Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wie van jullie komt wel aan de 1000KM per volle tank. ik kom maar tot 800 maar dan is de tank wel goed leeg. (comfortmodus)
Mijn ritten hebben vaak een score van 80 tot 91 maar toch haal ik maar net 800KM uit een tank.
Als ik naar de consumptie kijkt bij de 609KM dan geeft hij aan 305Km elec te hebben gereden dat wil dus zeggen 304 op benzine. Dit wel op een 55 liter tank. De dealer zegt dat er niets mis is. OMG 305KM met een 1.2 3 cilinder op 55 liter
Ik haal zo rond de 5.8-6.0 L/100 km met een mild-hybrid Austral (dus de 130 pk versie), en tank zo rond de 750-800 km.
Ik zou toch verwachten dat de full-hybride zuiniger is...
Ik heb de Espace Full Hybrid en kom regelmatig boven de 1000km, zelfs een keer en dikke 1100km gehaald op 52 liter.
Inmiddels 44451km gereden en 2448 liter peut verstookt. (correctie ik had eerst per abuis 248liter staan)
Dat is een 1:18,2 5,5l/100km
Nu rijd ik misschien wel als een oude man (zelden harder dan 100, rustig optrekken (eco meter blijft in groen), gebruik maken van regeneratief remmen door als stoplicht op rood gaat gas los en steeds harder regeneratief te remmen)
Misschien saai rijden voor velen, maar ik kom ook op mijn bestemming
Ik heb de 200pk full hybrid. Mijn verbruik ligt nu op 5,7-5,8. In oktober bij iets warmer weer was het 5,4 l/100km. Een collega heeft het ook wel eens onder de 5 gekregen, maar mijn rijstijl is niet compatibel met die waarde.
rteske schreef: ↑23 jan 2025 17:00
Met dat regenaratief remmen gaat mijn pedaal vaak te ver naar beneden heb jij dat ook?
Ligt ook aan wat je in je reservoir hebt. Die E10 zit ook zoveel troep in. Ik tank altijd E5, ik heb de Austal nog niet maar ik rij nu een Captur 2 en daar haal ik ook meer dan andere Captur gebruikers.
Zonder moeite 900-1050 km per tank. Full Hybrid, 28000 km. Verbruik in kou is wel hoger, maar altijd nog de 900 km gehaald. Ik rijd gewoon de maximum snelheid, dus s-avonds ook 130 op snelweg.
Je doet niets verkeerd. Ook ik haal bij lange na niet zo'n laag verbruik en rijd over het algemeen rustig. In de zomer haal ik maximaal 4,8 per 100 km en in de winterperiode max 5,4 per 100 km. Ik tank meestal tussen de 800 en 900 km.
Het bijzondere aan deze auto, in mijn ogen vreemd, is dat deze op lage snelheden heel erg onzuinig is en blijft. Deze te hoger de snelheid, des te zuiniger de auto rijdt. Je kunt dus beter met 100 rijden dan met 30 of 50. Ik raad het je alleen niet aan in de gebieden waar dit niet mag.
Probeer dit nog op video vastgelegd te krijgen... Maar weet nog niet precies hoe. Met de camera op het stuurwiel krijg ik het dashboard wellicht volledig in beeld... Maar dat gedraai aan het stuur is erg vervelend.
Rij dagelijks stukjes van 20 km met 6.5/100. De helft 100 de rest 30/50/60.
Nu met vakantie 300 km. Vrijwel alleen 100. Gem. staat nu op 5.2/100.
Ik vermoed dat het met de buitentemperatuur te maken heeft. Bij koud weer gaat de motor maximaal draaien, dus langer en hoger toerental, om warm te worden. Bij dit warm draaien wordt de accu maximaal gevuld. Dit warm draaien lijkt vooral gedaan te worden om het passagierscompartiment warm te blazen. Als je de ventilatie uitzet dan heb je min of meer normaal gedrag van de motor, dus niet warm draaien.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zoals de titel aangeeft had ik graag via dit topic te weten gekomen wat zoal het gemiddelde verbruik is bij de Clio E tech - rijders onder ons.
En hoe dit +- tot stand gekomen is én met welke brandstof.
Ik zal zelf de aftrap geven :
400 km gereden...
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Austral Techno E techfullhybrid 200 . IronBlue
In het weekend aardig ritje meegedaan en op eerste zicht geen probleem.
Tot plots bij het overschakelen van elektromotor naar benzinemotor, de toeren de hoogte...