Gebruikte Scenic 1.9 Dci kopen of niet ??????
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 feb 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Gebruikte Scenic 1.9 Dci kopen of niet ??????
Hallo alle Renaultkenners....
Ik heb oog op een Scenic Expression Sport 1.9 Dci uit 2002 met 185000 NAP kilometers op de teller. Wagen ziet er goed uit, rijdt ook goed, aantoonbaar onderhoudhistorie. Kan hem voor 4800 euro kopen (meeneemprijs) maar wel met inruil van mijn oude Scenic 2.0 RT uit 1999 (waar over een poosje wel wat kosten o.a. de distributieriem aan zit te komen), en 1500 euro voor terug krijg.
Ik ben van plan ca. 25000 km per jaar te gaan rijden (vandaar overstapoverweging op diesel). Riem bij mijn evt. aanschaf is wel pas vervangen.
Mijn openhartige vraag is:
Is het een redelijke deal? Wat kan ik gemiddeld aan (motorische) ellende komende 2-3 jaar verwachten, gelet op het type? Een paar honderd euro aan kleine ongemakken zou ik wel voor lief nemen, maar hoe groot is de kans dat bijv. de turbo (1000+ euro) eruit klapt etc????
Is het sowieso slim of niet om een diesel te kopen met dat bouwjaar/type motor? Of zou LPG G3 (prijs) technisch een betere optie zijn?
Alvast bedankt voor een eerlijk en objectief advies!!!!!!
Groet Joop
Ik heb oog op een Scenic Expression Sport 1.9 Dci uit 2002 met 185000 NAP kilometers op de teller. Wagen ziet er goed uit, rijdt ook goed, aantoonbaar onderhoudhistorie. Kan hem voor 4800 euro kopen (meeneemprijs) maar wel met inruil van mijn oude Scenic 2.0 RT uit 1999 (waar over een poosje wel wat kosten o.a. de distributieriem aan zit te komen), en 1500 euro voor terug krijg.
Ik ben van plan ca. 25000 km per jaar te gaan rijden (vandaar overstapoverweging op diesel). Riem bij mijn evt. aanschaf is wel pas vervangen.
Mijn openhartige vraag is:
Is het een redelijke deal? Wat kan ik gemiddeld aan (motorische) ellende komende 2-3 jaar verwachten, gelet op het type? Een paar honderd euro aan kleine ongemakken zou ik wel voor lief nemen, maar hoe groot is de kans dat bijv. de turbo (1000+ euro) eruit klapt etc????
Is het sowieso slim of niet om een diesel te kopen met dat bouwjaar/type motor? Of zou LPG G3 (prijs) technisch een betere optie zijn?
Alvast bedankt voor een eerlijk en objectief advies!!!!!!
Groet Joop
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16537
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Ik rijd zelf al bijna 2 jaar een 1.8 8v renaultmotor op lpg, geen g3, en dat bevalt me prima. Betaal wel wat wegenbelasting, maar dat is ongeveer hetzelfde als wat een diesel kost. Gezien de huidige dieselprijs lijkt het mij gunstiger om op lpg te rijden met jou kilometers. Je kan voor jezelf de cijfers op een rijtje zetten en zo de km prijs uitrekenen.
De 1.9dci die jij op het oog hebt heeft wel al aardig wat km's gemaakt, echter wil dat niet altijd iets zeggen. Dat er een turbo kapot gaat kan altijd gebeuren, maar goed onderhoud voorkomt een hoop ellende. Als je zeker wilt zijn van je zaken kan je een aankoopkeuring laten uitvoeren. Dan weet je precies wat je in huis haalt.
De distributieriem van je oude scenic zijn de kosten ook niet, voor 150e ligt er een nieuwe om.
De 1.9dci die jij op het oog hebt heeft wel al aardig wat km's gemaakt, echter wil dat niet altijd iets zeggen. Dat er een turbo kapot gaat kan altijd gebeuren, maar goed onderhoud voorkomt een hoop ellende. Als je zeker wilt zijn van je zaken kan je een aankoopkeuring laten uitvoeren. Dan weet je precies wat je in huis haalt.
