Profiel in de auto en autoupdate

Renault 5 E-Tech Electric
Plaats reactie

Topic author
CakeyEV
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 04 apr 2025 10:00
Actief als: particulier

Profiel in de auto en autoupdate

Bericht door CakeyEV »

Hallo allen. Ik heb twee vragen waar ik nog geen antwoord op krijg/kan vinden.

In onze R5 hebben wij twee dingen in de auto die blijkbaar niet willen voltooien.

1) De melding op het scherm (als je met je vinger van boven naar beneden gaat op het display) geeft aan dat ik mijn profiel nog moet voltooien. Je kan vervolgens op een knop drukken om dat te doen. Dan geeft het scherm aan dat je een taal moet kiezen (NL) en vervolgens staan er twee onderdelen genoemd die (in mijn geval) "afgerond" zijn; My Renault koppelen en Google Assistent instellen.

Vervolgens kan ik alleen op de groene button "Voorlopig klaar" drukken met als resultaat dat mijn profiel nog steeds niet voltooid is en de melding blijft staat in het meldingencentrum. Iemand van jullie hier ook ervaring mee?

2) In het menu van Instellingen en vervolgens "Update" geeft de auto aan bezig te zijn met een update ("update is gaande, u kunt veilig rijden"). Maar die update is nu al langer dan 3 dagen aan de gang..? De knop "Zoeken naar updates" is grijs/kan je niet op drukken (waarschijnlijk omdat er een update gaande is) en onder de knop "Updategeschiedenis" blijft het scherm zwart/zijn er geen updates geweest in het verleden blijkbaar.

Ik ben benieuwd hoe dit in jullie R5 is :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jasper79
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 05 apr 2025 15:52

Re: Profiel in de auto en autoupdate

Bericht door Jasper79 »

Heb hem nog niet maar zou gewoon even langs de dealer rijden, wellicht kunnen ze de update forceren met de laptop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
CakeyEV
Lid
Lid

Bericht door CakeyEV »

Even een update: beide issues zijn opgelost 😎

1) het profiel miste een instelling over de beveiliging/ontgrendeling. Na het instellen van deze optie kon ik de knop “klaar” indrukken en is de melding verdwenen.

2) de update is blijkbaar afgerond. Ik kan nu op de “Controleer op updates” klikken en dan geeft hij aan dat er geen updates meer zijn 👍🏻 onder de knop “updategeschiedenis” blijft het scherm echter zwart/geen info.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jasper79
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 05 apr 2025 15:52

Bericht door Jasper79 »

Mooi dat je even hebt laten weten dat het opgelost is. Wel vreemd dat er geen update geschiedenis is maar goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

maarten916
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 05 apr 2025 01:05

Bericht door maarten916 »

Ik heb bij updategeschiedenis staan dat er een service update heeft plaatsgevonden op 31-01-2025. Dat was de datum van aflevering. Dat zal door de dealer zijn uitgevoerd.
Bij een check op updates krijg ik ook de melding dat er geen updates zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
CakeyEV
Lid
Lid

Bericht door CakeyEV »

Thanks Maarten. Onze auto is in het begin natuurlijk redelijk wat gereset/nieuwe module ingelezen etc dus ik denk dat het daardoor leeg is.

Even de nabije toekomst en updates afwachten; kijken of het scherm dan nog steeds zwart blijft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DeKroniek
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 04 apr 2025 11:27

Bericht door DeKroniek »

Hopelijk leest @CakeyEV dit nog want ik ben benieuwd naar de instelling die gewijzigd is. Ik heb namelijk ook de melding van het updaten.
De garage zou die gisteren zelf handmatig hebben uitgevoerd en ik heb niet gecheckt of dit zo was toen ik de auto weer ophaalde. Vandaag weer dezelfde update melding 0% van de update (al ruim twee weken :))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
CakeyEV
Lid
Lid

Bericht door CakeyEV »

Goedemorgen @DeKroniek! Ik lees zeker mee :thumb:

Ik heb echter geen verklaring waarom onze update “ineens” klaar was.. heb er niks van gemerkt iig.

Ik controleer nu regelmatig op updates, maar de auto geeft dan aan dat hij up to date is.

Daarnaast heb ik dus ook nog niet gezien dat er iets van % of een balkje loopt voor een update.. onze updategeschiedenis blijft echter een volledig zwart scherm zonder info over updates in het verleden.

Lijkt me wel irritant als er 0% van een update staat in het scherm.. dan moet er blijkbaar nog iets uitgevoerd worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DeKroniek
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 04 apr 2025 11:27

Bericht door DeKroniek »

De garage heeft gisteren een poging gedaan. Helaas treedt het dus weer op. Heb nu een afspraak voor 23 april dat ze de auto een hele dag willen gaan testen. Best lang, maar als het daarmee is opgelost ben ik weer blij :)

Toegevoegd in 1 uur 15 minuten 49 secondes:
Update
Ik kreeg nu ineens ook de melding dat mijn profiel moest worden afgerond. Ik wilde geen Gmail account erin verwerken maar dat leek wel verplicht. Dus nu is m’n profiel klaar en ben ik benieuwd of daardoor ook de update zal worden verwerkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut