Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Besteld in juli, gisteren geleverd de Techno 150pk 52kWh groen met driving assist.Renault 5 E-Tech leverdatum
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 jan 2025 18:54
- Actief als: particulier
Re: Renault 5 E-Tech leverdatum
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 17
- Laatste bezoek: 29 jan 2025 16:03
Gefeliciteerd! Ik durfde groen niet aan
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 29
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 20:28
Gefeliciteerd! Toch wel mooi zo in het groen.
Onze Renault 5 Techno is inmiddels gearriveerd bij de dealer.
Besteld op 11 november. Dus dat ging erg snel. We hielden rekening met levering in april.
Nu hebben we tot 1 mei 2 EV's op de oprit staan..
Onze Renault 5 Techno is inmiddels gearriveerd bij de dealer.
Besteld op 11 november. Dus dat ging erg snel. We hielden rekening met levering in april.
Nu hebben we tot 1 mei 2 EV's op de oprit staan..
Hide post links |
-
- Lid
Haha, nu lees ik jouw berichtje en kijk in de app: mijn auto staat ook bij de dealer!
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 14 jan 2025 22:28
gefeliciteerd mensen,
ik wacht nog even tot V2G
hoop alleen dat het niet te laat is.
ben 79
ik wacht nog even tot V2G
hoop alleen dat het niet te laat is.
ben 79
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 15
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 11:06
Begin juni besteld en auto is nu uit fabriek en op transport.
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 21:14
Na lange tijd dit forum te hebben gevolgd, toch maar aangemeld om een berichtje te kunnen typen! Wij hebben de Renault 5 Iconic (geel) besteld op 29 mei 2024 met de R-pass. Deze staat sinds oktober op "in productie" in de app.
Waar ik erg benieuwd naar ben, is of de Renault's die nu geleverd zijn (simonsmidt, Klevant, maarten916) in België of Nederland zijn? Vind het namelijk best bijzonder dat iemand die half november een Renault 5 besteld, deze al eerder heeft dan wij (wachten nu 8 maanden).
Andere, losstaande vraag: hoe is het geregeld met de BPM kosten per 1 januari? Rekent Renault deze kosten (667euro) door of worden deze niet meegerekend als je de auto vorig jaar (2024) hebt besteld?
Alvast bedankt voor de reacties! We wachten met smart op onze nieuwe auto!
Waar ik erg benieuwd naar ben, is of de Renault's die nu geleverd zijn (simonsmidt, Klevant, maarten916) in België of Nederland zijn? Vind het namelijk best bijzonder dat iemand die half november een Renault 5 besteld, deze al eerder heeft dan wij (wachten nu 8 maanden).
Andere, losstaande vraag: hoe is het geregeld met de BPM kosten per 1 januari? Rekent Renault deze kosten (667euro) door of worden deze niet meegerekend als je de auto vorig jaar (2024) hebt besteld?
Alvast bedankt voor de reacties! We wachten met smart op onze nieuwe auto!
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 27 jan 2025 18:54
België en zover ik kan zien met V2G wat ik echter nog niet geprobeerd heb.CakeyEV schreef: ↑15 jan 2025 11:01
Hide post links |
-
- Lid
Ik in NL. De app zegt dat ie bij de dealer is, ik heb nog niks in handen.
Hide post links |
-
Bedankt voor de snelle reacties! En toch al levering in NL, binnen 2 maanden.
Een belletje naar Renault Nederland leert dat ze zelf eigenlijk ook geen idee hebben qua uitlevering en proces. Op de vraag hoe het kan dat wij al 8 maanden wachten en Nederland als 2e land (na Frankrijk) aan de beurt zou zijn met leveringen, hadden ze geen antwoord.
We wachten dan maar gewoon af, ben benieuwd wanneer ik de eerste 5 (particulier, geen demo-auto van een dealer) mag spotten op de weg
Een belletje naar Renault Nederland leert dat ze zelf eigenlijk ook geen idee hebben qua uitlevering en proces. Op de vraag hoe het kan dat wij al 8 maanden wachten en Nederland als 2e land (na Frankrijk) aan de beurt zou zijn met leveringen, hadden ze geen antwoord.
We wachten dan maar gewoon af, ben benieuwd wanneer ik de eerste 5 (particulier, geen demo-auto van een dealer) mag spotten op de weg
Hide post links |
-
- Lid
Net even gebeld, omdat ik uitgerekend vandaag een euvel had met mijn in te ruilen auto
Hij was net een half uur eerder gelost. Dealer was eigenlijk niet zo blij, hij had zelf ook niet op gerekend op een eerdere levertijd , dus moet nog even wachten op werkplaatstijd om hem klaar te maken en te voorzien van winterbanden.
Hij was net een half uur eerder gelost. Dealer was eigenlijk niet zo blij, hij had zelf ook niet op gerekend op een eerdere levertijd , dus moet nog even wachten op werkplaatstijd om hem klaar te maken en te voorzien van winterbanden.
Hide post links |
-
- Lid
Vanmiddag gebeld door de dealer en een afspraak gemaakt op 28 januari voor aflevering.
We wonen in Apeldoorn; Nederland dus
We hebben de R5 op 11 november besteld. Nog net op tijd subsidie aangevraagd en gekregen.
De BPM nam Renault voor haar rekening. En we kregen natuurlijk nog 1000 euro korting omdat V2G er niet op zit.
Al met al gaat de levering dus heel snel.
We wonen in Apeldoorn; Nederland dus
We hebben de R5 op 11 november besteld. Nog net op tijd subsidie aangevraagd en gekregen.
De BPM nam Renault voor haar rekening. En we kregen natuurlijk nog 1000 euro korting omdat V2G er niet op zit.
Al met al gaat de levering dus heel snel.
Hide post links |
-
Heel gaaf Maarten! En enorm snel ook. Mooi van de subsidie en BPM
Welke uitvoering en kleur heb je gekozen? Ik kom bij Apeldoorn uit de buurt dus wellicht zie ik je wel rijden binnenkort
Welke uitvoering en kleur heb je gekozen? Ik kom bij Apeldoorn uit de buurt dus wellicht zie ik je wel rijden binnenkort
Hide post links |
-
- Lid
We hebben een Techno gekozen in het blauw, zwart dak en rode bies.
Verder alle opties en Chrono velgen (standaard op de Ionic)
We vonden het interieur van de Techno mooier; oogt een stuk rustiger.
Bovendien vind ik de zwarte randen rond de wielkasten en dorpels in het mat zwart mooier en minder gevoelig voor krassen.
Maar ja, dat is allemaal smaak natuurlijk.
Toegevoegd in 2 minuten 45 secondes:
@CakeyEV : heb jij niet afgezien van V2G? Misschien dat je daarom zolang moet wachten.
Verder alle opties en Chrono velgen (standaard op de Ionic)
We vonden het interieur van de Techno mooier; oogt een stuk rustiger.
Bovendien vind ik de zwarte randen rond de wielkasten en dorpels in het mat zwart mooier en minder gevoelig voor krassen.
Maar ja, dat is allemaal smaak natuurlijk.
Toegevoegd in 2 minuten 45 secondes:
@CakeyEV : heb jij niet afgezien van V2G? Misschien dat je daarom zolang moet wachten.
Hide post links |
-
Ha Maarten, gave samenstelling; eentje die wij ook op het oog hadden, maar na het zien van een gele 5 in Amsterdam (R-pass event); waren we verkocht
Wij hebben ook afgezien van V2G, dus ja, waarom het wachten lang duurt geen idee. Vandaar ook mijn verbazing.
Ben benieuwd naar een foto van jouw 5 straks!
Wij hebben ook afgezien van V2G, dus ja, waarom het wachten lang duurt geen idee. Vandaar ook mijn verbazing.
Ben benieuwd naar een foto van jouw 5 straks!
Hide post links |
-
Even een korte update: de app geeft nu aan dat de auto klaar is voor aflevering en de dealer contact op gaat nemen.
Heb zojuist met de dealer gebeld en onze auto staat inderdaad op de vrachtwagen naar de dealer toe! Volgende week staat ie hoogstwaarschijnlijk bij ons voor de deur heel benieuwd!
Grappig detail: de stap “vervoer” in de app duurde drie dagen (zaterdag tm maandag), terwijl er ook staat: “dit kan enkele weken duren”.
Gaat ineens veel sneller dan ik had verwacht! Enorm blij mee
Overigens denk ik ook dat er dus meerdere 5’jes deze kant op zijn gekomen dus vanaf volgende week is de kans om er een op de weg te spotten zeer aannemelijk.
Heb zojuist met de dealer gebeld en onze auto staat inderdaad op de vrachtwagen naar de dealer toe! Volgende week staat ie hoogstwaarschijnlijk bij ons voor de deur heel benieuwd!
Grappig detail: de stap “vervoer” in de app duurde drie dagen (zaterdag tm maandag), terwijl er ook staat: “dit kan enkele weken duren”.
Gaat ineens veel sneller dan ik had verwacht! Enorm blij mee
Overigens denk ik ook dat er dus meerdere 5’jes deze kant op zijn gekomen dus vanaf volgende week is de kans om er een op de weg te spotten zeer aannemelijk.
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 22 jan 2025 17:15
Ik heb me ook aangemeld om na een tijdje meelezen, nu ook zelf iets te delen
Wij hebben onze gele Iconic op 15 november besteld en kregen gisteren van de dealer te horen dat deze waarschijnlijk in de 3e week van februari geleverd wordt.
Bij ons is het ook niet gelukt om meer informatie via de app te krijgen, ondanks meerdere verzoeken aan de dealer..
Wij hebben onze gele Iconic op 15 november besteld en kregen gisteren van de dealer te horen dat deze waarschijnlijk in de 3e week van februari geleverd wordt.
Bij ons is het ook niet gelukt om meer informatie via de app te krijgen, ondanks meerdere verzoeken aan de dealer..
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 22 jan 2025 17:15
We kregen vandaag nog een berichtje van de dealer dat er een vertraagde levering van de all weather banden is. Hopelijk is dat snel opgelost..
Hide post links |
-
- Lid
Het is een vreemde bandenmaat ja…winterbanden zijn er ook maar in 2 merken/types zag ik.
Hide post links |
-
- Lid
Ik heb nu 2 auto's in de APP staan.
De bovenste is de auto zoals we die hebben besteld met alle eigenschappen en VIN.
In de onderste wordt het proces van productie en levering weergegeven. Die staat nu dus op "Voorbereiding" voor levering.
De bovenste is de auto zoals we die hebben besteld met alle eigenschappen en VIN.
In de onderste wordt het proces van productie en levering weergegeven. Die staat nu dus op "Voorbereiding" voor levering.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
Welkom Ilse, leuk dat je ook lid bent geworden! Jammer van de vertraging, zeker door zo iets simpels als banden.. maar wat Klevant aangeeft klopt inderdaad. De bandenmaat is afwijkend en niet doorsnee bij de bandenboeren. Ook iets om op te letten bij bandenwissel.
@maarten916: apart! Misschien 2 auto’s voor de prijs van een? Haha zal vast een foutje zijn. Ons kenteken wordt vandaag of morgen aangevraagd, ben benieuwd! Daarna kunnen we de verzekering fixen en zodra hij op naam staat de SEPP subsidie aanvraag afmaken.
