Nieuw lid
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Nieuw lid
Hallo,
Mijn naam is Jos, ik ben 39 jaar en kom uit Assen.
Sinds een half jaar in het bezit van een type III 2.0 - 7 zitter uit '97 en was tot voor kort hier zeer blij mee.
Ik ben nu minder gelukkig doordat de kachelradiateuren defect zijn en dat is met dit weer niet fijn. Tevens ging de kachelweerstand voor 2 weken geleden ook kapot maar is inmiddels gereapareerd bij een Renault dealer wat mij overigens € 330,- koste.
Ik ben ook met het kachelprobleem naar de dealer geweest en daar kreeg ik dus een prijs opgave voor reparatie van € 1.100,- dit kwam hoofdzakelijk door het werkplaats tarief omdat ze het hele dashbord moesten uitbouwen en dit zeker een dag ging duren. Dit werd mij dus te gek en ga het nu zelf proberen. Ik heb inmiddels 2 radiateuren besteld en ontvangen en ben op zoek gegaan naar een doe het zelf garage en gevonden (ik heb wel een garage maar is te klein en onverwarmd om daar te gaan sleutelen).
Ik ben nog wel op zoek geweest naar een beun die dit kon maken maar de personen die ik heb gevraagd waagde zich hier niet aan vanwege de complexheid van dit dashbord, ze waarschuwde me dan ook om er maar niet zelf aan te gaan beginnen, één zei er trouwens "nou als je daar aan gaat beginnen krijg je hem nooit meer in elkaar, bel gelijk de sloop maar" . Ik ben niet bang aangelegd maar als je dit soort dingen te horen krijgt word je niet vrolijk.
Ik heb dan ook mijn zwager gevraagd mee te helpen die redelijk handig met auto's is en a.s. dinsdag gaat het dan gebeuren. Ik hoop dat ik de komende dagen wat kan slapen zonder nachtmerrie's hahaha
Als er iemand nog tips heeft, zijn ze van harte welkom!
Groet,
Jos
Mijn naam is Jos, ik ben 39 jaar en kom uit Assen.
Sinds een half jaar in het bezit van een type III 2.0 - 7 zitter uit '97 en was tot voor kort hier zeer blij mee.
Ik ben nu minder gelukkig doordat de kachelradiateuren defect zijn en dat is met dit weer niet fijn. Tevens ging de kachelweerstand voor 2 weken geleden ook kapot maar is inmiddels gereapareerd bij een Renault dealer wat mij overigens € 330,- koste.
Ik ben ook met het kachelprobleem naar de dealer geweest en daar kreeg ik dus een prijs opgave voor reparatie van € 1.100,- dit kwam hoofdzakelijk door het werkplaats tarief omdat ze het hele dashbord moesten uitbouwen en dit zeker een dag ging duren. Dit werd mij dus te gek en ga het nu zelf proberen. Ik heb inmiddels 2 radiateuren besteld en ontvangen en ben op zoek gegaan naar een doe het zelf garage en gevonden (ik heb wel een garage maar is te klein en onverwarmd om daar te gaan sleutelen).
Ik ben nog wel op zoek geweest naar een beun die dit kon maken maar de personen die ik heb gevraagd waagde zich hier niet aan vanwege de complexheid van dit dashbord, ze waarschuwde me dan ook om er maar niet zelf aan te gaan beginnen, één zei er trouwens "nou als je daar aan gaat beginnen krijg je hem nooit meer in elkaar, bel gelijk de sloop maar" . Ik ben niet bang aangelegd maar als je dit soort dingen te horen krijgt word je niet vrolijk.
Ik heb dan ook mijn zwager gevraagd mee te helpen die redelijk handig met auto's is en a.s. dinsdag gaat het dan gebeuren. Ik hoop dat ik de komende dagen wat kan slapen zonder nachtmerrie's hahaha
Als er iemand nog tips heeft, zijn ze van harte welkom!
Groet,
Jos
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Ja, wat zijn de 4 tekens na VF1.... op het chassisnummer? Geef me even jemail adres via een pm. dan kan ik je een pfd-file zenden met de handelingen. SUC6
Hide post links |
-
Hoi Willem.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb al een nl. werkplaatshandboek. Ik weet niet of daar verschil in zit met die van jou, daar staat in ieder geval per onderdeel in hoe je het uitelkaar moet halen. Het staat in ieder geval niet op volgorde van handelen.
Ik had ook al even gesnuffeld op dit forum en was daar een bericht van RPS tegen gekomen die ze ook zelf heeft vervangen en waar ik ook net een bericht van heb ontvangen waar ik veel aan heb. Ik hoef in ieder geval niet de airbags uit te bouwen waar ik zo tegen op zag
Grt, Jos
Bedankt voor je reactie.
Ik heb al een nl. werkplaatshandboek. Ik weet niet of daar verschil in zit met die van jou, daar staat in ieder geval per onderdeel in hoe je het uitelkaar moet halen. Het staat in ieder geval niet op volgorde van handelen.
Ik had ook al even gesnuffeld op dit forum en was daar een bericht van RPS tegen gekomen die ze ook zelf heeft vervangen en waar ik ook net een bericht van heb ontvangen waar ik veel aan heb. Ik hoef in ieder geval niet de airbags uit te bouwen waar ik zo tegen op zag
Grt, Jos
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
@jos45 ik wens je veel sterkte tijdens de "operatie"
in plaats van een suc6 zul je wel een suc7 nodig hebben
in plaats van een suc6 zul je wel een suc7 nodig hebben
Hide post links |
-
@demi hahaha...gaat vast goed komen.
Ik laat nog wel even weten of het gelukt is!
bedankt
Ik laat nog wel even weten of het gelukt is!
bedankt
Hide post links |
-
- lid
Heel mooi laat zeker even weten hoe de ontwikkelingen lopen suc7
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
- Contacteer:
Misschien wat fotootjes maken en posten tijdens het werk?
Ben ook wel heel benieuwd hoe je dit gaat pakken, jij durft!
Heel veel succes.
Ben ook wel heel benieuwd hoe je dit gaat pakken, jij durft!
Heel veel succes.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
Hide post links |
-
Zat er al aan te denken om er foto's van te maken zodat ik mijn bloed, zweet en tranen samen met mede Espace bezitters kan gaan delen Zal alleen wel pas na het werk kunnen posten, tijdens wordt een beetje moeilijk.
Bedankt in ieder geval voor jullie medeleven!!
Bedankt in ieder geval voor jullie medeleven!!
Hide post links |
-
- lid
Aaaahhh......leuk.....fototjes kijken van 'mision imposible' ik neem d'r alsvast een biertje bij
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Gloei ik vast de manjetron voor.... kan straks de popcorn erin!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
@ Jos45, zijn waarschijnlijk mensen met 2 linker handjes.
Hebben straks vreselijk de pest in als jij ze laat zien hoe het is gegaan! SUCCES
Hebben straks vreselijk de pest in als jij ze laat zien hoe het is gegaan! SUCCES
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Is absoluut géén sarcasme! Gewoon een beetje lol op het forum, mag toch?
Aangezien ik het zelf heerlijk vind om aan auto's te sleutelen en knutselen (heb dus helemaal geen linkerhanden, integendeel!) ben ik juist erg benieuwd naar hoe dit aangepakt gaat worden. Mede omdat ik er hoop iets van de leren.
Aangezien ik het zelf heerlijk vind om aan auto's te sleutelen en knutselen (heb dus helemaal geen linkerhanden, integendeel!) ben ik juist erg benieuwd naar hoe dit aangepakt gaat worden. Mede omdat ik er hoop iets van de leren.
Hide post links |
-
@fgrooten Was ook niet serieus bedoeld en graag wat lol..dat waardeer ik juist, enne.. ik hoop dat je er wat van opsteekt, ikzelf ook hahaha
Hide post links |
-
-
- lid
Nou ik heb ook niet bepaald 2 linker handjes
maar een beetje dollen op het forum is altijd leuk
maar een beetje dollen op het forum is altijd leuk
Hide post links |
-
@demi Ik geloof je direct...en van lachen wordt niemand minder!!
Ik ga op bed..morgen ook weer vroeg eruit en ik wil fit wezen voor de big klus.
Weltrust en tot horens
Ik ga op bed..morgen ook weer vroeg eruit en ik wil fit wezen voor de big klus.
Weltrust en tot horens
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
@ Jos45, wat we wel doen bij demontage van het dash. is deze met elektradraad omhoog liften en vastmaken aan de handgrepen voor(niet aan de spiegel, deze breekt dan van de ruit).
Dan heb je eronder ruimte en hoef je niet het hele dash. uit de wagen te tillen. SUC6
Dan heb je eronder ruimte en hoef je niet het hele dash. uit de wagen te tillen. SUC6
Hide post links |
-
@allemaal..
Even een tussenstand.
Ben dus druk bezig geweest met het uitbouwen van het dashbord wat gelukt is en kon mooi bij de radiatoren komen...wat niet gelukt is het losmaken van één van de snelkoppelingen die vast zit aan de kachelradiateur en waar je alleen vanaf de motor kant bij kunt..teneerste zit deze muurvast en ten tweede heb je bijna geen ruimte om er bij te komen. Ik had er al rekening mee gehouden dat het langer zou gaan duren, dus ik ga morgen weer vrolijk verder.
Ik heb wel van iedere stap foto's gemaakt dus dat wordt straks genieten.
Grt, Jos
Even een tussenstand.
Ben dus druk bezig geweest met het uitbouwen van het dashbord wat gelukt is en kon mooi bij de radiatoren komen...wat niet gelukt is het losmaken van één van de snelkoppelingen die vast zit aan de kachelradiateur en waar je alleen vanaf de motor kant bij kunt..teneerste zit deze muurvast en ten tweede heb je bijna geen ruimte om er bij te komen. Ik had er al rekening mee gehouden dat het langer zou gaan duren, dus ik ga morgen weer vrolijk verder.
Ik heb wel van iedere stap foto's gemaakt dus dat wordt straks genieten.
Grt, Jos
Hide post links |
-
- lid
Nou....daar zit ik dan in mijn relax-fauteuil met lekker wat chippies en een biertje om met smacht te wachten op de fantastische fotoshoot Maar ik denk dat ze nog ff ge-upload moeten worden dus ik denk dat we nog ff moeten wachten
@jos45 zet 'm op....je kunt 't
@jos45 zet 'm op....je kunt 't
Hide post links |
-
@demi
Geduld is een schone zaak..dus nog ff wachten
Bedankt..zal wel weer gaan lukken, hoop ik haha
Geduld is een schone zaak..dus nog ff wachten
Bedankt..zal wel weer gaan lukken, hoop ik haha
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
koppelingen losmaken
Ha die Jos,
heb je ze al los?
had het zelfde probleem, als de radiareurtjes nog gemonteerd zitten is er geen beweging in te krijgen omdat er geen ruimte is voor je handen en eventueel gereedschap.
het rare is als je de oude aansluitpijpjes aan de binnenkant van de auto tegen het schutbord met een los ijzerzaagblaadje afzaagt, beide buisjes apart, en ze dan door het schutbord in de motorruimte duwt er ineens meer ruimte ontstaat omdat dan de slangen naar de voorkant van de auto kunnen worden gedraaid.
als je de slang met de ene hand vasthoud en met een tang het uiteinde van het losgezaagde buisje en het buisje draait in de verbinding ze bij mij direct loskwamen.
de binnenkant gelijk schoonmaken, voorzichtig voor de aanwezige 0-ring, en voor het monteren een klein beetje vaseline op de 0-ring of het nieuwe aansluitpijpje smeren, het gaat dan wat soepeler in elkaar zonder dat je veel kracht hoeft te zetten.
de beide slangen pas aansluiten nadat je de nieuwe buisje op de radiator hebt geschoeft. heb zelf ook lang geprobeerd de slangen los te koppelen maar uiteindelijk het bovenstaande gedaan en toen was het zo gebeurt.
succes
heb je ze al los?
had het zelfde probleem, als de radiareurtjes nog gemonteerd zitten is er geen beweging in te krijgen omdat er geen ruimte is voor je handen en eventueel gereedschap.
het rare is als je de oude aansluitpijpjes aan de binnenkant van de auto tegen het schutbord met een los ijzerzaagblaadje afzaagt, beide buisjes apart, en ze dan door het schutbord in de motorruimte duwt er ineens meer ruimte ontstaat omdat dan de slangen naar de voorkant van de auto kunnen worden gedraaid.
als je de slang met de ene hand vasthoud en met een tang het uiteinde van het losgezaagde buisje en het buisje draait in de verbinding ze bij mij direct loskwamen.
de binnenkant gelijk schoonmaken, voorzichtig voor de aanwezige 0-ring, en voor het monteren een klein beetje vaseline op de 0-ring of het nieuwe aansluitpijpje smeren, het gaat dan wat soepeler in elkaar zonder dat je veel kracht hoeft te zetten.
de beide slangen pas aansluiten nadat je de nieuwe buisje op de radiator hebt geschoeft. heb zelf ook lang geprobeerd de slangen los te koppelen maar uiteindelijk het bovenstaande gedaan en toen was het zo gebeurt.
succes
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut