Reservewiel
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Reservewiel
Hallo, ik heb een Grand Scenic uit april 2007 zonder reservewiel. Nu heb ik een reservewiel gekocht en ik vraag me af of iemand weet of je een ophanginrichting achteraf kunt monteren en zoja waar is deze te krijgen.
groeten Funs
groeten Funs
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 15 aug 2011 19:45
Beste funs,
Heb je zelfs geen thuisbrengertje in je scenic?
En zo nee, is je scenic toevallig niet uitgerust met run-flat tires. Dus dat je op een lekke band nog een beperkt aantal kilometers kunt doorrijden waardoor een reservewiel overbodig is?
Ik weet niet of je achteraf een ophanginrichting kunt monteren en ook niet of dit verstandig is.
Als je het wiel onder de auto wilt hangen zul je rekening moeten houden met de bodemspeling van de wagen.
Misschien dat je net zoals bij terreinwagens (bij wedstrijden) een stalen beugel in je kofferbak kunt monteren, zodat het reservewiel rechtop tegen een zijkant staat.
Misschien een domme vraag: maar heb je al gekeken of je geen opbergmogelijkheid hebt onder je kofferbaktapijt?
met vriendelijke groet,
Ruud
Heb je zelfs geen thuisbrengertje in je scenic?
En zo nee, is je scenic toevallig niet uitgerust met run-flat tires. Dus dat je op een lekke band nog een beperkt aantal kilometers kunt doorrijden waardoor een reservewiel overbodig is?
Ik weet niet of je achteraf een ophanginrichting kunt monteren en ook niet of dit verstandig is.
Als je het wiel onder de auto wilt hangen zul je rekening moeten houden met de bodemspeling van de wagen.
Misschien dat je net zoals bij terreinwagens (bij wedstrijden) een stalen beugel in je kofferbak kunt monteren, zodat het reservewiel rechtop tegen een zijkant staat.
Misschien een domme vraag: maar heb je al gekeken of je geen opbergmogelijkheid hebt onder je kofferbaktapijt?
met vriendelijke groet,
Ruud
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
hi funs,
zelfde "probleem" hier, maar dan is mijn auto uit 2004.
er is mij verteld dat bij de grand uitvoering geen reservewiel hoort.
er behoort acher in kofferbak, een compressor met vloeistof te zitten.
indien je een lekke band hebt, kun je deze compressor aansluiten op de boordspanings voorziening en daarmee de vloeistof in de band spuiten.
hierdoor gaat ie weer dicht. en kun je weer verder rijden.
als je het reserve wiel aan de binnenkant plaatst, dan staat ieop je laatste stoelen, deze zitten in de vloer van de kofferbak "verstopt".
wel is het volgens mij mogelijk om het reserve wiel onder de auto te hangen. hier is, bij mijn auto, ruimte voor.
nadeel van de vloeistof in je band pompen is dat je electirsche ventielen defect gaan...
volgens mij....
zelfde "probleem" hier, maar dan is mijn auto uit 2004.
er is mij verteld dat bij de grand uitvoering geen reservewiel hoort.
er behoort acher in kofferbak, een compressor met vloeistof te zitten.
indien je een lekke band hebt, kun je deze compressor aansluiten op de boordspanings voorziening en daarmee de vloeistof in de band spuiten.
hierdoor gaat ie weer dicht. en kun je weer verder rijden.
als je het reserve wiel aan de binnenkant plaatst, dan staat ieop je laatste stoelen, deze zitten in de vloer van de kofferbak "verstopt".
wel is het volgens mij mogelijk om het reserve wiel onder de auto te hangen. hier is, bij mijn auto, ruimte voor.
nadeel van de vloeistof in je band pompen is dat je electirsche ventielen defect gaan...
volgens mij....
Hide post links |
-
- lid
band
zal ook goed werken vloeistof of wat dan ook erin spuiten als je een klapband krijgt.
dan heb je toch echt een resreve wiel nodig
dan heb je toch echt een resreve wiel nodig
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3
Hide post links |
-
- lid
dit is wat de dealer mij verteld heeft.....
maar, je hebt gelijk, deze vloeistof / lijm / what ever werkt maar tot een bepaalde grootte van het lek
maar, je hebt gelijk, deze vloeistof / lijm / what ever werkt maar tot een bepaalde grootte van het lek
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 15 aug 2011 19:45
Ik persoonlijk vind het verdwijnen van het reservewiel ook een slechte ontwikkeling en snap niet waarom deze niet meer standaard in auto's word geleverd.
Misschien gewichtsbesparing?
Ik vond de thuisbrengertjes al verschrikkelijk die vanaf 2000 erbij werden geleverd.
Gelukkig heb ik nog een heus reservewiel in mijn kofferbak liggen.
Maar ik ben wel van mening dat die vloeistof een redelijk alternatief is.
Ik vond de thuisbrengertjes al verschrikkelijk die vanaf 2000 erbij werden geleverd.
Maar ik ben wel van mening dat die vloeistof een redelijk alternatief is.
Hide post links |
-
- Lid
het is mogenlijk om een reserve band onder de auto te hangen dit is een optie die je beter bij je nieuwe auto kan bestellen alle punten hangen eral.
is later dus ook te doen alleen dan een stuk duurder
is later dus ook te doen alleen dan een stuk duurder
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
bandje foetsie
M'n scenic is inderdaad behoorlijk zwaar, maar dat ligt zeker niet aan dat mooie gave exemplaar (met 2,7 bar )dat achter in de kofferbak ligt...Ruud1984 schreef:Ik persoonlijk vind het verdwijnen van het reservewiel ook een slechte ontwikkeling en snap niet waarom deze niet meer standaard in auto's word geleverd.
Moest vorige week meerijden met iemand in een Mercedes vito. Kreeg ook een lekke band onderweg, en ondanks dat zo'n auto ontzettend veel ruimte heeft was een band of gereedschap nergens te bekennen. Echt een waardeloze ontwikkeling.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Hide post links |
-
- lid
ik ben er zelfo ok neit zo blij mee met dit soort ontwikkelingen.
natuurlijk scheelt het wel wat gewicht achter in de auto, maar je mist er ook veel mee.
maar,
is het hebben van een reserve wiel of thuisbrenger oid niet verplicht in sommige landen?
geen idee hoe het eigenlijk in nederland geregeld is. mss ook verplicht?
of is een busje spuitlijm ook voldoende voor de kleine gaatjes?
mogelijk dat iemand dit weet?
natuurlijk scheelt het wel wat gewicht achter in de auto, maar je mist er ook veel mee.
maar,
is het hebben van een reserve wiel of thuisbrenger oid niet verplicht in sommige landen?
geen idee hoe het eigenlijk in nederland geregeld is. mss ook verplicht?
of is een busje spuitlijm ook voldoende voor de kleine gaatjes?
mogelijk dat iemand dit weet?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
heb dit vorige week nog gemonteerd op een klantenauto.
is erg makkelijk. je krijgt een mechanisme wat je dmv 3 moertjes op de bestaande tapeinden onder de auto bevestigd. hierboven zit een rubber dop, die je van binnenuit kan demonteren zodat je met een dop 19 het mechanisme kan bedienen.
ong 15min werk!
ben alleen de prijs vergeten..
is erg makkelijk. je krijgt een mechanisme wat je dmv 3 moertjes op de bestaande tapeinden onder de auto bevestigd. hierboven zit een rubber dop, die je van binnenuit kan demonteren zodat je met een dop 19 het mechanisme kan bedienen.
ong 15min werk!
ben alleen de prijs vergeten..
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Klopt,
In de handleiding van de GS staat inderdaad dat er een reservewiel onder kan hangen.
Zelf heb ik daar een LPG tank.
