Speakers Espace IV (Ph2 )

Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 44
Berichten: 3891
Lid geworden op: 23 feb 2007
Laatste bezoek: 05 okt 2024 21:25
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Is mij goed hoor, jij je zin
En nu houden we erover op :wink:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009
Laatste bezoek: 09 dec 2021 08:32

Re: Speakers Espace IV (Ph2 )

Bericht door 76-er »

Toch dit topic maar weer eens omhoog schoppen.

Iemand ervaringen met de JBL Power Series P560C? Een flink stuk duurder dan de gewraakte GTO508C, maar goedkoper dan de Focal Polyglass. Ik heb al flink wat geGoogled maar kan eigenlijk nergens reviews vinden.

En weet iemand een goede plek in de regio Amersfoort-Utrecht om eens aktueel naar een paar setjes te kunnen luisteren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djarie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2010
Laatste bezoek: 25 mei 2011 12:21
Actief als: particulier

Re: huh

Bericht door djarie »

fgrooten schreef:Nope, is idd geen tulpstekker.

Nou begin ik te twijfelen, heb je nu een Espace of een Laguna? Wie weet zit daar verschil in...

Anyway, destijds, in de zoektocht naar de aux-in- voor mn iPhone kwam ik overal handleidingen tegen om van een oud-computer-cdrom-speler-aansluitstekkertje een verloopje te maken naar 3,5"-jack.

Afbeelding

Als je dit stekkertje op de daarvoor bedoelde plek drukt op de versterker (linksachterin de Espace) heb je een aux-in aansluiting. Als je nog zo'n stekkertje hebt, en die volgens bovenstaande penbezetting aansluit, heb je dus een aux-out (met remote).

Overigens heb ik die cdrom-stekkertjes niet gebruikt maar heb een orginele stekker bij Renault besteld en daarom al mijn aansluitingen gemonteerd, zit net ff iets steviger. Als je wilt kan ik het onderdeelnummer nog wel even opzoeken.
ik zie toch duidelijk 4 kabeltjes op de foto maar zie maar dat er 3 kabeltjes worden beschreven.

hoe zit dat dan

groetjes arie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djarie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2010
Laatste bezoek: 25 mei 2011 12:21
Actief als: particulier

Re: werkt dit

Bericht door djarie »

fgrooten schreef:Tuurlijk weet ik dat zeker, daar hangt nu mijn sub aan.

Van onze duitse vrienden: (Espace-freunde.de)

Hier nun seine Anschlüsse:
Pin 21 plus 12 Volt remute
Pin 22 minus rechts Line Out
Pin 23 plus rechts Line Out
Pin 24 minus links Line Out
Pin 25 plus links Line Out
Pin 26 ist frei
Pin 27 minus rechts Aux In
Pin 28 plus rechts Aux In
Pin 29 minus links Aux In
Pin 30 plus links Aux In
werkt dit echt 100% ben ook van plan een ext versterker aan te sluiten en dit is op dit moment het meest zinvolle wat ik tegenkom.
weet je ook hoe zo´n stekker heet die je ervoor moet gebruiken?

alvast bedankt arie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Speakers Espace IV (Ph2 )

Bericht door fgrooten »

Je kunt een stekker zoals hierboven gebruiken, dat is een stekkertje dat je tegenkomt in computers voor het aansluiten van de cdromspeler. Aangezien er bij mij een hele riedel aan extra aansluitingen nodig was, en ik geen zin had om 14 van die cdromspelerstekkertjes te gebruiken, heb ik een originele kabel besteld bij Renault (hieronder afgebeeld). Kost iets van €5,- ofzo, dus dat zijn de kosten niet.

(Ennuh, als het niet 100% zou werken vraag ik me af waarom mijn iPhone geluid geeft over mn versterker en mijn subwoofer helemaal perfect wordt aangestuurd :wink: )

Afbeelding
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Speakers Espace IV (Ph2 )

Bericht door fgrooten »

76-er schreef:Toch dit topic maar weer eens omhoog schoppen.

Iemand ervaringen met de JBL Power Series P560C? Een flink stuk duurder dan de gewraakte GTO508C, maar goedkoper dan de Focal Polyglass. Ik heb al flink wat geGoogled maar kan eigenlijk nergens reviews vinden.

En weet iemand een goede plek in de regio Amersfoort-Utrecht om eens aktueel naar een paar setjes te kunnen luisteren?
Bij Correct in Rotterdam is die P560c nu in de uitverkoop, van 199,- voor 79,-
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009
Laatste bezoek: 09 dec 2021 08:32

Re: Speakers Espace IV (Ph2 )

Bericht door 76-er »

fgrooten schreef:
Bij Correct in Rotterdam is die P560c nu in de uitverkoop, van 199,- voor 79,-
Bedankt voor het meedenken, die aanbieding had was ik ook al tegengekomen.

Als het goed is komen vandaag of morgen m'n Focals binnen, besteld bij De Tijger in Tilburg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djarie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2010
Laatste bezoek: 25 mei 2011 12:21
Actief als: particulier

Re: Speakers Espace IV (Ph2 )

Bericht door djarie »

fgrooten schreef:Je kunt een stekker zoals hierboven gebruiken, dat is een stekkertje dat je tegenkomt in computers voor het aansluiten van de cdromspeler. Aangezien er bij mij een hele riedel aan extra aansluitingen nodig was, en ik geen zin had om 14 van die cdromspelerstekkertjes te gebruiken, heb ik een originele kabel besteld bij Renault (hieronder afgebeeld). Kost iets van €5,- ofzo, dus dat zijn de kosten niet.

(Ennuh, als het niet 100% zou werken vraag ik me af waarom mijn iPhone geluid geeft over mn versterker en mijn subwoofer helemaal perfect wordt aangestuurd :wink: )

Afbeelding
top bedankt ga em gelijk bestellen

greetz arie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djarie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2010
Laatste bezoek: 25 mei 2011 12:21
Actief als: particulier

Re: Speakers Espace IV (Ph2 )

Bericht door djarie »

fgrooten schreef:Je kunt een stekker zoals hierboven gebruiken, dat is een stekkertje dat je tegenkomt in computers voor het aansluiten van de cdromspeler. Aangezien er bij mij een hele riedel aan extra aansluitingen nodig was, en ik geen zin had om 14 van die cdromspelerstekkertjes te gebruiken, heb ik een originele kabel besteld bij Renault (hieronder afgebeeld). Kost iets van €5,- ofzo, dus dat zijn de kosten niet.

(Ennuh, als het niet 100% zou werken vraag ik me af waarom mijn iPhone geluid geeft over mn versterker en mijn subwoofer helemaal perfect wordt aangestuurd :wink: )

Afbeelding
nou ik heb em besteld idd € 4,13 ex de btw. maar nu de volgende vraag is dit nou gelijk plug en play of moet ik er nog kabeltjes e.d bijzetten?

alvast bedankt arie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Speakers Espace IV (Ph2 )

Bericht door fgrooten »

Dit is zeker geen PnP. Dit is alleen de aansluiting op de versterker. Aan de andere kant van de kabel zit één of andere leipe connector, die ik er gelijk afgeknipt heb. En op de draadjes heb ik mijn aansluitingen gesoldeerd. Dus een female plug voor mn iPhone en een hoop kabeltjes naar mn externe versterker tbv de subwoofer.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djarie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2010
Laatste bezoek: 25 mei 2011 12:21
Actief als: particulier

Re: Speakers Espace IV (Ph2 )

Bericht door djarie »

fgrooten schreef:Dit is zeker geen PnP. Dit is alleen de aansluiting op de versterker. Aan de andere kant van de kabel zit één of andere leipe connector, die ik er gelijk afgeknipt heb. En op de draadjes heb ik mijn aansluitingen gesoldeerd. Dus een female plug voor mn iPhone en een hoop kabeltjes naar mn externe versterker tbv de subwoofer.
nou ik heb eindelijk me kabeltje binnen en zie gelijk al iets dat niet klopt.
ten eerste zitten er maar 6 kabeltjes aan vast en als ik ga tellen dan dan ziiten ze op 24 tot en met 29 en volgens jou schema zouden het er eigenlijk 9 kabels moeten zijn en van pin 21 tot 30 met 26 vrij.

de kabel heeft wel het zelfde nummer als diegene op jou foto

zou je msschien voor mij op wiilen schrijven met eventueel een foto erbij wat je precies heb gedaan. ik ben anders bang dat het anders niet goed gaat.

alvast bedankt voor de moeite

groetjes arie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djarie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2010
Laatste bezoek: 25 mei 2011 12:21
Actief als: particulier

Re: huh

Bericht door djarie »

djarie schreef:
fgrooten schreef:Nope, is idd geen tulpstekker.

Nou begin ik te twijfelen, heb je nu een Espace of een Laguna? Wie weet zit daar verschil in...

Anyway, destijds, in de zoektocht naar de aux-in- voor mn iPhone kwam ik overal handleidingen tegen om van een oud-computer-cdrom-speler-aansluitstekkertje een verloopje te maken naar 3,5"-jack.

Afbeelding

Als je dit stekkertje op de daarvoor bedoelde plek drukt op de versterker (linksachterin de Espace) heb je een aux-in aansluiting. Als je nog zo'n stekkertje hebt, en die volgens bovenstaande penbezetting aansluit, heb je dus een aux-out (met remote).

Overigens heb ik die cdrom-stekkertjes niet gebruikt maar heb een orginele stekker bij Renault besteld en daarom al mijn aansluitingen gemonteerd, zit net ff iets steviger. Als je wilt kan ik het onderdeelnummer nog wel even opzoeken.
ik zie toch duidelijk 4 kabeltjes op de foto maar zie maar dat er 3 kabeltjes worden beschreven.

hoe zit dat dan

groetjes arie
had je eventueel al wat meer info voor me. ik heb denk ik toch een andere kabel....wel hetzelfde nummer als die van jou.
misschien een foto met hoe jij het geinstaleerd heb of een specificatie met kabel installatie.
of iets dergelijks zo dat ik ook kan genieten van een mp3 speler en baskist

alvast heel hartelijk bedankt

groetjes arie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Speakers Espace IV (Ph2 )

Bericht door fgrooten »

Fotootje maken wordt lastig, want dan moet ik alles weer uitbouwen, hahaha :D

De kabel klopt, je kunt alleen de min van links/rechts aan elkaar knopen, scheelt je weer 2 aansluitingen. Op die manier heb je dus maar 6 draadjes nodig.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BartEspace
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2010
Laatste bezoek: 30 nov 2010 21:03
Actief als: particulier

Re: Speakers Espace IV (Ph2 )

Bericht door BartEspace »

Hallo,
heb zelf de speakers vervangen in mijn Gr. Espace 3.0 dci door de enige mogelijke Pioneers. Resultaat is ietwat beter :) , doch nog altijd ondermaats voor dergelijke auto. Tijdens het rijden verdwijnen de lage tonen. Volgens mij té lichte versterker, té dunne bedrading naar de speakers. Ook gebrek aan speakers op de 3de rij: daar hoort men niets meer. Grove fout van Renault om zo'n grote wagen te voorzien van low-cost uitvoering van radio.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht