Subwoofer in Grand Espace IV
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55
- Actief als: particulier
Subwoofer in Grand Espace IV
Iemand enig idee wat erin kan? En hoe? Hoe zit het met versterkers enzo? Ik heb hier zeer weinig verstand van Goeie speakers zitten er al in dus dat is geregeld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
- Contacteer:
Probeer zoiets eens: http://www.pimtensen.nl/shop_details.ph ... ur_id=7320
Die passen precies in het linker-achtervak, waar de versterker van de originele autoradio zit. Mbv een cd-rom-stekkertje van een oude computer kun je een line-out & remote-out vanaf de versterker pakken, en voedingsspanning is daar ook al aanwezig vanaf de sigarettenplug.
Zoek even op het forum voor de exacte pin-bezetting.
Die passen precies in het linker-achtervak, waar de versterker van de originele autoradio zit. Mbv een cd-rom-stekkertje van een oude computer kun je een line-out & remote-out vanaf de versterker pakken, en voedingsspanning is daar ook al aanwezig vanaf de sigarettenplug.
Zoek even op het forum voor de exacte pin-bezetting.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Ja mijn mening is, doe het dan niet.
Dit is net niets.
Alles past erin.
Het is net wat je zelf wilt.
Wil je de ruimte achterin behouden?
Dit is net niets.
Alles past erin.
Het is net wat je zelf wilt.
Wil je de ruimte achterin behouden?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Dit is een heel goede optie.
Je behoudt je bagageruimte en het geeft een goede ondersteuning.
Voor een superieure installatie is het niks maar voor wat extra is het een uitkomst.
Als je een super installatie op gaat bouwen moet je toch van 0 af beginnen en alles opnieuw gaan aanleggen.
De standaard radio en luidsprekers zijn nou ook niet echt een goede basis voor een awards winnende installatie.
Antonio.
Je behoudt je bagageruimte en het geeft een goede ondersteuning.
Voor een superieure installatie is het niks maar voor wat extra is het een uitkomst.
Als je een super installatie op gaat bouwen moet je toch van 0 af beginnen en alles opnieuw gaan aanleggen.
De standaard radio en luidsprekers zijn nou ook niet echt een goede basis voor een awards winnende installatie.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 9
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
Heb je deze wel eens gehoord dan Wesley?wesley015 schreef:Ja mijn mening is, doe het dan niet.
Dit is net niets.
Hij is hier vele malen goedkoper te krijgen: http://www.caraudio24.de/Subwoofer/Pion ... 21032.html
Ik heb hem al een half jaar in de auto en ben er zeer tevreden over
Komt een zeer goede bas uit voor zo'n compact ding.
Heb hem op een Laguna Club meeting aan diverse andere club leden laten horen en die waren allemaal onder de indruk, ook figuren met een baskist zo groot als de kofferbak. alles naar verhouding natuurlijk maar als je een volledig bruikbare kofferbak wilt overhouden dan is dit je ding.
Zo compact is hij dus:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Inderdaad, het is als aanvulling op het totale systeem. Uiteraard geeft een Enclosure met 2x 12" woofers met een zware versterker, actieve crossovers etc etx een heel ander geluid. Was een leuke tijd in mijn Opel Astra toen ik 18 was.....
Maar volgens mij zoeken wij als "brave" huisvaders een iets ander principe, namelijk dat we én de kinderen fatsoenlijk kunnen huisvesten op weg naar de Route de Soleil én van een leuk stukje muziek kunnen genieten.
Overigens heb ik in een ander draadje (http://www.renaultforum.nl/forum/viewtopic.php?t=6547) al kunnen lezen dat als je fatsoenlijk speakers in de deuren legt, een sub al overbodig wordt. Is misschien ook een idee...?
PS, Caraudio24.de is inderdaad een goede leverancier, goedkoop en snelle levering!
Maar volgens mij zoeken wij als "brave" huisvaders een iets ander principe, namelijk dat we én de kinderen fatsoenlijk kunnen huisvesten op weg naar de Route de Soleil én van een leuk stukje muziek kunnen genieten.
Overigens heb ik in een ander draadje (http://www.renaultforum.nl/forum/viewtopic.php?t=6547) al kunnen lezen dat als je fatsoenlijk speakers in de deuren legt, een sub al overbodig wordt. Is misschien ook een idee...?
PS, Caraudio24.de is inderdaad een goede leverancier, goedkoop en snelle levering!
Hide post links |
-
Tja ik weet nog niet zeker of ik bij 0 ga beginnen of dat ik gewoon zo een kleintje erin wil hebben. Want ik zat eraan te denken om te gaan winkelen voor een IV Phase II.
Hide post links |
-
- Global Moderator
fgrooten schreef:Maar volgens mij zoeken wij als "brave" huisvaders een iets ander principe, namelijk dat we én de kinderen fatsoenlijk kunnen huisvesten op weg naar de Route de Soleil én van een leuk stukje muziek kunnen genieten.
Neem aan dat er in een Espace IV ook 13 cm speakers gaan zoals in de Lag II?fgrooten schreef: Overigens heb ik in een ander draadje (http://www.renaultforum.nl/forum/viewtopic.php?t=6547) al kunnen lezen dat als je fatsoenlijk speakers in de deuren legt, een sub al overbodig wordt. Is misschien ook een idee...?
Dan kunnen die nooit een sub vervangen, daarvoor heb je minstens 16,5 cm nodig.
En dan nog heeft een sub (die speciaal is gemaakt voor weergeven van de lage tonen) verreweg de voorkeur.
Inbouwen is natuurlijk wel meer werk dan even snel de speakers wisselen voor een ander model maar dan heb je ook een totaal ander geluidsbeeld.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
- Contacteer:
sub
Beste Renier , zonder uit de hoogte te blazen of je antwoord af te fikken wil ik je even vertellen dat het onzin is dat een Sub 16 cm groot moet zijn , er zijn diverse voorbeelden die een prima diep leveren met een of 2 x 13 cm woofers , zolang de woofers maar long stroke zijn kan zelfs een 10 cm woofer bijzonder veel druk geven . (voorbeelden zijn bose woofers en piega zuilspeakers )
natuurlijk is focal een stapje hoger dan de normale speakers en natuurlijk geven mijn 4 13 cm woofers geen dreun en beuk laag ! , maar een ieder die bij mij in de auto zit , gaat op zoek naar de subwoofer ...
zolang je de ruimte (in dit geval de deuren ) maar heel goed dempt , en zo lucht dicht krijgt als het maar kan dan klinken de 13 cm echt heel diep hoor !! zelfs de Importeur van Focal was echt verbaast toen hij heel nieuwschierig in de auto wilde luisteren ..
echter er zit verschil in SPL en SQ ... als je SPL wil dan MOET je een sub gebruiken , als je SQ wilt dan kan je met echt goede 13 cm heel ver komen ..
overigens een heel gaaf woofertje daar op de foto ...!
Jeroen
natuurlijk is focal een stapje hoger dan de normale speakers en natuurlijk geven mijn 4 13 cm woofers geen dreun en beuk laag ! , maar een ieder die bij mij in de auto zit , gaat op zoek naar de subwoofer ...
zolang je de ruimte (in dit geval de deuren ) maar heel goed dempt , en zo lucht dicht krijgt als het maar kan dan klinken de 13 cm echt heel diep hoor !! zelfs de Importeur van Focal was echt verbaast toen hij heel nieuwschierig in de auto wilde luisteren ..
echter er zit verschil in SPL en SQ ... als je SPL wil dan MOET je een sub gebruiken , als je SQ wilt dan kan je met echt goede 13 cm heel ver komen ..
overigens een heel gaaf woofertje daar op de foto ...!
Jeroen
Hide post links |
-
- Global Moderator
Ik blijf erbij dat een 13 cm of 16 cm speaker nooit in de buurt kan komen van een echte sub.
Die is speciaal gemaakt om laag weer te geven.
Ieder z'n keus en oplossing. Ik heb de standaard Cabasse speakers laten zitten.
Die doen het prima in combinatie met de Pioneer sub. Heb verder ook niets aan de deur isolatie gedaan. Heb daar simpelweg geen zin in om daar veel tijd in te steken, al zal er best een hoop winst mee te boeken zijn.
Die is speciaal gemaakt om laag weer te geven.
Ieder z'n keus en oplossing. Ik heb de standaard Cabasse speakers laten zitten.
Die doen het prima in combinatie met de Pioneer sub. Heb verder ook niets aan de deur isolatie gedaan. Heb daar simpelweg geen zin in om daar veel tijd in te steken, al zal er best een hoop winst mee te boeken zijn.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Ja om vanuit je portier een echt mooie sub geluid te krijgen zou je hem helemaal dicht moeten lassen.
Hide post links |
-
Jeroentune, hij had het toch over de grote van speakers? Er werd gezegd dat je met 16,5 cm speakers je geen sub nodig hebt. Maar ik denk dat ik voor die Pioneer ga, stop ik hem weg. Zie je er niets van en toch een goeie sound. Ga ik zeker proberen!
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
De manier waarop Jeroentune zijn espace heeft aangepakt heeft tot gevolg gehad dat, voor hem, een sub overbodig is geworden. Dit kan ik me heel goed voorstellen. Iedereen die wel eens een paar écht goede deurspeakers heeft gehoord, dus JBL, MTX, Focal, Infinity etc, zal dat beamen. De grootte van een speaker maakt zeker uit, een 16cm produceert meer luchtverplaatsing dan een 10cm, maar op het moment dat je de klankkast goed hebt, dus geen trillingen en voldoende isolatie, hoor je het verschil nauwelijks.
Als vanzelfsprekend gaat een sub lager, tot 20Hz in tegenstelling tot een deurspeaker die maar tot zo'n 80Hz gaat, maar dat hoor je niet meer, dat voel je alleen nog maar.
Er is dus voor iedereen een passende oplossing, de één gaat voor een set strak geïnstalleerde deurspeakers, de ander voor de aanvulling van een sub. In beide gevallen geldt, als je het goed doet klinkt het zeker prettig.
Het meest ideale is, wat mij betreft, een volledig over het frequentie bereik verdeelde installatie. Dus de tweeters voor het hoog, de deurspeakers voor het midden (drivers) en de sub voor het laag. Als aan mij ligt, en gelukkig kan mijn vriendin met tot redelijkheid bedaren, pak ik de aux-out van de radio en laat ik deze een Alpine PXE-H650 (digital soundprocessor) voeden. Dan per frequentiebereik (hoog/midden/laag dmv actieve filtering) een versterker die de speakers (tweeters/drivers/sub) aansturen. Dan ben je een paar duizend euro verder, maar hebt je wel wat!
Zo'n opstelling heb ik één keer gehoord/gezien, in een Peugeot407, en je weet niet wat je meemaakt. Nee, het is niet zo'n boomboom-car, maar Hotel California van The Eagles komt dan pas écht tot z'n recht.
Kortom, er zijn absoluut voldoende mogelijkheden, en ieder heeft zijn voorkeur.
Als vanzelfsprekend gaat een sub lager, tot 20Hz in tegenstelling tot een deurspeaker die maar tot zo'n 80Hz gaat, maar dat hoor je niet meer, dat voel je alleen nog maar.
Er is dus voor iedereen een passende oplossing, de één gaat voor een set strak geïnstalleerde deurspeakers, de ander voor de aanvulling van een sub. In beide gevallen geldt, als je het goed doet klinkt het zeker prettig.
Het meest ideale is, wat mij betreft, een volledig over het frequentie bereik verdeelde installatie. Dus de tweeters voor het hoog, de deurspeakers voor het midden (drivers) en de sub voor het laag. Als aan mij ligt, en gelukkig kan mijn vriendin met tot redelijkheid bedaren, pak ik de aux-out van de radio en laat ik deze een Alpine PXE-H650 (digital soundprocessor) voeden. Dan per frequentiebereik (hoog/midden/laag dmv actieve filtering) een versterker die de speakers (tweeters/drivers/sub) aansturen. Dan ben je een paar duizend euro verder, maar hebt je wel wat!
Zo'n opstelling heb ik één keer gehoord/gezien, in een Peugeot407, en je weet niet wat je meemaakt. Nee, het is niet zo'n boomboom-car, maar Hotel California van The Eagles komt dan pas écht tot z'n recht.
Kortom, er zijn absoluut voldoende mogelijkheden, en ieder heeft zijn voorkeur.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
- Contacteer:
sub
he noord west .. , ik heb natuurlijk niet het hele diepe voelbare dreunlaag uit mijn 13 cm woofers , maar er is een verschil tussen 4 standaard of redelijke 13 cm units en 4 topklasse units , de focals zijn longstroke , dat betekent dat ze een hele grote slag kunnen maken en zo veel lucht kunnen verplaatsen , ik heb voor de gein even de frequentie meter in de auto gehangen , met het gemiddelde dire straits en eagles genre haal ik ong 65 hz zonder verlies en zelfs 45 hz op -3 db . dat is toch wel bijzonder hoor ! echter bij sommige nrs van de black eyed peas km ik to 38 hz ! en zelfs 31 hz op -3 db .... ga daar maar aan staan . wederom diep respect voor de focal units ...
natuurlijk een 20 cm pioneer sub zal mijn geluid echt nog kompleter maken en het laag veel meer ondersteunen dan nu het geval is .. echt .. in hoeverre heb ik dat nog nodig ? als ik de standaard speakers van Renault zou moeten gebruiken dan is een sub een must .. nu is het net omgedraaid !
even achtergrond . ik heb 4 jaar gewerkt bij een car hifi inbouw station en ben al 11 jaar werkzaam in een high end winkel voor home hifi .. ik heb verschillende trainingen gevolgd en studies gedaan on hifi en ben blij dat ik nu de kennis heb kunnen gebruiken voor in mij Espace .
mocht er eens een espace meeting komen dan neem ik de meet apparatuur mee , indien gewenst ..
met groeten ,,
Jeroen
natuurlijk een 20 cm pioneer sub zal mijn geluid echt nog kompleter maken en het laag veel meer ondersteunen dan nu het geval is .. echt .. in hoeverre heb ik dat nog nodig ? als ik de standaard speakers van Renault zou moeten gebruiken dan is een sub een must .. nu is het net omgedraaid !
even achtergrond . ik heb 4 jaar gewerkt bij een car hifi inbouw station en ben al 11 jaar werkzaam in een high end winkel voor home hifi .. ik heb verschillende trainingen gevolgd en studies gedaan on hifi en ben blij dat ik nu de kennis heb kunnen gebruiken voor in mij Espace .
mocht er eens een espace meeting komen dan neem ik de meet apparatuur mee , indien gewenst ..
met groeten ,,
Jeroen
Hide post links |
-
Heb besloten al die Cabasse zooi eruit te gooien. Waarschijnlijk gaat er nu een Alpine systeem met in ieder geval grotere speakers, subwoofer erbij enz. Maar ik moet me hierover beter in laten inlichten. Maar mij is meerdere keren verteld dat Alpine een van de beste is.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 19 mei 2011 20:00
Re: Subwoofer in Grand Espace IV
Ben nieuw hier, en na de aanschaf vorige maand van een Grand Espace Initiale met alles erop en eraan (behalve een goed geluid) hier op het forum aanbeland.
Als de motor niet draait klinkt het Cabasse systeem best redelijk, zodra je rijdt vallen alle lage tonen weg.
Ik zou willen opteren voor een actieve sub links achterin het vak te plaatsen, onder de voorstoelen is geen ruimte.
De versterker heb ik ook al gevonden, rechtsvoor onder de voorruit.
Is het een kwestie van een draadje trekken van de speakeraansluiting in de linker achterdeur en de stroom op de 12v aansluiting in het linkerachtervak of bekijk ik het allemaal te simpel.
Ik zie het niet echt zitten om alle panelen en bekleding los te trekken
Het gaat om een uitvoering van juni 2010?
Als de motor niet draait klinkt het Cabasse systeem best redelijk, zodra je rijdt vallen alle lage tonen weg.
Ik zou willen opteren voor een actieve sub links achterin het vak te plaatsen, onder de voorstoelen is geen ruimte.
De versterker heb ik ook al gevonden, rechtsvoor onder de voorruit.
Is het een kwestie van een draadje trekken van de speakeraansluiting in de linker achterdeur en de stroom op de 12v aansluiting in het linkerachtervak of bekijk ik het allemaal te simpel.
Ik zie het niet echt zitten om alle panelen en bekleding los te trekken
Het gaat om een uitvoering van juni 2010?
Hide post links |
-
- Global Moderator
Je hebt het signaal van de linker en rechter speaker nodig anders mis je de helft vd input.
Voor de stroom moet je een aparte pluskabel rechtstreeks naar de accu of de zekeringkast trekken. De 12V aansluiting kan een actieve sub echt niet voeden.
De massakabel monteer je rechtstreeks op een kaal geschuurd stuk carrosserie, bijv. onder een bout vd achterbank.
Dan heb je nog een signaaldraad nodig vanaf je versterker, voor het in en uitschakelen vd sub.
Deze draad heet de remote en kan je aansluiten op pin A5 vd ISO stroom stekker
Ik kan je de Pioneer TS-WX210A echt aanbevelen, heb hem dus in combinatie met het Carminat DVD systeem.
Wat een verschil
Hier heb ik de installatie beschreven in mijn Laguna
Succes ermee
Voor de stroom moet je een aparte pluskabel rechtstreeks naar de accu of de zekeringkast trekken. De 12V aansluiting kan een actieve sub echt niet voeden.
De massakabel monteer je rechtstreeks op een kaal geschuurd stuk carrosserie, bijv. onder een bout vd achterbank.
Dan heb je nog een signaaldraad nodig vanaf je versterker, voor het in en uitschakelen vd sub.
Deze draad heet de remote en kan je aansluiten op pin A5 vd ISO stroom stekker
Ik kan je de Pioneer TS-WX210A echt aanbevelen, heb hem dus in combinatie met het Carminat DVD systeem.
Wat een verschil
Hier heb ik de installatie beschreven in mijn Laguna
Succes ermee
Hide post links |
-
- repeating visitor
Merci voor het snelle antwoord.
Deze ochtend even de nodige panelen losgetrokken om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
De aansluitingen van de achterspeakers gebruiken gaat al niet lukken doordat er bij de deurscharnieren met stekkerblokken gewerkt wordt, een extra doorvoer van speakerdraadjes lijkt niet mogelijk.
De voeding moet wel gaan lukken, volgens mij kan ik ook gewoon de 12v aansluiting gebruiken, volgens de gebruiksaanwijzing trekt de Pioneer WX210a maximaal 8 ampere. Ik moet nog even kijken of die 12v aansluiting uitgaat als het contact eraf is. Dan heb ik ook een soort remote
Blijft enkel de vraag over waar ik de signalen vandaan ga halen. Ik heb al verschillende fora doorspit, oa Engeland en Espace Freunde en de enige mogelijkheid lijkt mij van de Cabasse versterker die onder de voorruit onder het dashboard zit.
Zijn daar nou wel of geen iso verloopstekkers voor beschikbaar waar ik de speaker of lineout van kan aftappen?
Deze ochtend even de nodige panelen losgetrokken om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
De aansluitingen van de achterspeakers gebruiken gaat al niet lukken doordat er bij de deurscharnieren met stekkerblokken gewerkt wordt, een extra doorvoer van speakerdraadjes lijkt niet mogelijk.
De voeding moet wel gaan lukken, volgens mij kan ik ook gewoon de 12v aansluiting gebruiken, volgens de gebruiksaanwijzing trekt de Pioneer WX210a maximaal 8 ampere. Ik moet nog even kijken of die 12v aansluiting uitgaat als het contact eraf is. Dan heb ik ook een soort remote
Blijft enkel de vraag over waar ik de signalen vandaan ga halen. Ik heb al verschillende fora doorspit, oa Engeland en Espace Freunde en de enige mogelijkheid lijkt mij van de Cabasse versterker die onder de voorruit onder het dashboard zit.
Zijn daar nou wel of geen iso verloopstekkers voor beschikbaar waar ik de speaker of lineout van kan aftappen?
Hide post links |
-
- Global Moderator
Nogmaals, de voeding dien je rechtstreeks van de accu te nemen, de draden vd 12V aansluiting zijn veels te dun.
Een remotedraad moet niet op de 12V aansluiting maar op pin A5 vd ISO stroom, dat is een signaaldraad waar maar heel weinig stroom door loopt en dan schakelt de sub netjes in en uit samen met de radio
Ik heb het audio signaal (achterspeakers L+R) rechtstreeks achter de Carminat versterker vandaan gehaald.
Zelf een plug-en-play ISO verloop kabel gemaakt, ik kan alles binnen 10 sec demonteren en overzetten naar een andere auto
Een remotedraad moet niet op de 12V aansluiting maar op pin A5 vd ISO stroom, dat is een signaaldraad waar maar heel weinig stroom door loopt en dan schakelt de sub netjes in en uit samen met de radio
Ik heb het audio signaal (achterspeakers L+R) rechtstreeks achter de Carminat versterker vandaan gehaald.
Zelf een plug-en-play ISO verloop kabel gemaakt, ik kan alles binnen 10 sec demonteren en overzetten naar een andere auto
Hide post links |
-
- repeating visitor
Dat klinkt op zich wel handig, enkel kom ik nauwelijks bij de versterker onder het dashboard, laat staan bij de aansluitingen.
Ik zie dat je een Laguna rijdt, wellicht dat daar alles wat makkelijker binnen handbereik ligt?
Hoe heb jij dat precies gedaan en aan wat voor een verloopstekker moet ik denken?
Ik zie dat je een Laguna rijdt, wellicht dat daar alles wat makkelijker binnen handbereik ligt?
Hoe heb jij dat precies gedaan en aan wat voor een verloopstekker moet ik denken?
Hide post links |
-
- Global Moderator
Bij de Laguna kan je er helaas ook niet goed bij, je moet de versterker uitbouwen, hij zit verstopt achter/onder het dasboard kastje.
Ik heb voor de input zelf een ISO kabeltje gemaakt om alles makkelijk plug-en-play aan te kunnen sluiten, dus de originele speaker bekabeling blijft intact.
Op de contacten vd achterspeakers zitten dubbele aansluitingen: ene deel gaat naar de sub en andere deel naar de auto speakers. Om het kabeltje te maken heb ik 2 lege ISO stekkers, 2 lege ISO contrastekkers en de losse contacten gebruikt
De verloopkabel zit tussen de originele speakerstekker en radio in.
Stekkers en contacten hier gekocht
Ik heb voor de input zelf een ISO kabeltje gemaakt om alles makkelijk plug-en-play aan te kunnen sluiten, dus de originele speaker bekabeling blijft intact.
Op de contacten vd achterspeakers zitten dubbele aansluitingen: ene deel gaat naar de sub en andere deel naar de auto speakers. Om het kabeltje te maken heb ik 2 lege ISO stekkers, 2 lege ISO contrastekkers en de losse contacten gebruikt
De verloopkabel zit tussen de originele speakerstekker en radio in.
Stekkers en contacten hier gekocht
Hide post links |
-
- repeating visitor
Bedankt voor de input. Ik ben vandaag nog bij een Renault Garage langsgeweest (Antwerpen) en die wisten van niks. Ze verwezen me door naar een inbouw specialist. Ik wens het meeste zelf te doen maar zie wel tegen die aansluitingen op bij de versterker zelf, ik kan daar niet echt makkelijk bijkomen.
Wellicht dat een van onderstaande links een goede verloopstekker opleverd?
http://mbcaraudio.nl/2946-mb-radio-kopp ... space.html
of deze:
http://www.autosound.nl/aansluitmateria ... s.html?p=5
Wellicht dat een van onderstaande links een goede verloopstekker opleverd?
http://mbcaraudio.nl/2946-mb-radio-kopp ... space.html
of deze:
http://www.autosound.nl/aansluitmateria ... s.html?p=5
Hide post links |
-
- Global Moderator
Als je naar de dealer gaat krijg je te horen dat er niets valt aan te sluiten op dit systeem, die willen hun handen er simpelweg niet aan branden
Die 2 links heb je niets aan in mijn ogen
Die 2 links heb je niets aan in mijn ogen
Hide post links |
-
- repeating visitor
Problem solved.....
Vandaag is alles ingebouwd bij ARC in Antwerpen.
De prijs van de sub was wel even wat duurder maar als ik alles bij hun bestelde dan bouwden ze het in voor 90,-.
Hun normale uurtarief is 60,- dus dat was voor mij wel de moeite waard.
Geluid klinkt alvast prima zo, veel voller.
Vandaag is alles ingebouwd bij ARC in Antwerpen.
De prijs van de sub was wel even wat duurder maar als ik alles bij hun bestelde dan bouwden ze het in voor 90,-.
Hun normale uurtarief is 60,- dus dat was voor mij wel de moeite waard.
Geluid klinkt alvast prima zo, veel voller.
Hide post links |
-
- Global Moderator
Da's een nette prijs, veel plezier ermee
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 okt 2012 10:12
Ik heb vandaag de pasklare pioneer ts q131c gemonteerd en het is een wereld van verschil. Een goede bas en veel meer klant waarbij de originele speakers verbleken.
Tijdje terug een focal woofer gemonteerd maar deze werkt vaker niet dan wel, daar wordt naar gekeken. Geen idee wat de reden is van een wisselende werking.
Iemand ervaring met een aan/uit woofer?
Tijdje terug een focal woofer gemonteerd maar deze werkt vaker niet dan wel, daar wordt naar gekeken. Geen idee wat de reden is van een wisselende werking.
Iemand ervaring met een aan/uit woofer?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in