Uitgangspunt was dat ik een installatie wilde die van buitenaf niet zichtbaar was, vanuit esthetisch en anti-inbraak oogpunt.
Via een tip van Socrates op het forum ben ik op de site van de Spanjaard Ricardo Martinez Lozoya gekomen
Deze man maakt verschillende kant en klare AUX kabels voor diverse Renault radio's

Betaling gaat via Paypal en de communicatie met Ricardo gaat prima via de mail, in het Engels.
Ik heb van hem de "CABLE8IT" iPod kabel met dock connector gekocht.
Beter geluid dan via een mini jack aansluiting en de iPod wordt ook opgeladen.
N.B. In Spanje noemen ze het Carminat DVD systeem “Cabasse IT system”, dus onder die naam kan jet het op z'n site terugvinden

Let op: voor de Lag III Carminat DVD navigatie heeft hij aparte kabels, aangezien de aansluiting iets anders is dan bij de Lag II.
Ik combineer de kabel met een Scosche IPNRFS draadloze iPod afstandsbediening omdat ik de iPod in de armsteun heb liggen.
Deze IPNRFS is eigenlijk bedoeld om als een soort horloge te dragen tijdens het sporten, maar hij past ook prima achter het klepje vd DVD speler.

De installatie is verder zeer simpel, alles staat ook in de PDF van Ricardo beschreven dus ga ik niet herhalen.
Het losse kabeltje moet je verbinden met pin A4 (directe plus) of A7 (geschakelde plus) vd iso stroom connector.
Hierdoor wordt de AUX ingang geactiveerd en de iPod van stroom voorzien.
Daarna alles netjes wegwerken en de kabel door het gat in de centrale armsteun voeren.
Dit gat was net een millimeter te krap, dus moest wat groter worden gemaakt. Lang leve de Dremel. ;D
Alles werkt perfect, iPod wordt netjes opgeladen en de basis functies kan ik met de afstandbediening bedienen.
Glashelder geluid en niets in het zicht.
Hier wat pics