ik heb een laguna van 96 en de airco die doet het 1 minuut en dan zegt hij service en blaast niet meer, en daar zit ook klimaat control op.Ik heb vanmorgen de airco laten nakijken en deze hebben ze bij gevuld. de airco is getest want we hebben rechtstreeks stroom vanaf de accu erop gezet en het werd rond de nul graden in de auto en alles deed het.
Wat zou er kapot kunnen zijn
airco
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 13:45
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Rond de nul graden is wel extreem koud, lijkt mij ook niet echt goed.
Waar is die temperatuur gemeten ? (interieur, buizen/leidingen of vlak bij de uitblaasopeningen?)
Volgens mij bevriest het airco systeem dan, en slaat die af.
Heb tenminste iets dergelijks gelezen over een airco met klimaatcontrole van een R25, dat die niet beneden de (ik meen te herinneren) 4graden celsius mocht komen (de buizen dus) omdat die anders zou kunnen bevriezen, en dat die dan automatisch af moet slaan.
Nu zal de Laguna ongetwijfeld een veel betere en geavanceerdere airco hebben, maar de basisprincipes blijven volgens mij hetzelfde, namelijk dat wanneer die te koud wordt (en de vloeistof dus ook dikker, hetgeen de pomp weer meer moeite kost om rond te pompen), hij af moet slaan om beschadiging te voorkomen.
Waar is die temperatuur gemeten ? (interieur, buizen/leidingen of vlak bij de uitblaasopeningen?)
Volgens mij bevriest het airco systeem dan, en slaat die af.
Heb tenminste iets dergelijks gelezen over een airco met klimaatcontrole van een R25, dat die niet beneden de (ik meen te herinneren) 4graden celsius mocht komen (de buizen dus) omdat die anders zou kunnen bevriezen, en dat die dan automatisch af moet slaan.
Nu zal de Laguna ongetwijfeld een veel betere en geavanceerdere airco hebben, maar de basisprincipes blijven volgens mij hetzelfde, namelijk dat wanneer die te koud wordt (en de vloeistof dus ook dikker, hetgeen de pomp weer meer moeite kost om rond te pompen), hij af moet slaan om beschadiging te voorkomen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 268 Weergaves
-
Laatste bericht door Matradjet
-
- 8 Reacties
- 809 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 608 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 2 Reacties
- 295 Weergaves
-
Laatste bericht door Hens
-
- 2 Reacties