Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Bedankt! Vandaag een rit gemaakt van 68 km met 3/4 snelweg eco stand en netjes gereden(90-100 km/h), verwarming op 19 graden.
Verbruiksmeter op nul gezet bij aanvang en kwam uit op een nette 13.6 kWh/100 km.
Verbruik sinds de laatste reset (168km) komt nu uit op 13,0kWh/100km. Meest buitenweg en stad. Kleine stukje snelweg van ongeveer 30km.
Alles in Comfort-mode, in de B-stand en de airco aan. Ik vind het prima zo.
Nu wij bijna 1000km hebben gereden in onze 5, kan ik niet meer terug naar de D-stand. De B-stand is geweldig, zeker als je een beetje kan anticiperen op het verkeer en bij het afrijden op kruisingen en rotondes.
Dat de B-stand daarnaast ook energie terugwint en daadwerkelijk weer km’s bij je range op plust, is pure winst. Dit helpt het bereik ook efficienter te maken.
Ook ik merk dat de zachtere temperaturen wonderen doen voor het verbruik. Bij ~0 tot 5/6 graden is de range wel echt belabberd en kom ik rond de 200km max uit (afwisselend snelweg en N-weg) en dat is eigenlijk gewoon onder de maat.
Wij hebben bijna 5 jaar in een Nissan Leaf gereden. Deze auto heeft echt One-Pedal drive en stopt dus ook volledig als je het stroompedaal los laat.
De B-stand in de R5 kan dat nog net niet. Jammer eigenlijk..
De B-stand voelt heel natuurijk aan. Je bent er zo aan gewend.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Op dit moment hebben wij een Zoe Q210 uit 2015. Hier hebben we regelmatig problemen mee met laden bij publieke laadpalen, maar verder is het een topauto met weinig problemen. Door een baanwisseling die een stuk verder rijden vereist, zijn we...
Al 1,5 jaar de Captur in bezit en nog steeds erg blij mee.
Ik heb een Bose systeem erin zitten, maar ik heb wat problemen met de mp3 bestanden op de usb stick.
Als ik mp3 bestanden op de usb stick zet, dan is de bestanden die ik er op...
Ik zit met 3 problemen en vroeg of jullie mij konden helpen:
1. Wij hebben een Dacia Logan gekocht uit geloof 2018 en ik wilde de nav updaten met de software op usb van de dacia (daciaexstras) en toen liep hij vast tijdens het...
Sinds maart dit jaar heb ik een Twingo (1.0 SCe Expression UIT 2015) (handgeschakeld) en vrij kort na de aanschaf allerlei problemen nu ben ik benieuwd of iemand anders dit ook ervaart en wat de oplossing is/kan zijn. De volgende...
=//= Ik heb een vraag:
In september 2024 onze 5e Dacia in ontvangst genomen (en de 3e Duster): 1.0 ltr 3 cylinder op LPG, model Expression.
Vanaf het begin problemen met de boordcomputer gehad (+ beeldscherm):
Normaal start dit op (met een...