De distributieriem van je oude scenic zijn de kosten ook niet, voor 150e ligt er een nieuwe om.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 feb 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Bedankt voor je reactie. Ik dacht eigenlijk dat juist voor een diesel de kilometrage wel meeviel.... of is dat in verhouding tot benzine of G3 tegenwoordig niet zo'n punt (diesels staan toch bekend dat ze "probleemloos" 3 ton aan kunnen???)
Wat vind jij van de deal als ik vragen mag?
Eerlijke gezegd ben ik wat geschrokken van de globale taxaties op autodna.nl , waar iedere keer blijkt dat benzine/G3 scenics met vergelijkbare (hoge) km standen zowel qua inruil als verkoopprijs aanmerkelijk HOGER liggen als diesel.... (scheelt bijna 1000 euro in "mijn" geval....)
Jij hebt geen G3? Dus de " ouderwetse" LPG met membraamverdamper? (welk type auto trouwens?)
Wat vind jij van de deal als ik vragen mag?
Eerlijke gezegd ben ik wat geschrokken van de globale taxaties op autodna.nl , waar iedere keer blijkt dat benzine/G3 scenics met vergelijkbare (hoge) km standen zowel qua inruil als verkoopprijs aanmerkelijk HOGER liggen als diesel.... (scheelt bijna 1000 euro in "mijn" geval....)
Jij hebt geen G3? Dus de " ouderwetse" LPG met membraamverdamper? (welk type auto trouwens?)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Ik kreeg vorig jaar voor m'n Scenic 2.0 RT uit 1999 die total-loss was door de automaat ook 1500 Euro inruil, dus daar moet je niet zomaar accoord mee gaan. En zo'n distributieriem daarvoor is inderdaad niet zo duur.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Als ik dit zo eens lees lijkt het mij niet zo'n heel verkeerde auto, de prijs is netjes voor een 8 jaar oude auto.
Kilometers vallen inderdaad nog mee, als de stand tenminste klopt, en deze auto's hebben niet direct veel problemen met de turbo zover ik mij kan herinneren.
Garantie is inderdaad wel een punt.
Ik zou het toch erbij zien te krijgen.
De inruilprijs lijkt mij ook niet zo heel verkeerd.
Het blijft toch een auto van 11 jaar oud.
Dat iemand anders met een kapotte automaat er net zoveel voor terugkreeg, dan heeft hij mazzel gehad of die handelaar/garage kan hem makkelijk kwijt of goedkoop repareren.
En we zijn inmiddels ook weer een jaar verder.
Antonio.
Kilometers vallen inderdaad nog mee, als de stand tenminste klopt, en deze auto's hebben niet direct veel problemen met de turbo zover ik mij kan herinneren.
Garantie is inderdaad wel een punt.
Ik zou het toch erbij zien te krijgen.
De inruilprijs lijkt mij ook niet zo heel verkeerd.
Het blijft toch een auto van 11 jaar oud.
Dat iemand anders met een kapotte automaat er net zoveel voor terugkreeg, dan heeft hij mazzel gehad of die handelaar/garage kan hem makkelijk kwijt of goedkoop repareren.
En we zijn inmiddels ook weer een jaar verder.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Tja, hij is inderdaad gerepareerd en staat nu voor ruim 4000 Euro nog steeds te koop .Rossy schreef:Dat iemand anders met een kapotte automaat er net zoveel voor terugkreeg, dan heeft hij mazzel gehad of die handelaar/garage kan hem makkelijk kwijt of goedkoop repareren.
En we zijn inmiddels ook weer een jaar verder.
Antonio.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 173 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcelfo
-
- 4 Reacties
- 528 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 206 Weergaves
-
Laatste bericht door Puntodriver2006
-
- 2 Reacties
- 173 Weergaves
-
Laatste bericht door Remc000tje
-
- 7 Reacties
- 639 Weergaves
-
Laatste bericht door Phypronil