Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
De beste manieren om je auto te poetsen en te wassen, of zelfs te detailen.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Vandaag een Laguna gekregen van een klant.
Of wij de auto weer mooi konden maken maar vooral de kofferbak.
Deze mensen hadden een erg grote hond en die zat altijd achterin.
Wij zijn ongeveer 3,5 uur bezig geweest met alleen de kofferbak.
het lastigste was de geur van de hond te verminderen verwijderen lukt bijna niet meer .
maar na ruim 6 uur werken mag hij weer trots de weg op.
ik deel deze graag met jullie
Renier schreef:
Ik heb vandaag in het najaarszonnetje ook maar weer eens de Laguna en Twingo gewassen, was in 3 uurtjes met 2 auto's klaar
Ja nou als ik mijn espace doe ben ik ook snel klaar
na de hele week detailen heb ik echt geen zin om mijn eigen auto te
afspuiten
wassen
drogen
kleien
drogen
polijsten
wassen
polijsten (fijner)
wassen
polishen
waxen
en dat is alleen de buiten kant pfff.
voor mijn klanten doen vind ik leuk maar voor mijn eigen vindt ik er geen bal aan
want ik ben niet verbaasd van het eindresultaat en de klanten wel en dat vindt ik eigenlijk ook wel heel erg leuk.
maar wel een beetje slechte reclame voor mijn bedrijf maar ja
Renier schreef:Wat kost zo'n poetsbeurt dan?
Gaat per uur?
nee gaat zeker niet per uur want dat zou niet eerlijk voor de klant zijn.
vtv afgesproken tarief op basis van de staat van de auto.
bijv. veel hars of swirls of een erg bevuilde kofferbak.
maar een standaard pakket kost ongeveer een eurotje of 100.
binnen en buiten
forum leden krijgen wel een korting
Renier schreef:Dus wel hoe viezer de auto, hoe meer uren je kwijt bent, hoe duurder.
Dus toch beetje per uur
Da's zeker niet duur dan, gemiddeld uurtarief bij de dealer zit je dar ook al bijna aan
nee het is eigenlijk per behandeling.
leder behandeling bijv. is een standaard prijs of de leder nou in goede staat van onderhoud verkeerd of niet.
dus of ik er nou 10 min mee bezig ben of 2 uur zelfde prijs
Je zei daar dat die hondengeur er 'bijna' niet meer uit te halen is.
Ik heb ergens (en weet spijtig genoeg niet meer waar) gelezen dat er mogelijkheden zijn waarbij de auto vol van een soort gas gespoten wordt. Dat gas zou alle organismen (bacterien enzo) doden, en dus de geuren weghalen.. Misschien ken jij dat ook?
Ja ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij
ik heb ooit eens een bedrijf een demo laten geven van die ozon apparaten
maar viel wel een beetje tegen of hij deed het niet goed.
maar durfde nooit om zomaar 1000 euro vanaf te investeren in iets waar ik niet helemaal achter sta
Even een tip tussendoor. Let op met het zomaar bevochtigen van de hemelbekleding! Vaak zit de bekleding geplakt en als deze lijm te nat wordt laat deze los. Gevolg zijn hangende stukken stof in de bekleding.
Verder zou ik de hemelbekleding zeker niet behandelen met een harde borstel, dit resulteert vaak in een pluizende stof!
Meguiars, Chemical Guys, TS24, Smartwax, Extractors, Poorboys World
Als er echt vlekken in zitten, al vraag ik mij nog altijd af hoe mensen vlekken in hun hemelbekleding krijgen , is eigenlijk de enige efficiente manier een extractor. Deze 'zuigt' het vuil er als het ware echt uit. Maar dan moet je eerst zeker weten dat de bekleding niet is geplakt of gewoon het risico nemen en voorzichtig te werk gaan door zo weinig mogelijk water te sproeien.
Interieurschuim valt te proberen maar is in mijn ogen niet echt effectief. Het vuil dat in de bekleding zit wrijf je door middel van dit schuim en een doek, zoals het doorgaans gedaan wordt, alleen maar uit. Resultaat is vaak een vlek groter dan de oorspronkelijke.
De enige oplossing is dan een extractor! Met de hand ga je het niet schoner krijgen. Ook ideaal om eventuele rooklucht en vlekken uit de gewone bekleding te halen! Dit is dé ideale oplossing en de hemel zal weer als nieuw lijken! Maar blijf voorzichtig zoals eerder gezegd, en probeer het eerst in een hoekje waar het niet zo opvalt of de bekleding niet los gaat laten!
Een extractor is als het ware een stofzuiger maar met een extra functie. Een extractor heeft een motor waardoor een zuigende werking wordt verkregen net als bij de gewone stofzuiger. Tevens heeft het apparaat een pomp waardoor je in staat bent via een slangetje dat langs de gewone stofzuigerslang loopt, vloeistof uit het reservoir op de achterzijde van het apparaat onder druk te spuiten. Je spuit het water uit het tankje (eventueel gemengd met een reinigingsmiddel) dus in de bekleding. Door de zuigmond naar je toe te trekken wordt de in de bekleding gespoten vloeistof samen met het vuil meteen weer opgezogen en belandt in de grote opvangbak. Werkt uiteraard niet alleen voor autobekleding maar ook op vloerbedekking, stoffen bankstellen, etc!
Hier een voorbeeld van een stoel van een Volkswagen LT35 die ik met de extractor heb behandeld.
Voor:
Na:
Resultaat -> Als nieuw!
Ik gebruik de extractor het liefst in combinatie met de Meguiars APC. Deze reinigingsvloeistof bevat weefselverzachters en zal zowel het uiterlijk als het gevoel verbeteren.
hallo effe een vraagje ik zou mn grand espace ph2 eens deftig onder handen willen laten nemen en echt goed laten detailen etc eigenlijk de hele reukemeteut ik moet eerlijk toegeven de auto is eigenlijk vrij proper alleen de voorkant is heel dof en lelijk en net daar wil ik hem weer volop laten blinken en binnenin zij er wel wat plekken greetz .ps ben van antwerpen komen julie ter plaatse of hoe werkt het .
Ik heb sjohnnieenanita al een tijd niet op het forum gezien. Je zou het even aan Hochi Rocku kunnen vragen, die is professioneel poetser bij BMW. Die heeft van een aantal mensen op het forum de Espacen al gepoetst.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ventilatie doet het niet direct meer bij warm weer, Het gaat om een twingo uit 2012 die deze problemen sinds kort heeft. Als je een klap geeft met je voor tegen het paneel bij de bijrijder(dus links van diens voet) springt die ineens aan maar...
Beste allemaal
Ik heb een Renault Master 2017 euro 6 en die start voor 2 a3 seconden en slaat af.
Ik heb hogedrukpomp vervangen en het filter.
Hij geeft geen fout code .. kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Na 4 jaar een Kadjar te hebben gereden, kwam er een Hyundai Ioniq 5.
Het elektrisch rijden zelf is fantastisch; stil, soepel, snel. Maar dat plannen van laden i.c.m. mijn onregelmatige werk(uren) werd 'm niet.
Ik heb een Laguna 3 estate bezine uit 2012 met Bose Installatie. De speakers in de deuren doen het niet (meer). Alleen de Bose centrale speaker In het midden van mijn dashboard. Ik wou de speaker achter vervangen maar...
Hierbij verkoopt de school een Laguna voor onderdelen.
Motor is perfect in orde en start direct.
De koppeling is eruit geweest maar werkcilinder afgebroken.
Lederen interieur en slechts 110500 km...