HELP! HELP! RAAD GEVRAAGD MEGANE 1.6v-1.6 DEFECT

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
debby
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

HELP! HELP! RAAD GEVRAAGD MEGANE 1.6v-1.6 DEFECT

Bericht door debby »

Van de week wou ik met mijn Megane 1.6V-1.6 cabriolet bj. 2001 naar mijn werk rijden. Onderweg bij het optrekken gaf de auto een soort plof geluid, en hield in. Van de 2e naar de 3e versnelling niks aan de hand. Volgende stoplicht,
weer hetzelfde liedje, alleen bleef hij nu ploffen, het geluid leek op een back-fire. Weer een stoplicht verder ging het helemaal mis, de auto kwam niet meer vooruit en bleef maar ploffen. Ook ging het toertal flink omhoog terwijl ik geen gas gaf. De auto ging steeds hoe meer toeren maken. Heb de auto langs de kant gezet, durfde er niet meer mee verder te rijden. Heb er nieuwe bougies ingedaan, want de auto heeft een G3 installatie. Deze waren aan vervanging toe. Alleen hielp dit niks, ANWB gebeld en hem weg laten slepen. Volgens de ANWB was het de stappenmotor, verder heeft hij hem uitgelezen en geen oorzaak kunnen vinden. De stappenmotor hebben we schoongemaakt en gereset. Alleen heeft dit niet geholpen, de auto start wel, maar gaat direct daarna na de 4000 toeren. Hij springt ook niet over op gas. We hebben nu al twee stappenmotors van de sloop gehaald, maar ook deze leverde niks op. Alle slangen hebben we na gekeken, ze zitten allemaal nog vast en er is geen scheurtje te vinden.

Wie kan mij helpen, en vertellen wat dit probleem kan veroorzaken?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16537
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Lijkt mij op een vacuümslang die niet goed zit. Op het inlaatspruitstuk zit een die vaak los gaat zitten.
De gasklep kan zo vervuild zijn dat deze niet meer in de 0 stand terug kan, even met een spiegeltje kijken of die niet vuil is.
Het ploffen duid op een ontsteking die niet 100% is, bougies heb je vervangen, maar de bobines zijn die alle 4 nog goed?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
debby
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door debby »

1 jaar geleden zijn alle 4 de bobines vervangen, en vorige maan is er 1 opnieuw vervangen. Ik dacht toen dat deze weer kapot was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Als je een K4M motor hebt dan zal door de back-fire(valse lucht) ergens in het inlaatspruitstuk of pakking een lek zijn onstaan.
De garage dient alle pakkingen te vervangen als je zeker weet dat het spruitsuk niet lek is.
Pas op met de aansluiting van de vacuumslang van de rembkrachtiger deze breekt makkelijk af en kost je dan een heel nw. spruitstuk. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
debby
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door debby »

Ik heb idd een K4M motor, we zijn er inmiddels achter dat de "aansluiting" van de rubberenslang vanaf de stappenmotor naar het vacuümslangetje afgebroken is. Als ik het gaatje dicht hou, gaan de toeren omlaag, en gaat de motor 2000 rpm lopen. Of hiermee het probleem opgelost is weet ik nog niet helemaal zeker. De pakking van het inlaatspruitstuk schijnt nog goed te zijn, daar zuigt hij geen valse lucht aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

De K4M is een moderne motor die aan heel hoge mileu eisen voldoet. Daartoe wordt er vanalles geregeld. Als er ook maar de kleinste awijking is gaat het mis. Dus alle aansluitingen luisteren zeer nauw en dienen perfekt inorde te zijn.
Haal je iets los waar een pakking tussen zit dan schrijft Renault niet voor niets voor dat de pakking vervangen dient te worden, veel universeelgarage's gebruiken gemakshalve de oude pakking weer "omdat die er nog zo goed uitziet". Niet doen dus, gewoon setje kopen bij de Dealer. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht