Mistlampen Espace III

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
DSpace
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:58

Mistlampen Espace III

Bericht door DSpace »

Sinds kort eigenaar van een 2.0 16v op lpg G3. Na een kapotte bak en vervanging met ook nieuwe koppeling is er nog een laatste hindernis te nemen. Namelijk de mistlampen aan de voorkant.

De H1 lampjes waren eruit gehaald en de stekkers losgemaakt. Waarschijnlijk een APK eis voor defecte lampen.
Zekering is in orde. Nu zoek ik het relais.
In een werkplaatsboek staat dat het in dezelfde kast zit als de zekeringen, bij de voeten van de bijrijder.
Maar daar zit, behalve wel de zekeringen, alleen nog een zwarte platte doos (voor de vluchtgegevens...haha)
Waarschijnlijk zijn er dus meerdere uitvoeringen.
Voordat ik nu de schakelaar ga vervangen, eerst het relais zien te vinden.
Wie heeft informatie

alvast dank

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Ik wil je wel helpen maar dan heb ik de 4 letters nodig die op het plaatje staan Na:VF8(rechts in de deurpost)
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grand Pierre
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2007 23:01
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Bericht door Grand Pierre »

Ik heb (ooit) hetzelfde euvel (gehad), en een byepass-schakelaar gemaakt , via de stroom voor de aansteker.
Later heb ik hier eens gelezen dat een (wit) draadje aan de aansluiting voor de schakelhendel hier het zwakke punt zou zijn (kom er maar in Chicco :lol: ).
Overigens was dit in mijn geval géén APK-afkeurpunt, maar vraag dit na, want hiervoor is het bouwjaar het criterium.
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DSpace
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:58

Bericht door DSpace »

De vier letters zijn JEON.
Bedankt voor jullie reactie alvast. Een bypass kan altijd nog.....eerst voor het " eggie" gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Dank voor de letters. De zekering is er een van 15 amp, symbool is een lamp naar links schijnend lichtbundel schuin naar beneden door golfje. Is deze goed, zet kontakt aan dimlicht aan en mistlicht aan, heb je dan stroom op de zekering, ja, heb je dan stroom op de fitting bij het mistlicht voor, ja dan kan je nwe lampjes plaatsen. Heb je geen stroom op de zekering, check dan de lichtschakelaar. Verwijder de kap rond het stuur, draai het stuur een kwartslag naar rechts, aan derechterbovenkant zit een grote stekker, het pootje rechtsonder is A1 de aansluiting voor de mistlamp voor. Het relais voor de mistlichten voor zit op de plaat hulporganen aan de passagierskant. Links in het midden vindt je plaats voor 4 relais van links naar rechts no's 7,8,9,10. no.10 is het relais voor de mistlampen. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DSpace
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:58

Bericht door DSpace »

Hee WillemS,

ik ga ermee aan de slag. Vooral die info bij de schakelaar lijkt met nuttig.
Dat relais heb ik nog niet gevonden, in de ruimte van de zekeringen zit ie niet. Daar zit behalve de zekeringen alleen nog een zwarte doos. Twee cm hoog ongeveer.

Bedankt alvast

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Chicco
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

Grand Pierre schreef:Ik heb (ooit) hetzelfde euvel (gehad), en een byepass-schakelaar gemaakt , via de stroom voor de aansteker.
Later heb ik hier eens gelezen dat een (wit) draadje aan de aansluiting voor de schakelhendel hier het zwakke punt zou zijn (kom er maar in Chicco :lol: ).
Overigens was dit in mijn geval géén APK-afkeurpunt, maar vraag dit na, want hiervoor is het bouwjaar het criterium.
Uhm, ja, klopt inderdaad !
Bij mij was toen het witte draadje inderdaad los, even solderen en alles werkt weer ;)
Probleem is, naar mijn idee, dat de draadjes zo ontzettend kort zijn dat ze continue onder spanning staan.
Mogelijk even het draadje verlengen en alles werkt weer.
Ik kan me wel nog herinneren dat het kapje om het stuur moeilijk los te krijgen was en dat het probleem lag bij de "unit" om het geluid harder/zachter te zetten. Hier zitten hele kleine schroefjes in en deze zullen ook losgemaakt moeten worden om de kap er vanaf te krijgen.

Ik hoop dat hiermee het probleem opgelost is !

Oh ja, mogelijk dat je hier ook nog wat info kunt vinden --> viewtopic.php?t=4412

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DSpace
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:58

Bericht door DSpace »

Bedank voor jullie tips. Het nu even te koud om te sleutelen. Dat zal wel tussen kerst en nieuw worden..............

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rijk
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 jun 2009 15:12
Actief als: particulier
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door rijk »

Als je het draadje vastgesoldeerd hebt, heb je kans dat je mistverlichting een kerstboom wordt.
Je moet eerst resetten: polen van de accu losmaken en even tegen elkaar houden.KARWEI GEFIKST!!!!
Succes ermee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht