Sinds september 2021 ben ik trotse eigenaar van een Megane IV TCe (1.33) 140 intens. Ondertussen heb ik 3200 km gereden en op ongeveer 1500 km begon ik lichte schokjes te voelen bij een constante snelheid. Deze komen het vaakst voor bij +/-1800 tr/min in 2de 3de 4de en 5de versnelling. Soms worden deze schokjes heviger zodat ik deze via de versnellingspook kan voelen en ik zie de naald van de toerenteller dan ook schommelen. Vanaf het moment dat ik opnieuw gas geef stopt dit, maar na enige tijd constante snelheid komen ze terug.
Wanneer ik van programma (My sense) verander, beïnvloed dit het schokken een beetje, maar ze gaan nooit weg. Onlangs heb ik eens benzine 98 getankt omdat ik dacht dat de E10 er voor iets tussen zit, maar dit lost het probleem niet op. Wat ik ook al geprobeerd heb is tijdens een "schoksessie" de cruise control te activeren, maar zelfs met geactiveerde cruise control blijft die leuk verder schokken.
Wat mij ook wel opvalt is dat eens bij vol gas accelereren, er geen loepzuivere versnelling plaatsvind, maar ook zeer lichte schokjes te voelen zijn.
Ik heb al 2x de dealer bezocht en zij kunnen geen fout terugvinden en vertellen me niets te voelen tijdens de testrit..

Via deze weg wens ik eens bij jullie te informeren of er mensen zijn met gelijkaardige problemen en eventuele oplossingen.
Alvast bedankt!
Wim