Hallo allen,
Ik ben op zoek naar een makkelijk vindbare plaats in mijn Renault Megane 1.6 HB uit '97 waar ik 12v kan aansluiten.
Kom nu niet met 'op de accu' want het gaat om de voeding van een onderdeel dat over het contact moet lopen.
Het betreft namelijk de computer. Deze deed niets meer en toen heeft de wegenwacht hem gevoed vanuit het stadslicht als snelle oplossing, maar dat is niet bepaald netjes.
Nu werkt de auto over de lichtschakelaar ipv. over het contact. Die voedingsdraad (aansluiting 37 op de computer) wil ik dus ergens op 12 / 14 volt achter het contact aansluiten.
Waar gaat dat het makkelijkste?
Zelf dacht ik aan de voeding van de autoradio. Maar is die sterk genoeg? Ik ben niet bang voor de zekering, maar meer voor de draadboom. Vandaar mijn twijfel.
Alle suggesties en (opbouwende) opmerkingen zijn welkom!
Bedankt!
Waar zit de 12v?
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
- Actief als: particulier
Sigaretten aansteker.
Of van de radio.
Je zou ook nog vanaf de accu een kabel trekken en dan met een schakelaar met lampje.
Of van de radio.
Je zou ook nog vanaf de accu een kabel trekken en dan met een schakelaar met lampje.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Bedankt voor je reactie!wesley015 schreef:Sigaretten aansteker.
Of van de radio.
Ja ik dacht ook al achter de radio. Maar trekt die computer niet teveel stroom door de draadboom?
De optie met de accu is niet handig want dan moet ik steeds het schakelaartje omzetten om de auto te starten.
Het moet zo zijn dat de auto start zodra het contact wordt omgedraaid. Ik kan dan zoals dat normaal zo is, meteen doordraaien naar de startstand.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-