Problemen Renault Espace 2.0 RXE bj:1997
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 30 okt 2010 10:33
- Actief als: particulier
Problemen Renault Espace 2.0 RXE bj:1997
hallo,
ik heb problemen met de koelmiddeltemperatuurmeter op het instrumentenpaneel. Het is nu digitaal met streepjes, en de meter laat alleen maar één streepje zien. We reden 40 a 50 km en het bleef bij één streepje. Voor we de auto kochten was de sensor verwisseld, maar er gaat maar 1 draadje naartoe, meestal is het dat elektrice aparaten in een kring gaan dus dat er stroom in en uit gaat maar met 1 kabel kan dat niet. Kan dat het probleem zijn? Of ligt het tog aan het instrumentenpaneel dat die het niet op kan meten ofzo iets? En na 20 a 30 km bleef de km-teller op 0. We reden dus zonder dat we wisten hoe snel we gingen! Kan iemand me hierbij helpen?
MVG
ik heb problemen met de koelmiddeltemperatuurmeter op het instrumentenpaneel. Het is nu digitaal met streepjes, en de meter laat alleen maar één streepje zien. We reden 40 a 50 km en het bleef bij één streepje. Voor we de auto kochten was de sensor verwisseld, maar er gaat maar 1 draadje naartoe, meestal is het dat elektrice aparaten in een kring gaan dus dat er stroom in en uit gaat maar met 1 kabel kan dat niet. Kan dat het probleem zijn? Of ligt het tog aan het instrumentenpaneel dat die het niet op kan meten ofzo iets? En na 20 a 30 km bleef de km-teller op 0. We reden dus zonder dat we wisten hoe snel we gingen! Kan iemand me hierbij helpen?
MVG
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Re: Problemen Renault Espace 2.0 RXE bj:1997
Of is deze forum niet meer zo actief?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Dat er niet binnen een half uurtje een antwoord komt wil niet zeggen dat er niemand actief is
Dat er 1 draadje naartoe gaat is normaal bij de temperatuur voeler, de massa pakt de sensor in het blok.
Opent je thermostaat wel?
Dat er 1 draadje naartoe gaat is normaal bij de temperatuur voeler, de massa pakt de sensor in het blok.
Hide post links |
-
ja, de ventilatoren werken wel alleen de streepjes laten niet zien hoe hoog de motortemperatuur is. In het begin staan alle streepjes aan en als de auto start blijftie bij 1 streepje.mechanic schreef:Dat er niet binnen een half uurtje een antwoord komt wil niet zeggen dat er niemand actief is
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 jan 2016 17:41
heb je andere topic hierover verwijderd.
een topic is genoeg hierover en is het overzichtelijk als iemand er op reageert.
een topic is genoeg hierover en is het overzichtelijk als iemand er op reageert.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Dus alleen de weergave is verkeerd. De motor komt op temperatuur, thermostaat opent, koelvin slaat in etc.
Als de sensor nieuw is, zou je de weerstand kunnen meten over de draad van de sensor naar de aansluiting achter op het tellerpaneel. Ook zou je deze aansluitingen even kunnen controleren op corrosie. Is het in orde, zou je het kunnen zoeken in inderdaad het tellerpaneel. Echter lijkt me dat niet gezien ze in 1e instantie wel allemaal aangegeven worden.
Als de sensor nieuw is, zou je de weerstand kunnen meten over de draad van de sensor naar de aansluiting achter op het tellerpaneel. Ook zou je deze aansluitingen even kunnen controleren op corrosie. Is het in orde, zou je het kunnen zoeken in inderdaad het tellerpaneel. Echter lijkt me dat niet gezien ze in 1e instantie wel allemaal aangegeven worden.
Hide post links |
-
Ik ga er morgen mee aan de gang. En de snelheidsteller? die slaat zomaar op nul in het digitaal.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Heeft de auto abs? Anders wordt aan de hand van een van de sensoren het snelheidsignaal afgenomen.
Als de auto dat niet heeft zal achter op de bak een opname element zitten die het signaal afgeeft. Bekend is dat die kunnen haperen en zo het signaal weg laten vallen. Mogelijk zijn er meerdere problemen, maar ook mogelijk is dat het paneel een slecht contact maakt.
Als de auto dat niet heeft zal achter op de bak een opname element zitten die het signaal afgeeft. Bekend is dat die kunnen haperen en zo het signaal weg laten vallen. Mogelijk zijn er meerdere problemen, maar ook mogelijk is dat het paneel een slecht contact maakt.
Hide post links |
-
ja, het heeft abs en waar zitten die sensoren ongeveer?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
De sensoren zitten op de wielnaaf, echter zul je daar niks aan zien. Het signaal zal dan afkomen van de rekeneenheid, die het weer van de sensor krijgt.
Eventueel toch kijken of er op de bak geen snelheids opname element zit, bij de espace III weet ik het zo niet uit mijn hoofd.
Eventueel toch kijken of er op de bak geen snelheids opname element zit, bij de espace III weet ik het zo niet uit mijn hoofd.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-