Deur gaat niet meer open

Plaats reactie

Topic author
CeeHaaKaa
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 jul 2022 19:59

Deur gaat niet meer open

Bericht door CeeHaaKaa »

Er moet al meer gezegd zijn over dit probleem, maar kan het 1-2-3 niet vinden.

De achterdeur van mijn Espace (type III, bouwjaar 2001) zit op slot en het slot wil er niet meer vanaf. Het slot blijft dus hangen.

1. Hoe krijg ik het slot er weer vanaf en
2. hoe krijg ik dan een goed functionerend slot (zonder storingen)? Is een beetje olie genoeg (wat voor een soort olie moet ik dan wel en welke juist niet gebruiken) of moet ik wat aan het mechaniek laten repareren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RPS
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
Actief als: particulier

kofferbakslot

Bericht door RPS »

kijk even bij 'kofferbakslot' gestart door grand pierre ongeveer 16 topics terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

wesley015
lid
lid
Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

Het slotmotortje heeft het begeven.
De enige manier is om voorzichtig de binnenbekleding te demonteren.
Het gaat lastig maar is te doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
CeeHaaKaa
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 jul 2022 19:59

Deur gaat niet meer open

Bericht door CeeHaaKaa »

Deur blijft problemen geven en een nieuwe motor voor de deurvergrendeling is niet heel veel. De garage is alleen een tijdje bezig om de deurbekleding te demonteren om erbij te kunnen en te monteren, als de nieuwe motor is geplaatst. Is het te doen om zelf de portierbekleding te demonteren en later te monteren? Heeft iemand daar misschien een geschrijving met foto's van?

Of zal het probleem niet een defecte deurvergrendelingsmotor zijn en juist iets heel anders?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jawdewolf
Lid
Lid
Laatste bezoek: 21 nov 2011 11:18

Bericht door jawdewolf »

Hallo, zelf de bekleding eraf halen bij een open deur is niet zo moeilijk (gewoon de schroeven eruit draaien (ook die in het bakje bij de handgreep en voorzichtig het plastic van de deurkruk loshalen, de bekleding half naar je toetrekken en de stekker van de geluidbox losmaken en de bekleidng in een bovenwaartse beweging loshalen).

Probleem is begrijp is dat de deur op slot zit en niet open wil. Dan kan je onmogelijk bij de schroeven om de bekleding los te halen. De enige manier is om met een breekijzertje de bekleding van de deur af te houden en met een stevig ijzerdraad o.i.d. de stangverbinding tussen de deurkruk en het slot te vinden en deze open te trekken. Dat is mij met (heeeel) veel moeite een keer gelukt. Je moet wel weten waar je moet wezen en dat is moeilijk uit te leggen. Je kan dat het beste doen door de bekleding van de andere deur los te halen en zien wat je moet doen.
Als je eenmaal bij het slot kan moet je het slot demonteren en kan je het servomotortje schoonmaken, met contactspray inspuiten om te kijken of hij nog doet, zo niet dan vervangen. Bij mij werkt schoonmaken goed en dan even tien keer of meer op elektriciteit laten bewegen tot het weer goed werkt. Het slot demonteren is een vervelend karweitje, je hebt weinig ruimte, monteren is nog vervelender, je moet het e.e.a. op de tast doen. Dus denk niet: dat doe ik wel even in een uurtje! Succes!

Mvg
Jan-Willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community