Zo, heb de blaren op m'n voeten staan, wat hebben die vrouwen een energie.
Niets voor mij. Ik hou van gericht m'n slag slaan. Buit binnen dan direct naar de kassa en naar huis (of nog even een terrasje pakken
)
Maar goed, terugkomend op mijn probleem:
fgrooten schreef:Ik deel het vermoeden van Jeroen, één speaker draait in tegenfase, waardoor ze elkaars bass opheffen.Dus bijv de linker speaker pompt op het moment van bass, terwijl dan de rechter zuigt (tegenfase). Op die manier "vreten" ze elkaars bassen op. Klinken de hoge tonen overigens wel goed?
Hoge en midden tonen klinken dus wel veel duidelijker en helderder dan met de Cabasse, ik mis puur wat bas tov de Cabasse. Die klinken wat voller.
Heb vandaag nog wel de tip van Jeroen geprobeerd: van 1 (de rechter) even de polen omgedraaid.
Ik merkte geen duidelijk verschil?
Ik moet de bas vd Carminat versterker in beide situaties helemaal op max zetten, dan hoor ik dat ze wel degelijk bas
kunnen geven.
Ze kunnen ook heel hard en blijven mooi en helder spelen. Dat is beter dan bij de Cabasse
Dus wellicht moet ik gewoon blij zijn dat de hoge en midden tonen nu veel beter klinken, voor de lage tonen heb ik immers een goede sub. Als je die eenmaal gewend bent dan mis je die direct als hij uit staat
Ik ben ook geen speaker expert, maar zou het kunnen zijn dat Renault bij de Cabasse speakers de "nadruk" vooral op de lagere tonen heeft gelegd zodat het voor de doorsnee luisteraar mooi en vol klinkt? Maar als je ze nu met merk speakers vergelijkt dat die de hoge en midden tonen (en daar zijn de 13 cm toch wel voor bedoeld) beter spelen?
Ga morgen de bedrading bij de filters nog ff checken, maar weet zeker dat dit goed zit.
Misschien nog de speakers afkitten.
Heb nu wel dat hele dunne foame randje er achterop geplakt.
Hier nog een foto van een ander forum, daar had iemand tochtband gebruikt als afdichting
Dan ga ik voorlopig eerst zo maar eens rijden en kijken hoe het nieuwe geluidsbeeld me in de praktijk bevalt