Gasklephuis vervangen ivm afslaan problemen, een nieuwe overgenomen van iemand die deze al een paar jaar op de plank had liggen voor een mooi prijsje.
Wel een van een KM4 motor wat volgens mij de 1.6 16V betreft, en die van mij is de 1.8 16V (F4P) maar de nummers kwamen overeen dus hebben we de gok gewaagd en tot nu toe gaat alles goed.
Overweeg het oude gasklephuis eens na te laten kijken om er zo achter te komen of het probleem wel daadwerkelijk hier gezeten heeft, en dan eventueel te laten reviseren, heb ik er in iedergeval een knappe op de plank, want ze gaan wel vaker stuk heb ik begrepen.
Maar mijn vraag is eigenlijk klopt het dat de gasklephuizen op meerdere renault passen........
Gasklephuis
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Re: Gasklephuis
Gasklephuis is eigenlijk een simpele klep met een sensor die de positie doorgeet aan de ECU.
Slijtage vind op 2 plekken plaats; aan de draaipunten van de as en aan de koolbaan van de sensor.(de sensor uitwisselen lost het 2e probleem simpel op). Om slijtage te voorkomen dien je bij reinigen te voorkomen dat de lagers en de sensor nat worden van de reinigingsvloeistof.
Verder is de doorlaat bepalend voor de luchthoeveelheid. Dus kan het heel goed zijn dat bep. type's Renault motoren met hetzelfde gasklephuis zijn uitgerust.
Groet,
WillemS
Slijtage vind op 2 plekken plaats; aan de draaipunten van de as en aan de koolbaan van de sensor.(de sensor uitwisselen lost het 2e probleem simpel op). Om slijtage te voorkomen dien je bij reinigen te voorkomen dat de lagers en de sensor nat worden van de reinigingsvloeistof.
Verder is de doorlaat bepalend voor de luchthoeveelheid. Dus kan het heel goed zijn dat bep. type's Renault motoren met hetzelfde gasklephuis zijn uitgerust.
Groet,
WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut