*Eerst hier standaard gebrabbel hier van juiste plek maar dat kennen jullie wel*
Mijn Clio II Dynamique (feb 2003) heeft, denk ik dan maar, een storing in de deursensor. Lampje op het dasboard gaat tijdens de rit aan om aan te tonen dat er een deur open is. Daar zou ik op zich mee kunnen leven maar het probleem is juist dat de binnenverlichting aan gaat. Heb ik al een jaar "opgelost" door dan maar die verlichting los te halen. Maar eigenlijk wil ik deze verlichting gewoon graag aan hebben. En een andere bijkomstigheid is dat de lampen niet altijd knipperen als ik de auto sluit, iets wat dus betekend dat de auto detecteert dat er nog iets mis is, in dit geval dat "de deuren niet zijn". Nou denk ik niet dat het in eerste instantie ligt aan de druksensoren in de deuren maar ergens anders in dat circuit.
Wat ik me afvroeg of dit eventueel door een Renaultgarage eenvoudig te detecteren is. Zie ik daarna wel wat een reparatie moet gaan kosten. Ik wil namelijk graag die binnenverlichting wel werkend hebben want 's morgens/'s avonds kan dat toch wel handig zijn.
Storing deursensor
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
In je deursponning zit een schakelaartje dat kontakt met de massa vd auto maakt als de deur opent, daardoor gaat de binnenverlichting aan. Als die schakelaar niet goed bevestigd zit of defekt is krijg je dit soort problemen.
Prbeer uit te vinden welke deurschake;laar het is maak deze even los, zit met 1 boutje vast en check deze. Indien defekt vervangen. SUC6
Prbeer uit te vinden welke deurschake;laar het is maak deze even los, zit met 1 boutje vast en check deze. Indien defekt vervangen. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-