Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
En het zwarte plastic, waar heb je dat mee gedaan?Espace2001 schreef:Als je Black Chrome van Turtle Wax gebruikt krijg je ook een zeer mooi resultaat
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
En het zwarte plastic, waar heb je dat mee gedaan?Espace2001 schreef:Als je Black Chrome van Turtle Wax gebruikt krijg je ook een zeer mooi resultaat
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Ik heb die zwarte delen met een speciale proffesionele poetsproduct van m,n werk meegenomen.fgrooten schreef:Dát ziet er netjes en strak uit zeg!
Hoe krijg je trouwens die zwarte plastic delen zo mooi zwart? Ik heb het met verschillende producten geprobeerd maar na een week begint het weer grijs te worden....
Hide post links |
Ik gebruik spullen van Mequiar en Cartec dit zijn echt top producten.Chicco schreef:De auto's zien er echt super uit Hochi-Rochu ! Alsof ze net nieuw van de band af rollen
Ikzelf gebruikt meestal bumpercare, maar inderdaad, een paar dagen/weken en alles wat zwart was wordt weer grijs......
De auto zelf heb ik gisteren met Super Polish gedaan van het merk System (dit wordt hier bij ons in de buurt heel veel door professionele poetsbedrijven gebruikt).
Ik moet zeggen een hele verbetering, alleen die swirls he.....
Hide post links |
Normaal vragen ze er op m,n werk 250,-Euro ex BTW voor!! En dit is GEEN grap weet niet of dat komt omdat het een BMW dealer is maar ik vraag voor in compleet showroomstaat brengen dus dan word de auto zowel van binnen als buiten helemaal behandeld 100,-Euro gewoon zwartjeroentune schreef:ZO HEE !!!
kost zo.n poets beurtje ??
jeroen
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Het enige dat zolang werkt.Hochi-Rocku schreef:
Ik heb die zwarte delen met een speciale proffesionele poetsproduct van m,n werk meegenomen.
dit spul is echt goed en blijft heel lang zwart zelfs op de banden al regent het blijft er zeker weken op zitten!!
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Ik raad je zeker aan om na de polish de wax te gebruikenChicco schreef:Klopt het trouwens dat je na het gebruik van polish altijd nog wax moet gebruiken??
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Idd wat Wesley015 zegt je moet het echt met een polijstmachine doen wil je de kleur mooi op glans hebben en de lak mooi glad te krijgen.Chicco schreef:Ik kwam dit nog tegen op het Renaultforum (geschreven door Ericon)
Dit is de manier hoe hij zijn auto heeft gedaan:
1) gewassen met meguirs gold class
2) gekleid (soort gum waarmee je de verontreinigingen uit de lak haalt)
3) gepolijst met poorboys SSR1
4) voorzien van een laagje poorboy's black hole
5) last but not least een wax van poorboy's Natty's paste blue.
@ Ericon: zou dit mogelijk ook DE manier zijn om mijn kleur/lak te behandelen en in een betere conditie te brengen?
Bedoel wil er best wel wat aan uitgeven (alleen die machines zijn me wat te duur, dus dat zal ouderwets handwerk worden) maar ben echt een leek op dat gebied en 't zou jammer zijn als ik de verkeerde spullen zou kopen.....
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Werk zelf in NijmegenChicco schreef:Hmmm dan moet ik idd even kijken hoe ik het doe. Fijn dat je het aanbied Hochi-Rocku, maar de afstand Limburg - Kleve is toch wel een stukje.....
@fgrooten: de Avatar is aangepast
Hide post links |
Chicco schreef:Ik kwam dit nog tegen op het Renaultforum (geschreven door Ericon)
Dit is de manier hoe hij zijn auto heeft gedaan:
1) gewassen met meguirs gold class
2) gekleid (soort gum waarmee je de verontreinigingen uit de lak haalt)
3) gepolijst met poorboys SSR1
4) voorzien van een laagje poorboy's black hole
5) last but not least een wax van poorboy's Natty's paste blue.
@ Ericon: zou dit mogelijk ook DE manier zijn om mijn kleur/lak te behandelen en in een betere conditie te brengen?
Bedoel wil er best wel wat aan uitgeven (alleen die machines zijn me wat te duur, dus dat zal ouderwets handwerk worden) maar ben echt een leek op dat gebied en 't zou jammer zijn als ik de verkeerde spullen zou kopen.....
Hide post links |
Hide post links |
Ik weet niet waar jij je auto dan koopt.DHL schreef:Is er iemand uit Belgie die ook zo professioneel poetsen kan? Sommige wagens zijn mooier dan toen ze nieuw waren... Dus... iemand die wat dichter woont ga ik graag bezoeken... (Moet wel opletten want is verslavend schijnt het haha)
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Nogmaals, bij de dealer waar ik werkzaam bent.DHL schreef:Bij ons niet hier in Belgie. Maar als ik me niet vergis worden in Nederland afleverkosten aangerekend. De wagens worden wel van de beschermlaag ontdaan en netjes gereinigd. Dat gebeurt hier in de voormalige Renault fabriek te Vilvoorde wat nu het verdeelcentrum is waaruit alle nieuwewagens vertrekken. De CAT noemt men die lokatie. Van hieruit gaan ze naar de dealers. De dealers betalen extra aan RBL voor het reinigen en klaarzetten (wielschijven en zo) van de wagens. Dit werd indertijd zo georganiseerd om niet alle ex werknemers van de fabriek te moeten ontslaan.
Wat ook telt is dat een nieuw gespoten en gewaxte wagen mooi is. Maar wanneer je die nieuwe verf na een paar maanden gaat behandelen krijg je een nog beter resultaat dan nieuw. De micro oneffenheden verdwijnen door het pollieren en je krijgt meer glans. Kijk eens bij de oldtimers, die worden eerst prachtig geschilderd, en daarna mat gezet. Om ze daarna terug te laten blinken door pollieren... Dat zijn echte spiegels...
Hide post links |
Hoi ChiccoChicco schreef:@ Ericon:
zou dit een mogelijke volgorde kunnen zijn?
1) wassen met Meguiars Gold Class Car Wash 8,98 Euro
2) kleien met "Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System 27,99 Euro
3) Polishen met mijn eigen Super Polish van System123 (speciaal voor donkere lakken)
4) Black hole van Poorboys World 16,99 Euro
5) Natty's Paste Wax Blue 18,99 Euro
Alleen.... welke doeken moet ik waarvoor gebruiken? Bijv het wassen met? De Black hole aanbrengen c.q. uitvegen met? De natty's Paste Wax Blue aanbrengen c.q. uitgeven met?
B.v.d.
Chicco
Hide post links |
Sorry Wesley, maar ik weet uit ervaring dat dit bij verschillende (ook renaultdealers) zeker NIET het geval is.wesley015 schreef:
Nogmaals, bij de dealer waar ik werkzaam bent.
Word iedere nieuwe auto machinaal gepolisht.
Hide post links |
Hide post links |
Hier in de buurt wordt System123 bijna overal gebruikt door de poetsbedrijven. Althans overal waar ik wel eens geweest ben zie ik alleen maar rekken staan met de producten van system123.... Linkje --> http://www.system123.nl/ericon schreef: Het systeem 123 ken ik niet, maar een polijstmiddel speciaal voor donkere lakken kan ik me helemaal niets bij voorstellen.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |