Renault megane e tech - AC laden niet mogelijk

Plaats reactie

Topic author
peterbreuls
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 mar 2024 18:53
Actief als: particulier

Renault megane e tech - AC laden niet mogelijk

Bericht door peterbreuls »

Ik heb een Renault Megane E-Tech 60 kW EV gekocht. Perfecte auto, maar na 3 laadbeurten kan ik niet meer laden. Melding: AC laden niet mogelijk. Ook DC laden niet mogelijk, lampje bij laadklep is ook rood.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ffonz
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 mar 2025 12:54

Re: Renault megane e tech - AC laden niet mogelijk

Bericht door ffonz »

Bij mijn Zoe wel eens zoiets meegemaakt. Was bij mij een kapotte relais. Je zou kunnen kijken of je nog AC kunt laden op 1 fase. Óf bij een 1-fase laadpaal (max 7,2kW) óf met een granny cable.
Maar er kan natuurlijk ook iets totaal anders aan de hand zijn. Even bij de garage langs gaan.
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ivan.V.
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 24 aug 2024 12:30

Bericht door Ivan.V. »

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Renault Megane E-Tech 60 kW EV
Ik heb deze auto nog maar een paar weken, dus ik heb de nieuwe schermindeling.
Batterij opladen onmogelijk-001.jpg
De foutmelding is opgelost met een update in de garage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JanWillem123
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 05 mar 2025 08:57

Bericht door JanWillem123 »

Gisteravond en vanmorgen lukte het niet om mn e-tech 60kwh te laden. Foutmelding op dasboard en rood lampje bij de laadstekker. Vanmiddag nog een keer geprobeerd en nu wetkt het weer normaal. Heb in 1,5 jaar en 42.000 km nog nooit laadprobleem gehad.
Renault gaf aan dat mn Wallbox niet ok zou zijn, maar bij lader in de straat werkte laden ook niet. Bij eerste keer stekker erin hoorde ik 2x een relais/schakelaar klikken. Bij 2e en volgende keten alleen een rood lampje.
Overigens tot dusver dik tevreden, geen issues. Banden slijten harder, na 40.000 km nog 3mm over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Amsterdome
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 21 mar 2025 18:35

Bericht door Amsterdome »

Ik heb de melding 'batterij opladen onmogelijk" de auto staat nu een 6 dagen bij de garage en nog geen nieuws, ze belde alleen 3 dagen geleden dat ze technische assistentie hebben gevraagt aan Renault Nederland en wachten op antwoord, ze hebben de auto uitgelezen en daar kwamen 3 foutmeldingen naar boven, maar ze wisten niet wat dit betekende, 1 van de meldingen was de compressor pomp van de airco, ik heb geen idee maar het zou misschien een koelprobleem van de batterij kunnen zijn die uit veiligheid niet laad omdat die niet gekoeld kan worden ...vraagteken...iemand reeds dezelfde ervaring?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Amsterdome
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Zojuist telefoon gekregen van de garage dat de electro motor vervangen moet worden 😞 de auto is 2 jaar en 6 weken oud en in mijn bezit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

djeffoo
Lid
Lid
Laatste bezoek: 21 mar 2025 18:13

Bericht door djeffoo »

Zelfde probleem, 1 jaar 11 maanden en 2 weken oud en in bezit. Nog net binnen garantie. Maandag wordt hij uitgelezen, dus hopelijk een duidelijke oorzaak. Sowieso al balen om hem het weekend en een week of langer kwijt te zijn, maarja, hoop dat het opgelost wordt.
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Amsterdome
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

De garage vertelde initieel dat er ongeveer 500 euro kosten gingen zijn voor mij, maar gisteren van de garage telefoon gekregen dat ze de motor gaan vervangen zonder kosten voor mij, waar ik heel blij, maar ze konden mij niet vertellen wat nou precies het probleem en of dit nogmaals terug ging komen als er een nieuwe motor in zit, misschien dat uw garagist hier wel antwoord op heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

djeffoo
Lid
Lid
Laatste bezoek: 21 mar 2025 18:13

Bericht door djeffoo »

Even een update: auto is uitgelezen en naar RN doorgestuurd maar niet bijzonders. Hij begon ook gewoon weer met laden (op maandag, vrijdag gebracht) dus geen idee, er van uitgaande dat het niet weer voor komt, tot nu toe alles weer ok.

De exacte melding was het overigens "controleer laadpaal" en niet "batterij opladen onmogelijk", maar melding bleef hangen ongeacht welke vertrouwde laadpaal we ook probeerden.

n.b. ik kwam bij de systeem update genaamd elekotromotor 2.1.0 de vermelding tegen dat het een bugfix voor in sommige gevallen"laden onmogelijk" bij DC laden trouwens en er schijnt een issue te zijn geweest met zappi laders en nog wat andere solar laadstations... https://www.meganeelectricforums.com/vi ... .php?t=398 misschien heeft iemand hier nog wat aan.

@Amsterdome: Hoor graag als het voor jou opgelost is
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Amsterdome
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Ik heb de auto gisteren ochtend op mogen halen, maar een uitleg kreeg ik niet bij de garage, de persoon die mij de sleutel overhandigde las enkele lijnen op van een geschreven rapport over dat ze wat hebben nagekeken, en is de auto weer in orde, ik dacht letterlijk sleutel pakken en wegwezen lol 15 dagen heeft de auto daar gestaan, ik moest niks betalen en rijd weer zonder meldingen voorlopig, ik merkte wel bij thuis komst dat de achterbank los was gehaald want de sluitklip functioneert niet goed meer en het tapijt aan de achterzijde was los gehaald, dat zit normaal gelijmd maar dat is nu niet meer het geval, eerlijk gezegd vond ik het maar een vaag en vreemd verhaal over de motor vervangen, kortom ik weet niet precies wat ze gedaan hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ffonz
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Laatste bezoek: 30 mar 2025 12:54

Bericht door ffonz »

Over die Zappi laadprobleem: de Actis 82668 update helpt vnl Engelse rijders die 's nachts af en aan laden vanwege dynamische tarieven. Gebruikers die pure zonnestroom willen laden heeft het niet geholpen. Op een half bewolkte dag wanneer de zonnestroom regelmatig fluctueert schiet de Megane nog steeds in storing. Renault zegt dat ze aan de standaard voldoen en dat ze het niet oplossen om de elektrische componenten te beschermen. Die zouden er niet tegen kunnen als er continu geschakeld wordt.
Hier het issue op het Zappi forum (maar speelt ook bij andere laadpalen): https://myenergi.info/viewtopic.php?p=1 ... il#p141046
Veel auto's hebben er geen problemen mee: Enyaq, model Y, Zoe, ID Buzz... Een schande dat Renault het niet op wil lossen. Blijkbaar zijn hun componenten van inferieure kwaliteit en moeten die beschermd worden door het laden op een gegeven moment te weigeren. :cry2:
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jan144
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Laatste bezoek: 15 apr 2025 15:20

Bericht door Jan144 »

Wij hebben ook 'Batterij opladen onmogelijk' .
Deze melding een aantal keren gehad, maar altijd op moment dat er niet geladen moest worden. Het lijkt zich voor te doen na gebruik van climate control.
Vandaag aangesloten aan publieke laadpaal waar we al 5 jaar probleemloos laden. Start bij 24% soc, na 4% laden is laden gestopt, geen foutmelding op auto display. Laadpaal geeft foutmelding rood.
Auto megane etech 60kWh 218pk is nu 1 maand en 3000km oud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut