Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Hallo, Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Renault Megane Grand Tour Business Line 1.5DCI van 2006.
Ik heb via internet een trekhaak besteld (GDW) en een specifieke kabelset.
Maar....... de twijfel slaat een beetje toe! Ik ben best handig, beurtjes en remblokken vervangen doe ik bijvoorbeeld altijd zelf maar een trekhaak plaatsen heb ik nog nooit gedaan.....
Heeft iemand ervaring/tips&trik's?? Waar moet ik op letten, moet er gezaagd / geslepen worden / zijn de gaten al voorgeboord en wat moet ik allemaal demonteren?
Ook bij gdw op de site kun je een handleiding downloaden.
Zoek je merk en type en klik op handleiding trekhaak. Je opent dan een pdf met inbouwinstructies. Als ik dat zo zie voor de Megane GT, dan krijg je dat wel voor elkaar. Bumper moet er wel af en je moet een tapeindje afzagen of slijpen.
Het is niet moeilijk. Gewoon de instructies volgen.
Je hoeft niet te boren of te zagen, de bumper hoeft er ook niet voor af.
De auto is er helemaal op voorbereid. De kabelset is specifiek voor je voertuig, dus plug en play op de bestaande achterlicht stekkers.
Je moet het eigenljk wel met 2 man doen, in je eentje is het bijna niet te doen ivm het gewicht.
Ik heb op de Laguna ook een (afneembare) trekhaak van GDW. Super degelijk spul.
Succes ermee.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Als het goed is, wordt er gewoon een inbouwinstruktie meegeleverd.
Ik heb dit nog nooit anders gezien bij nieuwe haken.
Als je de haak monteert op een brug, is een extra man erbij wel handig, anders is het met een goede krik ook te doen.
Gaten zijn reeds voorzien, het is echt een kwestie van kooimoeren plaatsen en balken vastschroeven.
De dwarsbalk achter de bumper wordt vervangen door de balk van de trekhaak dus die kan je eventueel op MP proberen te verkopen.
Bij een beetje achterschade moet die balk gelijk vervangen worden...
De achterbumper moet derhalve gedemonteerd worden.
Wanneer je een plug-en-play kabelset hebt, dan staat in de handleiding van de kabelset ook waar de kabels langsgelegd kunnen worden.
Met een beetje sleutelkennis, sleutelervaring en een basis gereedschapset met Torx schrovendraaiers is het monteren van de trekhaak geen probleem
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Bij de Laguna Grand Tour hoeft de achterbumper in ieder geval niet gedemonteerd te worden voor montage van een trekhaak, maar misschien dat dat bij een Megane GT anders is.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ik heb alvast de gebruiksaanwijzing gedownload van GDW (!Goede Tip!) en de achterbumper moet inderdaad gedemonteerd worden Ik ga er gewoon rustig de tijd voor nemen dan gata het vast goed.
De trekhaak heb ik al besteld, ik was nu 195,40 euro kwijt en de goedkoopste incl. montage die ik had gevonden was 391 euro... Dus al ben ik er een kleine dag mee bezig das dan toch bijna 200 euro'tjes verdiend! en... hopelijk een super voldaan gevoel als ik klaar ben
Ik hou jullie op de hoogte en zal een klein verslagje met foto's maken, misschien handig voor de volgende!
wesley015 schreef:De bumper moet gedemonteerd worden.
Omdat de trekhaak in de chassis balken worden gemonteerd.
Is bij mij uiteraard ook gedaan.
Ik heb hem door een bedrijf gespecialiseerd in trekhaken eronder laten zetten, achterbumper is daarvoor niet verwijderd. Dat weet ik zeker want ik heb erbij staan kijken....
Maar goed, einde discussie, het gaat hier over een Megane, dat is blijkbaar een ander verhaal
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste forumleden. Ik ben van plan zelf een (vaste) trekhaak te monteren onder mijn Clio estate Limited uit 2017. Nu kon ik daar op de clioclub en andere forums weinig over vinden, dus heb ik een aantal vragen die een van jullie hopelijk kan...
Mijn naam is Steven en ik heb een renault megane 1.5dci uit 2010.
Misschien een domme vraag maar ik kom er zelf niet uit.
Ik heb een storing op de turbodruk. Bij nader onderzoek blijken er bij gas geven uitlaatgassen te ontsnappen onder dit...
Gisteren gewoon met de auto gereden en vanochtend opeens de melding “oliedruk defect en motor start dus niet. Tevens krijg ik een melding selecteer vrijstand terwijl deze in ze vrij staat.
Een goeden avond.
Bij deze is het de eerste keer dat ik hier ben en lijkt mij leuk om zo de ervaringen met andere te delen.
Ik was al een tijdje op zoek naar een Renault megane 2 cabrio en heb deze vorige week aangeschaft. Het is een 2.0 liter in de...