AUTO START NIET
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 23 nov 2010 22:18
AUTO START NIET
Beste mensen,
ik heb een renault megane grand tour uit dec 2004 (1.5 dci) Toen ik vanochtend wilde starten gebeurde er helemaal niks behalve een raar geluid onder de motorkap, nog een paar keer geprobeerd maar niet starten. sleepbedrijf gekomen en deze deed op de accu zijn stroomkabels en hij startte weer !! ik snap een aantal dingen niet: de accu was niet leeg (ook nog doorgemeten), de dynamo werkt goed, de startmotor werkt ook goed. tijdens het rijden bleek de km stand gereset te zijn (dagteller) en mijn electrische ramen gaan nu schokkend naar beneden.
vraag: is dit een electronisch probleem van de auto ; niet willen starten, reset van dagteller en ramen die ineens raar doen?
vanavond na werk startte de auto weer prima.
bij voorbaat dank voor de reactie,
gr plev
ik heb een renault megane grand tour uit dec 2004 (1.5 dci) Toen ik vanochtend wilde starten gebeurde er helemaal niks behalve een raar geluid onder de motorkap, nog een paar keer geprobeerd maar niet starten. sleepbedrijf gekomen en deze deed op de accu zijn stroomkabels en hij startte weer !! ik snap een aantal dingen niet: de accu was niet leeg (ook nog doorgemeten), de dynamo werkt goed, de startmotor werkt ook goed. tijdens het rijden bleek de km stand gereset te zijn (dagteller) en mijn electrische ramen gaan nu schokkend naar beneden.
vraag: is dit een electronisch probleem van de auto ; niet willen starten, reset van dagteller en ramen die ineens raar doen?
vanavond na werk startte de auto weer prima.
bij voorbaat dank voor de reactie,
gr plev
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
- Actief als: particulier
Denk toch dat je accu zn beste tijd gehad heeft. Hoe heb je deze doorgemeten? Deze dient met afgekoppelde accupolen doorgemeten te worden. Aan de hoeveelheid volt over de polen heb je eigenlijk niks, aantal ampères die de accu levert is belangrijk. De dynamo in je auto ( airco?) zal toch met ingeschakelde verbruikers rond de 85-90A leveren, is dit bevestigd? Laadspanning rond de 14.3 volt.
Dat de ramen raar doen komt doordat er even geen spanning opgestaan heeft. Dit los je op door de ruiten in de gesloten stand te zetten en de schakelaar ong. 5sec vast te houden in de omhoog stand. Is dus ook normaal.
De reset van het dashbord komt ook door dat de spanning ervan af is geweest. Of je moet al langer problemen hebben met het dashbord, dan is er wellicht intern een fout.
Het kan zijn dat je een stroomverbruiker hebt waardoor de accu leeg trekt.
Dat de ramen raar doen komt doordat er even geen spanning opgestaan heeft. Dit los je op door de ruiten in de gesloten stand te zetten en de schakelaar ong. 5sec vast te houden in de omhoog stand. Is dus ook normaal.
De reset van het dashbord komt ook door dat de spanning ervan af is geweest. Of je moet al langer problemen hebben met het dashbord, dan is er wellicht intern een fout.
Het kan zijn dat je een stroomverbruiker hebt waardoor de accu leeg trekt.
Hide post links |
-
auto start niet
beste mecanic,
dank voor je reactie. ik heb hem met een apparaat laten doormeten.
de getallen zijn; spanning: 14,56v
en gemeten accuwaarde 360A
gr plev
dank voor je reactie. ik heb hem met een apparaat laten doormeten.
de getallen zijn; spanning: 14,56v
en gemeten accuwaarde 360A
gr plev
Hide post links |
-
auto start niet
nb dit is gemeten met aangesloten accupolen !
maar mijn koplampen, radio etc deden het gewoon goed
gr plev
maar mijn koplampen, radio etc deden het gewoon goed
gr plev
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Oke. Wat voor type accu zit er in je auto, een 640A of een 720? Bij de laatste zou de accu dus op 50% capaciteit zitten en best moeite krijgen met een diesel rond te zwieren. Vaak staan op accu's ook jaren van productie. Als je nog de 1e accu erin hebt zitten is het zoiezo advies er een nieuwe in te monteren.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Nu de temp weer wat hoger wordt, gaat ook het lood in de accu weer uitzetten. De inwendige soldeerverbindingen (bruggen) in de accu staan dan nog wel eens op knappen. Is er een inwendige breuk, dan krijg je een accu met een aan/uit karakter, vandaag wel, morgen niet en geen tester die dat spontaan aangeeft. Bij de accu klemmen wil het ook nog weel eens misgaan (vuil).
Dat je radio en of je licht het nog wel doet, zegt niet zo heel veel, want de stroom die hiervoor nodig is, is in geen verhouding met de aanloopstroom van de startmotor.
Dat je radio en of je licht het nog wel doet, zegt niet zo heel veel, want de stroom die hiervoor nodig is, is in geen verhouding met de aanloopstroom van de startmotor.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Hide post links |
-
auto start niet
dank voor jullie snelle reacties.
de ramen doen het weer ! toch even het trucje uitgehaald en de hendel 5 sec omhooggehouden, top!
het is een 720 A accu, ik ga hem morgen toch maar laten vervangen, doe ik dit bij de dealer of bij de kwik-fit (qua prijs) ?
gr plev
de ramen doen het weer ! toch even het trucje uitgehaald en de hendel 5 sec omhooggehouden, top!
het is een 720 A accu, ik ga hem morgen toch maar laten vervangen, doe ik dit bij de dealer of bij de kwik-fit (qua prijs) ?
gr plev
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Is er bij jou in de buurt geen accu bedrijf?
Ik heb goede ervaringen met Wilco accu's.
Ik heb goede ervaringen met Wilco accu's.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Dealer zit aan de hoge kant met zn accu prijs. Haal even een accu bij de onderdelenhandel, want op bijna elk merk accu zit 2jaar garantie. Vraag dan wel bij de dealer de radio code op en voer die in, ruiten weer inlezen en het klokje goed zetten.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-