Vreemd genoeg heb ik nu dus een los reservewiel, en een pompset met compressor.
Ach, better safe than sorry
In de handleiding van de GS staat inderdaad dat er een reservewiel onder kan hangen.
Zelf heb ik daar een LPG tank.
Vreemd genoeg heb ik nu dus een los reservewiel, en een pompset met compressor.
Ach, better safe than sorry
Hide post links |
-
- Lid
Over dat reservewiel wat ik dus los heb...
Ik wil voor op vakantie dat wiel wel meenemen.
Weet iemand een webwinkel oid waar je een soort hoes kan kopen voor over je reservewiel ??
Dan fabriceer ik iets om 'm in de kofferbak aan de zijkant vast te maken met de hoes er om heen.
Weet iemand een webwinkel oid waar je een soort hoes kan kopen voor over je reservewiel ??
Dan fabriceer ik iets om 'm in de kofferbak aan de zijkant vast te maken met de hoes er om heen.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Waarom leg je 'm niet plat neer en dan de spulletjes eroverheen laden? Als een band lek raakt moet je wel alles uitladen, maar dat hebben de meeste mensen die nog een 'ouderwetse' band onder de koffervloer hebben liggen.Socrates schreef:Over dat reservewiel wat ik dus los heb...
Of je hangt 'm onder je Scenic of legt 'm op 't dak... wat maakt het uit.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Hide post links |
-
- Lid
Eronder kan niet, daar hangt nou juist de gastank.
Op het dak is een goed idee. ik heb van die dakdragerspoiler dingen erop.
Dan maak ik er een CamelTrophy actig rek van Reserverwiel, paar jerrycans, rijplaatje....
Ik wil 'm eigenlijk gewoon aan de zijkant van de kofferbak aan de binnenkant vastmaken, dat kan al (gaatje gemaakt in de binnenkant en spanbandje erdoor) maar het geeft een beetje af vandaar...
Op het dak is een goed idee. ik heb van die dakdragerspoiler dingen erop.
Dan maak ik er een CamelTrophy actig rek van Reserverwiel, paar jerrycans, rijplaatje....
Ik wil 'm eigenlijk gewoon aan de zijkant van de kofferbak aan de binnenkant vastmaken, dat kan al (gaatje gemaakt in de binnenkant en spanbandje erdoor) maar het geeft een beetje af vandaar...
Hide post links |
-
- repeating visitor
reservewiel
Misschien kan ik op deze wijze dit topic nog aanzwengelen.
Weet iemand hoe ik (eenvoudig) een reservewiel onder mijn grand scenic kan monteren? Naar hierboven blijkt schijnt het eenvoudig te zijn.
De dealer geeft aan dat het kostbaar is en moeilijk is.
Weet iemand hoe ik (eenvoudig) een reservewiel onder mijn grand scenic kan monteren? Naar hierboven blijkt schijnt het eenvoudig te zijn.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Dat is best kostbaar als je het nieuw wilt hebben. Bij de dealer heb je de hefconstructie nodig (8200214062) en die kost 276,89 ex btw. Dan nog een reservewiel en wat klein materiaal. Misschien beter op de sloop gaan zoeken naar zoiets.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Re: reservewiel
Moeilijk niet, de kosten zijn wel wat aan de hoge kant.Sjon73 schreef:Misschien kan ik op deze wijze dit topic nog aanzwengelen.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 11 jul 2011 22:51
Aan mij hebben ze 8200714128 geleverd als wielhouder voor 179,22 ex btw (in Belgie). Tel hierbij nog enkele kleine onderdelen, een wiel en 15 minuten werk.
Gert
Gert
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 01 feb 2016 09:58
waar te koop?Gert Jacobs schreef:Aan mij hebben ze 8200714128 geleverd als wielhouder voor 179,22 ex btw (in Belgie). Tel hierbij nog enkele kleine onderdelen, een wiel en 15 minuten werk.
Gert
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in