Irritante piep bij niet dragen gordel Renault Espace IV
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
Irritante piep bij niet dragen gordel Renault Espace IV
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of ik het piepje kan uitschakelen, dat begint als ik mijn gordel niet draag.
Draag normaal wel een gordel natuurlijk, maar er zijn van die situaties dat ik hem even niet draag of de bijrijder hem niet draagt en dan begint er een piepje dat steeds harder gaat.
BVD Patrick
Kan iemand mij vertellen of ik het piepje kan uitschakelen, dat begint als ik mijn gordel niet draag.
Draag normaal wel een gordel natuurlijk, maar er zijn van die situaties dat ik hem even niet draag of de bijrijder hem niet draagt en dan begint er een piepje dat steeds harder gaat.
BVD Patrick
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 11 mar 2014 10:19
- Contacteer:
Hallo Patric,
Veelal bevindt zich onder de zitting een stekkertje die even los getrokken moet worden.
Hierdoor deactiveer je de in de stoel ingebouwde sensor.
Alleen is het natuurlijk niet erg veilig om je gordel niet om te doen, ook al is het dan maar voor eventjes.
Je kent het gezegde toch wel: "een ongeluk zit in een KLEIN hoekje" .
Succes ermee.
Veelal bevindt zich onder de zitting een stekkertje die even los getrokken moet worden.
Alleen is het natuurlijk niet erg veilig om je gordel niet om te doen, ook al is het dan maar voor eventjes.
Succes ermee.
Bezoek ook eens mijn Renault 4cv-site: www.renault-4cv.nl
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Piepjes
Hoi,
Je mag in ieder geval geen stekker onder de stoel uittrekken. Je krijgt dan foutmeldingen en o.a. problemen met de airbag werking.
Grt Peter
Je mag in ieder geval geen stekker onder de stoel uittrekken. Je krijgt dan foutmeldingen en o.a. problemen met de airbag werking.
Grt Peter
Espace fan 2.0T
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 27 jul 2011 11:58
Re: Irritante piep bij niet dragen gordel Renault Espace IV
Hoi,
Uiteraard altijd je gordel omdoen, maar regelmatig is het piepje bijna irritant dwingend.
Bijvoorbeeld een tas met boodschappen op de bijrijdersstoel of even achteruitrijden...
Wat ik heb gedaan, na tip op ander forum gelezen, is de gordelhouder geopend (tussen de stoelen). Deze zijn los te schroeven met gewone kruiskop volgens mij. Daarin zie je een pinnetje en als je die iets ombuigt, ben je ervan af...
Succes!
Uiteraard altijd je gordel omdoen, maar regelmatig is het piepje bijna irritant dwingend.
Bijvoorbeeld een tas met boodschappen op de bijrijdersstoel of even achteruitrijden...
Wat ik heb gedaan, na tip op ander forum gelezen, is de gordelhouder geopend (tussen de stoelen). Deze zijn los te schroeven met gewone kruiskop volgens mij. Daarin zie je een pinnetje en als je die iets ombuigt, ben je ervan af...
Succes!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Ik zou het absoluut afraden!!!
Ik droeg vroeger ook m'n gordel niet altijd en inderdaad, de piep is dwingend.
Als autoverkoper weet ik dat de meeste mensen tegenwoordig vragen stellen naar de veiligheid van een wagen. Hoeveel sterren, ESP,... Maar weet dat elke vorm van veiligheid staat of valt met het dragen van de gordel.
De gordel houdt je niet enkel op je plaats bij ongeval zodat de airbags optimaal kunnen werken, hij zorgt er tevens voor dat je goed in de zetel wordt aangetrokken en wanneer de vertragingskrachten teveel kracht gaan uitoefenen op het lichaam zal de spanning verminderd worden.(Spanners en krachtbegrenzers).
Nu we het over veiligheid hebben.... graag vernoem ik even dat het zeer belangrijk is dat de bagage, hoe klein ook, behoorlijk geladen of vastgelegd wordt. Zeker bij monovolumewagens waar de hoedenplank al eens wordt weggenomen.
Een simpele gsm wordt een echt projectiel bij zware aanrijdingen...
Ik droeg vroeger ook m'n gordel niet altijd en inderdaad, de piep is dwingend.
Als autoverkoper weet ik dat de meeste mensen tegenwoordig vragen stellen naar de veiligheid van een wagen. Hoeveel sterren, ESP,... Maar weet dat elke vorm van veiligheid staat of valt met het dragen van de gordel.
De gordel houdt je niet enkel op je plaats bij ongeval zodat de airbags optimaal kunnen werken, hij zorgt er tevens voor dat je goed in de zetel wordt aangetrokken en wanneer de vertragingskrachten teveel kracht gaan uitoefenen op het lichaam zal de spanning verminderd worden.(Spanners en krachtbegrenzers).
Nu we het over veiligheid hebben.... graag vernoem ik even dat het zeer belangrijk is dat de bagage, hoe klein ook, behoorlijk geladen of vastgelegd wordt. Zeker bij monovolumewagens waar de hoedenplank al eens wordt weggenomen.
Een simpele gsm wordt een echt projectiel bij zware aanrijdingen...
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
Ik heb het ook uitgeschakeld hoor, als ik hem in de garage moet zetten is het alleen maar irritant. Verder doe ik als ik de openbare weg op ga mijn gordel automatisch om.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik schakel het nooit uit... of mijn gordel blijft uit. Ook al ken ik alle gevaren goed genoeg zoals ik hierboven schreef. Is zo aanlokkelijk zonder gordel rijden, voel me vrijer erdoor. Ook kreukt je hemd niet...
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
Ik ben zo gewend aan die gordel dat ik het vervelend vind wanneer ik hem niet om heb
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Zo zou het altijd moeten he...
Iig voor mij blijft de piep een goede oplossing:) Nu moet ik hem wel dragen
Het enige wat wij deden is bij bvb een krantenbezorger ervoor zorgen dat hij een gesp uit een wrak kreeg. Zo kon hij die insteken zodat de biep bleef. En de wagen bleef origineel zoals wij dat verplicht waren te doen als officiele garage.
Wij mochten onder geen beding veiligheidsitems wegnemen.
Iig voor mij blijft de piep een goede oplossing:) Nu moet ik hem wel dragen
Het enige wat wij deden is bij bvb een krantenbezorger ervoor zorgen dat hij een gesp uit een wrak kreeg. Zo kon hij die insteken zodat de biep bleef. En de wagen bleef origineel zoals wij dat verplicht waren te doen als officiele garage.
Wij mochten onder geen beding veiligheidsitems wegnemen.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 31 okt 2011 15:36
Volgens mij is het wettelijk niet verplicht om bij achteruitrijden een gordel te dragen.
Bij achteruitrijden bij mij in de straat (vuilniswagens, rolstoeltaxi's en TNT en zo) is het ook irritant om hem om te hebben.
Die piep hebben ze dan niet uit gezet, terwijl je ruitenwissers dan weer wel automatisch mee aangaan.
Tip van een collega die dit ook kende:
Klik de gordel van de bijrijdersstoel in de houder van de bestuurder.
Nu is die irritante piep een onderdeel voor het verkrijgen van die vijfde veiligheidsster. Niet voor niks natuurlijk. Gewoon gebruiken dus.
Bij achteruitrijden bij mij in de straat (vuilniswagens, rolstoeltaxi's en TNT en zo) is het ook irritant om hem om te hebben.
Die piep hebben ze dan niet uit gezet, terwijl je ruitenwissers dan weer wel automatisch mee aangaan.
Tip van een collega die dit ook kende:
Klik de gordel van de bijrijdersstoel in de houder van de bestuurder.
Nu is die irritante piep een onderdeel voor het verkrijgen van die vijfde veiligheidsster. Niet voor niks natuurlijk. Gewoon gebruiken dus.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Maar staat zo slordig he die gordel er zo insteken. Ik denk eigenlijk dat de mensen die hem uit willen best zo'n gordelhaak vragen aan hun dealer. Die heeft altijd wel een wrak staan waar je die mag uitknippen. Wij gaven dat gratis, lijkt me ook maar normaal...
Maar toch.. probeer jullie gordel aan te houden. Vele veiliger:):)
Maar toch.. probeer jullie gordel aan te houden. Vele veiliger:):)
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 09 aug 2012 10:12
Re:
Hoi,A.H.M. Jonker schreef:Hallo Patric,
Succes ermee.
Je bedoeld natuurlijk, "een ongelukje zit in een klein piepje".
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-