Remschijven voor vervangen Grandscenic 2004
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12 dec 2009
- Laatste bezoek: 07 mar 2014 21:06
Remschijven voor vervangen Grandscenic 2004
Ik wil de remschijven van mijn grandscenic vervangen. Krijg echter de schijven niet los. Weet iemand hoe deze op de naaf zit bevestigd?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16540
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Als je goed kijkt, zie je 2x een torx-40 schroef zitten. Hiermee zit de schijf op de naaf vast. Kan eigenlijk niet missen...
Uiteraard moet de remblokhouder ook gedemonteerd worden, deze zit dmv 2x bout met dop18 aan de achterkant van de naaf.
Uiteraard moet de remblokhouder ook gedemonteerd worden, deze zit dmv 2x bout met dop18 aan de achterkant van de naaf.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12 dec 2009
- Laatste bezoek: 07 mar 2014 21:06
OK, dus ik hoef niet verder te zoeken.
De torxen en de remblokken had ik zo los. Helaas zit de remschijf erg vast.
Nu weet ik dat ik niet met de kroonmoer hoef te klooien.
Ga er van het weekend weer mee verder bedankt.
De torxen en de remblokken had ik zo los. Helaas zit de remschijf erg vast.
Nu weet ik dat ik niet met de kroonmoer hoef te klooien.
Ga er van het weekend weer mee verder bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16540
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Naafmoer moet je idd afblijven, deze moet ook erg vast zitten en dat is met een handratel bijna niet te doen
Sla met een hamer op de schijf waar die op de naaf zit om deze los te schrikken, hierna kan je aan de achterkant van de schijf slaan zodat de schijf van de naaf komt. Let wel op dat je dit doet op een stuk waar je niet kan uitschieten en de naaf kan raken.
Schuur de naaf hierna goed schoon en doe er geen vet tussen zodat de schijf 100% vlak aan komt te liggen en geen trilling veroorzaakt.
Sla met een hamer op de schijf waar die op de naaf zit om deze los te schrikken, hierna kan je aan de achterkant van de schijf slaan zodat de schijf van de naaf komt. Let wel op dat je dit doet op een stuk waar je niet kan uitschieten en de naaf kan raken.
Schuur de naaf hierna goed schoon en doe er geen vet tussen zodat de schijf 100% vlak aan komt te liggen en geen trilling veroorzaakt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12 dec 2009
- Laatste bezoek: 07 mar 2014 21:06
Gelukt. Heb wat tekeningen gevonden en idd met de hamer aan de gang.
Hier een uitleg van de reden voor loshalen
Remschijven waren nog goed. Ik heb last van trilling in de auto rond de 105km/h. Ben hier al bij verschillende garages geweest en heb van alles geprobeerd: balanceren 3x en 1x op de auto. Niets hielp.
Vandaag dus de remschijven eraf gehaald. Linker voorschijf is a symetrich. Hier kwam ik pas achter toen ik de schijf in de draaibank had om hem opnieuw te vlakken. Links was er slechter aan toe dan rechts welke wel symetrisch is. Nu de schijven zijn afgedraaid, is de trilling vele malen minder. Over 2 weken ga ik de achter schijven bekijken. Mocht daarna de trilling er nog zijn, zal ik toch de schijven voor moeten vervangen.
Hier een uitleg van de reden voor loshalen
Remschijven waren nog goed. Ik heb last van trilling in de auto rond de 105km/h. Ben hier al bij verschillende garages geweest en heb van alles geprobeerd: balanceren 3x en 1x op de auto. Niets hielp.
Vandaag dus de remschijven eraf gehaald. Linker voorschijf is a symetrich. Hier kwam ik pas achter toen ik de schijf in de draaibank had om hem opnieuw te vlakken. Links was er slechter aan toe dan rechts welke wel symetrisch is. Nu de schijven zijn afgedraaid, is de trilling vele malen minder. Over 2 weken ga ik de achter schijven bekijken. Mocht daarna de trilling er nog zijn, zal ik toch de schijven voor moeten vervangen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 04 jan 2025 12:13
- Actief als: particulier
Inwendig scheur in band,heel de wagen begint te trillen(A )
Zelf al meegemaakt vlak voor de congé.4 Banden 6 mnd oud.Bij 110 -120 kmh begint daar zo 'n achterwiel te trillen.Dit kruipt dan heel de wagen rond.Balanceren,geen beterschap.Amortiseurs,lagers vernieuwd.Gereviseerde occas cardans eronder.Nieuwe schijfjes,blokken eronder.Nog steeds kreeg mijn auto de jimmy.Ik wou op congé gaan en moest snelheid halen op de autoroute.Al 4 dagen overtijd.4 nieuwe banden dan maar van ander merk (geen norauto meer).Probleem van in trilling rakende auto was verdwenen. Ik zou zeggen slechte remmen tonen zich enkel bij het remmen(trillen pedaal,wegtrekken,......)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12 dec 2009
- Laatste bezoek: 07 mar 2014 21:06
OK,
Maar waarom heb ik het dan ook met mijn setje winterbanden? Dat zijn nieuwe.
Vanavond gaan de achterschijven eraf en onder de draaibank. Misschien helpt dat.
Maar waarom heb ik het dan ook met mijn setje winterbanden? Dat zijn nieuwe.
Vanavond gaan de achterschijven eraf en onder de draaibank. Misschien helpt dat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 17 mar 2010
- Laatste bezoek: 04 jan 2025 12:13
- Actief als: particulier
Heb 't ge daar geen meetklok om een kromme naaf uit te sluiten,onzuiver raakvlak.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12 dec 2009
- Laatste bezoek: 07 mar 2014 21:06
@mechanic
Dank het is gelukt. Met de achterrem heb ik veel problemen gehad met het terugdrukken van de cilinder.
Is er nog een trucje om de cilinder terug te drukken of kan ik rustig de tang erop zetten?
Dank het is gelukt. Met de achterrem heb ik veel problemen gehad met het terugdrukken van de cilinder.
Is er nog een trucje om de cilinder terug te drukken of kan ik rustig de tang erop zetten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16540
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Voor de achterremzuigers is speciaal gereedschap nodig, setjes zijn te koop v.a 3tientjes.
De truc is duwen en rechtsomdraaien tegelijk.
De truc is duwen en rechtsomdraaien tegelijk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 609 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 3 Reacties
- 394 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 0 Reacties
- 254 Weergaves
-
Laatste bericht door ZiggyMiauw
-
- 0 Reacties
- 288 Weergaves
-
Laatste bericht door Bittybong
-
- 4 Reacties
- 486 Weergaves
-
Laatste bericht door Rob kuiper
-
- 4 Reacties
- 448 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic