Laguna I Phase II. 2.0 of 3.0?
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
- Actief als: particulier
Laguna I Phase II. 2.0 of 3.0?
Hallo iedereen,
Ik zou graag willen weten wat slimmer is om te kopen voor mijn zoon. De 3.0 V6 24v (handgeschakeld) zou hij graag willen, maar is die niet veel duurder in onderhoud en dagelijks gebruik dan een 2.0 16v? Is een 2.0 16v niet een betere optie of staat deze als slecht bekend?
Ik hoor het graag
Ik zou graag willen weten wat slimmer is om te kopen voor mijn zoon. De 3.0 V6 24v (handgeschakeld) zou hij graag willen, maar is die niet veel duurder in onderhoud en dagelijks gebruik dan een 2.0 16v? Is een 2.0 16v niet een betere optie of staat deze als slecht bekend?
Ik hoor het graag
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Je zegt het zelf al.........voor de V6 mag je wel een extra spaarpotje achter de hand houden.
De 2.0 16V is één van de beste Renault motoren die er zijn. Weinig tot geen echte problemen mee bekend.
De 2.0 16V is één van de beste Renault motoren die er zijn. Weinig tot geen echte problemen mee bekend.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
- Actief als: particulier
it betreft dan de 2.0 met 140pk toch? Want zelf had ik tot 2008 de 2.0 met 136 pk met automaat in een 2004 Megane CC, nooit problemen gehad. Ik weet alleen niet of dit dezelfde motor is. En in een Laguna Break uit 97 had ik een 2.0 8v, was ook een goeie motor.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Dat zou dan de 2.0 IDE motor kunnen zijn met 140 pk.
Zo'n 2.0 zou denk ik 1 op 12 lopen en een V6 1 op 10, dus zo groot verschil vind ik het niet. Bij zo'n Franse slee hoort een V6 !
Zo'n 2.0 zou denk ik 1 op 12 lopen en een V6 1 op 10, dus zo groot verschil vind ik het niet. Bij zo'n Franse slee hoort een V6 !
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
De 2.0 16v met 140pk, N7Q, is alleen in de Phase 1 geleverd en is eigenlijk een Volvo motor.
Is ook een heerlijke motor en oersterk.
De 2.0 16v motor in de Phase 2 is een eigen Renault motor, de F4R.
Deze motor heeft 139pk en is bijna net zo betrouwbaar.
De 2.0 is de betere keuze.
De 3.0V6 24v is een ongeloofelijk lekkere motor maar het onderhoud en de specifieke onderdelen zijn ook ongeloofelijk duur.
Buiten dit zijn ook de kosten van belasting en vooral verzekering een heel stuk hoger, over het brandstof verbruik maar te zwijgen.
Dezelfde motor is ook in de Peugeot 406 / 407 / 605 / 607 en Citroën Xantia / XM gebruikt.
Antonio.
Is ook een heerlijke motor en oersterk.
De 2.0 16v motor in de Phase 2 is een eigen Renault motor, de F4R.
Deze motor heeft 139pk en is bijna net zo betrouwbaar.
De 2.0 is de betere keuze.
De 3.0V6 24v is een ongeloofelijk lekkere motor maar het onderhoud en de specifieke onderdelen zijn ook ongeloofelijk duur.
Buiten dit zijn ook de kosten van belasting en vooral verzekering een heel stuk hoger, over het brandstof verbruik maar te zwijgen.
Dezelfde motor is ook in de Peugeot 406 / 407 / 605 / 607 en Citroën Xantia / XM gebruikt.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
- Actief als: particulier
Maar nu nog een vraagje, ik zag dat ik voor een redelijke prijs ook een Laguna 2.0 van na 2001 kan kopen, met een riante uitrusting. Maar ik denk dat dit een risico is... Iemand suggesties?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
De eerste 2 jaren vd Laguna II ph1 moet je echt niet willen kopen, dus 2001-2002.
De jaren 2003-2004 zijn al stukken betrouwbaarder maar waarschijnlijk buiten jullie budget
De jaren 2003-2004 zijn al stukken betrouwbaarder maar waarschijnlijk buiten jullie budget
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
- Actief als: particulier
Nou ik kwam er een tegen uit 2003 die wel in het budget past.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... na/6899716
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... na/6899716
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Da's dus wel een betere optie ja
Wat voor motor zit erin? Wat voor uitvoering?
Wat voor motor zit erin? Wat voor uitvoering?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
- Actief als: particulier
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Lijkt me zo op het 1e gezicht prima keus, in ieder geval de motor is bewezen zeer betrouwbaar, eigenlijk niet stuk te krijgen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Pas met zulke advertenties wel op!!!Renier schreef:Lijkt me zo op het 1e gezicht prima keus, in ieder geval de motor is bewezen zeer betrouwbaar, eigenlijk niet stuk te krijgen.
Als je de gegevens nagaat, dan zie je dat het een 2.0 IDE motor is, uiteraard heeft die ook gewoon 16 klepjes, vandaar dat diverse handelaren hier dan ook gewoon mee adverteren.
In tegenstelling tot de echte 2.0 16V motor is de 2.0 IDE motor namelijk niet betrouwbaar, zeer onderhoudsgevoelig en zeker de laatste (!) keus..... De motor is ook maar zeer kort leverbaar geweest (volgens mij alleen rond 2002-2004)
Daarom staat adverteren met 2.0 IDE gelijk aan het op termijn verwijderen van de groene mos aanslag op de auto, als die inmiddels zo'n twee jaar op de plas heeft staan weg te kwijnen.......
In het ergste geval is de km stand zo laag, omdat de auto meer in de garage heeft gestaan dan er buiten.
Als je voor betrouwbaar wilt gaan kies dan gewoon de officiële 2.0 16V motor, dit staat dan ook op de voordeuren bij een Laguna. Bij de IDE motor staat 2.0 IDE op de deur. Als je twijfelt, trek voor je afreist eerst het kenteken na op de RDW site. Geen kenteken zichtbaar, of wil de handelaar die niet vooraf geven, laten staan die wagen (dat geldt overigens bij elke auto...)
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Ah, dat had ik niet door, dan trapte ik er ook in.
Dacht dat het om de 2.0 16V motor ging die ik ook in mijn Laguna heb
Die IDE motor staan zeer veel problemen mee op het Laguna forum, dus niet doen!
Dacht dat het om de 2.0 16V motor ging die ik ook in mijn Laguna heb
Die IDE motor staan zeer veel problemen mee op het Laguna forum, dus niet doen!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Heb even gekeken op de site van deze handelaar. Hij heeft ook een oud type Scenic van 2002 met een 2.0 16V motor staan. Deze heeft iets meer kilometers gelopen, is een jaar ouder en kost 2650 euro MEER dan de Laguna.Renier schreef:Ah, dat had ik niet door, dan trapte ik er ook in.
Dacht dat het om de 2.0 16V motor ging die ik ook in mijn Laguna heb
Die IDE motor staan zeer veel problemen mee op het Laguna forum, dus niet doen!
En bij de foto's staat er ook een foto van het 2.0 16V plaatje op de deur......
Waarom staat er geen foto van het 2.0 IDE plaatje bij de foto's van de Laguna? En waarom kost ie relatief gezien maar een schijntje met die kilometerstand?
Needless to say more......
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Tja dan kan je nog beter de 1.6 16V nemen
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
- Actief als: particulier
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
- Actief als: particulier
Re: Laguna I Phase II. 2.0 of 3.0?
Keuze is wss gevallen op een Renault Laguna I Ph II, een RXE volgens mij. Het is een 1.6 16v met 120.000 op de teller. Kost 1500. Maar er schijnen nog wat dingen mis mee te zijn. Dinsdag horen we meer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 153 Weergaves
-
Laatste bericht door Grunn
-
- 4 Reacties
- 158 Weergaves
-
Laatste bericht door Ficolio
-
- 7 Reacties
- 612 Weergaves
-
Laatste bericht door Ricardo1983
-
- 0 Reacties
- 234 Weergaves
-
Laatste bericht door Scenic2000
-
- 0 Reacties
- 94 Weergaves
-
Laatste bericht door GT3NL