nieuw hier

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
mimal
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

nieuw hier

Bericht door mimal »

hallo,
ben nieuw hier dus misschien mezelf even voorstellen. mijn naam is michel, ik woon in sint-niklaas (belgie), ben 36 en vader van 3 kinderen.
al jaren ben ik verliefd op de espace, en nu we er een tweeling bij hebben gekregen is mijn kans gekomen.
ondertussen mijn vrouw kunnen overtuigen (oef...), budget bepaald (rond de 9000 euro), en volop op zoek naar de auto van mijn dromen.
maar... hoe meer ik lees over de espace hoe meer angstzweet me uitbreekt. als ik alle internetverhalen mag geloven is de auto gewoon een drama. technisch gezien dan toch. constant problemen, ontploffende motoren, dure garagekosten, ... noem maar op.
enfin, wou bij jullie toch even checken in hoeverre dit op waarheid is berust.
is de auto echt zo problematisch als het lijkt of moet dit toch wat worden gerelativeerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Hallo Michel, welkom op het forum en gefeliciteerd met het feit dat je voor een Espace kunt/mag gaan kijken.

Ten tijde dat ik voor een Espace ging kijken (een aantal maanden geleden) heb ik ook vele scenario's gelezen, mede op dit forum, die mij aan het twijfelen brachten ten aanzien van de betrouwbaarheid en de gemoeide kosten bij de Espace. Uiteindelijk heeft mij dat doen besluiten om te kiezen voor de Espace met een 3.5V6 motor omdat die het minste problemen zou opleveren (de turbo's op de benzine- en dieselmotoren zorgen voor relatief veel (dure) problemen en de V6 heeft geen turbo. Mijn budget was wel iets meer, dus wellicht dat het buiten je zoekopdracht valt.
Onlangs heb ik een aantal keren met een lege accu gestaan (deze was gewoon versleten, mag ook wel bij een auto van 2004, en zie ik niet als storing) en ben die keren in aanraking geweest met de ANWB. Bij elk bezoek van de monteur werd mij benadrukt dat de Espace relatief weinig storingen heeft. Nou zien deze beste mannen natuurlijk heel veel verschillende auto's en neem ik hun woord liever aan dan bekentenissen op een forum. Het nadeel van een forum is namelijk dat je daar alleen de verhalen leest van mensen waarbij het fout ging, en niet wanneer het goed gaat.

Al met al denk ik dat de Espace een betrouwbare auto is. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je niet vreemd op moet gaan kijken bij grappige electronische storinkjes die ook weer vrolijk vanzelf over gaan. Dat is inherent aan een franse auto.

Succes met je zoektocht!
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
mimal
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door mimal »

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Ziet er goed uit, wat voor versie is dat? De Privilege ofzo?

En controleer goed de onderhoudshistorie, met name de distributieriem is een heel duur geintje bij de Espace.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

Zo te zien lijkt het een Expression.
Wieldoppen en stoffen bekleding.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut