Kosten van een Espace

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
EPCL
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Kosten van een Espace

Bericht door EPCL »

Vanuit verschillende kanten hoor ik dat de gebruiks- en onderhoudskosten van een Espace het hoogste zijn in vergelijking tot soortgelijke auto's in zijn klasse. Ik verneem graag julllie ervaringen op dit gebied. Wat zijn jullie onderhoudskosten, wat zijn de kosten van een kleine beurt en een grote beurt. Welke andere onverwachte kostenposten heb je gehad?

Ik ben op zoek naar een (Grand)Espace diesel vanaf 2002. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een Espace. Wat zijn veel voorkomende storingen/klachten. Welke terugroepacties zijn er geweest. Je begrijpt het al: ik zoek de ervaringen van de echte Renault Espace liefhebber en kenner. Wie kent betrouwbare en misschien nog belangrijker minder betrouwbare Espace verkopers in het land.

Ik zie jullie reacties met interesse tegemoet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EPCL
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Helemaal niemand

Bericht door EPCL »

Heeft helemaal niemand ervaringen??????????????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3332
Lid geworden op: 27 aug 2004
Laatste bezoek: 24 sep 2024 18:22
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Vast wel, denk alleen dat de meeste mensen nog aan het terugkomen zijn van vakantie ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
EPCL
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2007
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door EPCL »

jammer dat niemand zijn eigen financiele en technische ervaringen wil delen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3332
Lid geworden op: 27 aug 2004
Laatste bezoek: 24 sep 2024 18:22
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Inderdaad jammer.
Of, natuurlijk ook mogelijk, ze hebben er zelf nog geen problemen mee gehad.

Evengoed ben ik zelf ook wel nieuwsgierig naar op welke punten er gelet moet worden etc.
Dus misschien dat iemand daar nog op kan reageren ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

pengel1
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2006
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

espace.

Bericht door pengel1 »

Kijk eens bij mijn ervaringen!
Nooit aanschaffen!!!!!
pengel1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grand Pierre
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2007
Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Bericht door Grand Pierre »

Heb je al bij de site van autoweek gekeken? Onder myreview is toch een behoorlijke bloemlezing te vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Ik heb zelf nog geen espace, maar wanneer ik er een gekocht heb zal ik mijn ervaringen wel delen.
Bedenk alleen dat een (negatieve) ervaring absoluut niet representatief hoeft te zijn.
Als dat zo zou zijn zal niemand nog een R25 kopen na het horen van mijn ervaringen. (miskoop van de eeuw) Ik zal hooguit vertellen waarbij op te letten bij de aanschaf van een R25, inplaats van af te raden er een te kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008
Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21

Re:

Bericht door Socrates »

Grand Pierre schreef:Heb je al bij de site van autoweek gekeken? Onder myreview is toch een behoorlijke bloemlezing te vinden.
Even een schopje.

Ja, ik heb op autoweek gekeken en op zakenauto.nl. Maar imho zijn het toch de ontevreden mensen die reviews invullen. Bij autoweek is het een en al ellende en kosten en toch moeten er duizenden espaces rondrijden.

Ik ben dus ook benieuwd naar : Wat zijn jullie onderhoudskosten, wat zijn de kosten van een kleine beurt en een grote beurt. (Welke andere onverwachte kostenposten heb je gehad )?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2678
Lid geworden op: 08 jun 2008
Laatste bezoek: 27 sep 2024 13:43
Actief als: particulier

Re: Kosten van een Espace

Bericht door Pleiades »

Geen, alleen wegenbelasting verzekering en benzine. Ik had in 2001 de Grand Espace Initiale 2.2 dCi nieuw, en dus werd alles onder garantie gedaan. Maar ik had enkel een paar electronische problemen. Twee echte problemen waren dat mn olie er een keer is uitgelopen, en de andere dat de injectie een beetje verstopt zat. Maar verder heb ik er van 2001 tot 2004 veel plezier van gehad. Maar ik kan je dus weinig vertellen over de kosten omdat ik hem nooit met een vergelijkbare km stand gehad heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008
Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21

Re: Kosten van een Espace

Bericht door Socrates »

Northwestern schreef:Geen, alleen wegenbelasting verzekering en benzine. Ik had in 2001 de Grand Espace Initiale 2.2 dCi nieuw, en dus werd alles onder garantie gedaan. Maar ik had enkel een paar electronische problemen. Twee echte problemen waren dat mn olie er een keer is uitgelopen, en de andere dat de injectie een beetje verstopt zat. Maar verder heb ik er van 2001 tot 2004 veel plezier van gehad. Maar ik kan je dus weinig vertellen over de kosten omdat ik hem nooit met een vergelijkbare km stand gehad heb.
Ik zag even niet dat het topique over een diesel ging :D Wat zijn de kosten van je V6 Espace ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2678
Lid geworden op: 08 jun 2008
Laatste bezoek: 27 sep 2024 13:43
Actief als: particulier

Re: Kosten van een Espace

Bericht door Pleiades »

Globaal genomen, rond de 400 tot 500 euro per maand. Als ik reparaties enz over de maanden uitsmeer. Inc Benzine, Verzekering enz. Maar niet afschrijving, daar heb ik al voor betaald toen ik hem aanschafte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008
Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21

Re: Kosten van een Espace

Bericht door Socrates »

Northwestern schreef:Globaal genomen, rond de 400 tot 500 euro per maand. Als ik reparaties enz over de maanden uitsmeer. Inc Benzine, Verzekering enz. Maar niet afschrijving, daar heb ik al voor betaald toen ik hem aanschafte.
Hoeveel KM rij je dan ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2678
Lid geworden op: 08 jun 2008
Laatste bezoek: 27 sep 2024 13:43
Actief als: particulier

Re: Kosten van een Espace

Bericht door Pleiades »

Niet meer dan 10.000 per jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

berniez
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 aug 2009
Laatste bezoek: 17 mei 2013 19:38
Actief als: particulier
Locatie: Oost Groningen

Re: Kosten van een Espace

Bericht door berniez »

De espace is een zware auto (1700 kg) en dus duurder in onderhoud dan bv een twingo. Ik heb ooit eens een volkswagen transporter T4 gehad en toen ben ik daar al achter gekomen. En dan heb ik het niet over olie en luchtfilter maar over banden, remmen,stuurkogels, enz. En daar komt bij dat het uurloon bij een dealer ook lekker aantikt op de rekening. In Juni moest onze espace IV 2.0t voor de apk. Ik had alles wat ik zelf kon doen al gedaan en ging er dus vanuit dat ik alleen nog de apk + eventueel wat ze tegen zouden komen moest betalen. Keek wel even vreemd op toen ze belden met de mededeling dat de espace 1000 euro op de kop kreeg. Het waren wel allemaal slijtage onderdelen (of extra werk waar ik zelf om had gevraagd zoals versnellingsbakolie verversen, kosten meer dan 100 euro). Verder een gebroken achterveer (had ik zelf niets van gemerkt), remblokken achter, fuseekogel, stuurkogel, rest grote beurt en nog wel iets wat ik nu even vergeten ben (kan de rekening even niet vinden).
Ik wil hier maar mee zeggen dat als je er voor kiest om in een espace IV te gaan rijden (of in een andere grote, zware auto) de onderhoudskosten misschien wel een keer zo hoog zijn als een kleine wagen. Maar dat weet je (of kun je weten) van te voren.
En dan is er nog de afweging om de auto bij de dealer in onderhoud te doen of bij een onafhankelijke garage. Dit is een keuze die iedereen persoonlijk moet maken. Ik heb er voor gekozen om de auto bij een Renault dealer in onderhoud te doen. Ik ga hier geen lans breken voor de renault dealer (heb zelf slechte ervaring met een vorige renault dealer), maar op dit moment voel ik mij daar het beste bij.
Als je overweegt een espace IV te kopen voor een behoorlijk bedrag zou ik zeker een aankoopkeuring doen. Die 150 euro heb je zo weer terug verdient als blijkt dat er iets aan de hand is met de auto. Bij mij bleek de aircopomp op sterven na dood. Als ik daar zelf voor op had moeten draaien was ik zo weer 1000 euro lichter geweest. Ik zeg: doen zo'n keuring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Espaceforever
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2010
Laatste bezoek: 17 sep 2010 21:57
Actief als: particulier

Re: Re:

Bericht door Espaceforever »

Socrates schreef:
Grand Pierre schreef:Heb je al bij de site van autoweek gekeken? Onder myreview is toch een behoorlijke bloemlezing te vinden.
Even een schopje.

Ja, ik heb op autoweek gekeken en op zakenauto.nl. Maar imho zijn het toch de ontevreden mensen die reviews invullen. Bij autoweek is het een en al ellende en kosten en toch moeten er duizenden espaces rondrijden.

Ik ben dus ook benieuwd naar : Wat zijn jullie onderhoudskosten, wat zijn de kosten van een kleine beurt en een grote beurt. (Welke andere onverwachte kostenposten heb je gehad )?
Ik ben in het bezit van mijn 3e Espace en zeer tevreden.
Ik heb op dit moment een Espace 3.0 V6 uit 1999 gekocht in 2005 met 75000 km op de klok. Bewust gezocht naar een volgens boekje onderhouden Espace. Deze had net bij 69000 de grote beurt gehad van 6 jaar of 125.000 km bij de officiële Renaultdealer. Deze grote beurt : Distibutieriem - Waterpomp - Spanrol - Olie - Remolie - Koelvloeistof - Bougies - Luchtfilter - Remblokken rondom en nog wat kleine dingen + heel veel manuren ! kostte 2200 euro........(slik)

Kortom bij aanschaf van een Espace aandacht voor de Distributieriem !

De espace is mijn 2e auto naast een twingo voor het stadswerk.
Vorig juli heb ik er een G-3 installatie in laten bouwen bij 109.000 km. Dit type espace is daar electronisch al op voorbereid want het digitale tankinhoud switched automatisch om van benzine naar Gas en vice versa.

Nu staan er 127.000 probleemloze km's op de teller. Volgend jaar ben ik dus aan de beurt voor een grote beurt die ik laat uitvoeren bij mijn vertrouwde garage die al 15 jaar mijn auto's onderhoudt.
Gezien de probleemloze ervaringen en de zeer goede staat waarin mijn espace nu verkeert heb ik daar dus een flink bedrag voor over.

Uitlaat ca 780 euro, Schijven + Blokken rondom 600 euro excl montage zijn wat prijzen die een indicatie van het reguliere onderhoud geven.
Een Espace 3.0 V6 rijdt op benzine 1 : 9-10 op lange stukken in de zomer tot 1 : 6 in de stad in de winter.

Maar zoals terecht is opgemerkt : Een Espace 3.0 V6 is een grote zware auto van 1625 kg en dus kosten de onderdelen een stuk duurder als van een kleine auto.
Daar staat fantastisch veel comfort en luxe tegenover.

Ik heb mijn Espace zelf uit Duitsland ingevoerd en daar nooit een seconde spijt van gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht