boordcomputer

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
marc, exnl
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jul 2010
Laatste bezoek: 12 mar 2011 12:29
Actief als: particulier

boordcomputer

Bericht door marc, exnl »

Beste,
Ben nieuw hier en heb gelijk een vraag.
Rijdt sinds een half jaar met een gebruikte espace IV (2006) 2.2 dci, 150 pk, automaat.
Ik heb het gevoel dat de wagen laat reageerd op het gaspedaal....net of dat hij even moet denken.....oja rechtervoet gaat naar beneden dus snelheid aanpassen.....ook geeft het bandenspanningscontrolesysteem(mooi woord bij scrabble) aan dat het rechterachterband minder druk zou hebben (1.8) en net gaf het systeem aan dat de band lek zou zijn. Band gewoon hard.Even aan de compressor....bandenspanning 2.3 bar!!!
Computer is 2 weken geleden al gereset geweest......en nu?? Kan het aan de boordcomputer liggen???
Marc
Renault Espace 2.2 dci 150 pk automaat 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3891
Lid geworden op: 23 feb 2007
Laatste bezoek: 05 okt 2024 21:25
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: boordcomputer

Bericht door Renier »

Als de andere banden wel goed worden weergegeven dan lijkt het me dat de sensor in het ventiel van die ene band een verkeerde waarde doorgeeft.

Ze horen zo'n 10 jaar mee te gaan, maar ze gaan wel eens stuk/defect.
Laat dit even bij de dealer checken en evt het ventiel vervangen. Ze zijn wel duur helaas, zo'n €45,- excl. BTW en montage :(
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008
Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: boordcomputer

Bericht door demi »

Ahum....... tja ik denk inderdaad dat de bandenspannings-sensor aan gort is.

alleen via de dealer te verkrijgen :Gun:
kosten (inderdaad) € 45,- ex BTW
montage kosten € 20,- ex BTW
aanleren via CLIP € 40,- euro ex BTW
kleinmateriaal € 7,- euro ex BTW

Ik vind het absurd dat als je iets bij de dealer koopt en laat monteren dat je dan ook nog eens moet gaan betalen voor aanleren :Wall: je koopt immers een product ...... en dan werkt het nog geeneens :( Ik vind dat misbruik maken van de situatie.

Dit is een van de redenen dat ik zelf een CLIP heb aangeschaft :shock: en de spookverhalen dat dat ding pokke duur is, is een fabeltje. Hij kost 'maar' 450,- euro met orginele Renault software. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
marc, exnl
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jul 2010
Laatste bezoek: 12 mar 2011 12:29
Actief als: particulier

Re: boordcomputer

Bericht door marc, exnl »

Ben ff de draad kwijt...bij clip denk ik aan een video van één of andere band................dus " you lost me"!!
Een andere sensor is het probleem niet......................maar daarmee reageert het gaspedaal....dieselpedaal.....niet sneller.
Vooral uit "stand" is optrekken geen feest...duurt een seconde of 3 ofzo voordat het beestje op gang komt.
Ik snap best dat het geen supersnelle bak is...hij weegt nog al wat....maar als het verkeerslicht al weer op rood staat voordat ik de streep voorbij ben is het toch wat zorgelijk...............ja ik weet het ..overdrijven is ook een vak!!! Maardan wordt de situatie wel duidelijk, denk ik.
Ben overigens erg tevreden over renault in het algemeen. Reed eerder al een megane(mijn vrouw dus) 2x een laguna en nu een espace en en een trafic.
Zou eigenlijk een sky box moeten krijgen bij de fabriek....lol of een gratis nieuwe espace, maar dan wel een die vertrekt als je het gaspedaal intrapt.

Marc
Renault Espace 2.2 dci 150 pk automaat 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Chicco
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007
Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07

Re: boordcomputer

Bericht door Chicco »

De CLIP is een diagnose-apparaat waarmee je evt. foutmeldingen kunt opsporen, zaken kunt resetten etc. Deze CLIP is meestal alleen in het bezit van Renaultgarages, maar zoals demi al aan gaf, ook sommige Renaulteigenaren hebben deze in eigen bezit. Wel zo handig :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

berniez
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 aug 2009
Laatste bezoek: 17 mei 2013 19:38
Actief als: particulier
Locatie: Oost Groningen

Re: boordcomputer

Bericht door berniez »

Eerste waar ik aan denk; turbo kapot? Auto rijdt dan wel, maar met stuk minder vermogen. Kan iemand dit bevestigen en is dit uit te lezen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
marc, exnl
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jul 2010
Laatste bezoek: 12 mar 2011 12:29
Actief als: particulier

Re: boordcomputer

Bericht door marc, exnl »

@ berniez...
Zoals eerder gezegd is de computer zo'n 2 weken geleden gereset......dan hadden ze dat toch moeten zien??
Ik weet het niet.............het is een fijne auto, maar van autotechniek heb ik weinig of geen kaas gegeten.
Ieder zijn vak!!!

Marc
Renault Espace 2.2 dci 150 pk automaat 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008
Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: boordcomputer

Bericht door demi »

berniez schreef:Eerste waar ik aan denk; turbo kapot? Auto rijdt dan wel, maar met stuk minder vermogen. Kan iemand dit bevestigen en is dit uit te lezen?
Ik denk niet dat de Turbo stuk is want als dit het geval zou zijn dan is hij voor geen meter meer vooruit te branden, en meestal gaat dit gepaard met een enorm olie verlies.

Ik denk eerder dat de potentie meter op het gaspedaal en op het gasklephuis niet goed samen comuniseren. Ik zou voor de zekerheid even bij de Dealer langs gaan om een diagnosetest uit te voeren, Het kan ook zijn dat de '0' positie van de potmeter niet meer juist staat. Maar een potentiemeter/potmeter op het gaspedaal wil nog wel eens stuk gaan.
marc, exnl schreef:@ berniez...
Zoals eerder gezegd is de computer zo'n 2 weken geleden gereset......dan hadden ze dat toch moeten zien??
Ik weet het niet.............het is een fijne auto, maar van autotechniek heb ik weinig of geen kaas gegeten.
Ieder zijn vak!!
een auto die boordevol electronica en computers zit is en blijft een ingewikkeld geval (net zoals een mummie :wink: ) je kunt net nog een diagnosetest hebben laten uitvoeren en 5 minuten later een storing krijgen dus............

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009
Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Actief als: particulier

Re: boordcomputer

Bericht door wesley015 »

@ demi

Mag ik weten hoe je aan de clip bent gekomen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008
Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: boordcomputer

Bericht door demi »

wesley015 schreef:@ demi

Mag ik weten hoe je aan de clip bent gekomen?
Gekocht via internet in china. Die Chinezen die maken zowat alles wel na wat er op electronica en dergelijke te verkrijgen is. Het is een exacte copie van de orginele Clip alleen op deze staat niet RENAULT. Ik heb de orginele renault software voor de clip weten te bemachtigen (laatste versie) en die heb ik geinstaleerd op m'n laptop. Via UPC werd hij aan de deur afgeleverd. En hij werkt exact als de orginele, want een goede kennis en 1e monteur werkplaats van de renault dealer hier in de stad heeft er mee gewerkt en die zag en merkte geen verschil !!!!!! :Beer:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht