 gaten , en onder 1 gat past idd een grote inbus sleutel ... alleen ik kan draaien wat ik wil .. hij versteld niet ... dus ik doe iets fout !

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: sneeuwpret incl glijpartijen !

Bericht door fgrooten »

En als je de koplampunit er even uit haalt? En dan met die inbus aan de gang gaat? Mischien kun je dan beter zien wat je doet.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: sneeuwpret incl glijpartijen !

Bericht door jeroentune »

Yess ! Ferry bedankt voor de tip .. er zit wel degelijk een stelschroefje , ene of 2 slagen draaien doet niet veel en dus ben ik daar voorbij gegaan .. vanmorgen weer de boel uitgebouwd en de stel schroef een paar flinke ratels gegeven .. en dat werkte .. nu alles weer afgesteld beide lampen staan weer netjes !

Bedankt !

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2670
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: sneeuwpret incl glijpartijen !

Bericht door Pleiades »

niet voor verzekerd? kost alleen eigen risico

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: sneeuwpret incl glijpartijen !

Bericht door fgrooten »

jeroentune schreef:Yess ! Ferry bedankt voor de tip .. er zit wel degelijk een stelschroefje , ene of 2 slagen draaien doet niet veel en dus ben ik daar voorbij gegaan .. vanmorgen weer de boel uitgebouwd en de stel schroef een paar flinke ratels gegeven .. en dat werkte .. nu alles weer afgesteld beide lampen staan weer netjes !

Bedankt !

Jeroen
Blij dat ik kon helpen en blij dat het je gelukt is!
Northwestern schreef:niet voor verzekerd? kost alleen eigen risico
In mijn geval heb ik een eigen risico van €400,-, daar heb je geen koplampunit voor. En in dit geval heeft het Jeroen helemaal niets gekost. Kan hij beter wachten tot er eens eentje achteruit tegen zijn voorkant aan rijdt.... :hand:
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2670
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: sneeuwpret incl glijpartijen !

Bericht door Pleiades »

Moral Hazard. Gaat niet iedereen gezellig z'n schades claimen, en kan de verzekering haar premies laag houden. Maarja als het eigen risico 150 euro was, had het makkelijk geclaimd kunnen worden. Met een beschadigde auto rondrijden staat ook weer zo slordig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jawdewolf
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 sep 2009 17:32

Re: sneeuwpret incl glijpartijen !

Bericht door jawdewolf »

Ik heb bewondering voor je lijm- en puzzelkwaliteiten, maar tegenwoordig staan er op marktplaatst (of E-bay) Espaces III die in onderdelen (bumpers en carrosserie-onderdelen) verkocht worden of staan de onderdelen gewoon per stuk te koop voor redelijke prijzen. Opsturen hoeft ook geen punt te zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in