@maarten916: apart! Misschien 2 auto’s voor de prijs van een? Haha zal vast een foutje zijn. Ons kenteken wordt vandaag of morgen aangevraagd, ben benieuwd! Daarna kunnen we de verzekering fixen en zodra hij op naam staat de SEPP subsidie aanvraag afmaken.
Hide post links |
-
- Posts in topic: 9
- Laatste bezoek: 03 feb 2025 13:08
Hallo allemaal,
Ik heb de 5 21 mei besteld, afgelopen weken in de app wisselende aflever datums. Laatste update was tussen 3 en 16 maart! Contact gehad met klantenservice. Zij gaven aan dat het volgen van de bestelling niet goed werkt en dat ze het op korte termijn zullen verwijderen.
Het is dan de bedoeling om je dealer te bellen om te vragen wanneer de R5 wordt geleverd . Zijn er meerdere
In dit forum die die wisselende afleverdatums te zien krijgen in de app?
Bij mij is in de app nu alleen de bestelling omcirkeld , de productie niet meer.
Ik heb de 5 21 mei besteld, afgelopen weken in de app wisselende aflever datums. Laatste update was tussen 3 en 16 maart! Contact gehad met klantenservice. Zij gaven aan dat het volgen van de bestelling niet goed werkt en dat ze het op korte termijn zullen verwijderen.
Het is dan de bedoeling om je dealer te bellen om te vragen wanneer de R5 wordt geleverd . Zijn er meerdere
In dit forum die die wisselende afleverdatums te zien krijgen in de app?
Bij mij is in de app nu alleen de bestelling omcirkeld , de productie niet meer.
Hide post links |
-
- Lid
@Vainqueur: bij mij kon ik in de APP het hele proces netjes volgen. Een paar keer werden de datums iets naar voren bijgesteld.
Heel vreemd dat jij al zo lang moet wachten.
Heel vreemd dat jij al zo lang moet wachten.
Hide post links |
-
Ook bij mij in de app ging elke stap nagenoeg zoals het in de praktijk ging.
We hebben nu een afspraak staan voor dinsdag om de auto op te halen. Kijk er enorm naar uit!
We hebben nu een afspraak staan voor dinsdag om de auto op te halen. Kijk er enorm naar uit!
Hide post links |
-
Wanneer besteld? En levering in Nederland of België?
Hide post links |
-
Goedemorgen! Wij hebben de Renault 5 Iconic (geel) besteld op 29 mei 2024 met de R-pass (in Nederland).
Wij zaten in hetzelfde schuitje als jij. Berichten van leveringen terwijl de auto in november(!) was besteld en wij al ~8 maanden aan het wachten waren.
Maar ineens ging alles erg snel. Productie, transport en klaarmaken bij de dealer. Gisteren hebben we ons kenteken gekregen en dinsdag kunnen we hem ophalen.
Ik hoop voor jou dat je 5 ook binnenkort komt, want sommigen krijgen hem al na 2 maanden. Wij hebben overigens geen V2G optie genomen, ik weet niet of jij dat wel hebt? Dan staat de levering voor mei/juni gepland volgens mij.
Maar na de laatste berichten van “wachten op levering all-season banden” is het eerder uitstel/vertraging lijkt het.
Hou ons op de hoogte!
Wij zaten in hetzelfde schuitje als jij. Berichten van leveringen terwijl de auto in november(!) was besteld en wij al ~8 maanden aan het wachten waren.
Maar ineens ging alles erg snel. Productie, transport en klaarmaken bij de dealer. Gisteren hebben we ons kenteken gekregen en dinsdag kunnen we hem ophalen.
Ik hoop voor jou dat je 5 ook binnenkort komt, want sommigen krijgen hem al na 2 maanden. Wij hebben overigens geen V2G optie genomen, ik weet niet of jij dat wel hebt? Dan staat de levering voor mei/juni gepland volgens mij.
Maar na de laatste berichten van “wachten op levering all-season banden” is het eerder uitstel/vertraging lijkt het.
Hou ons op de hoogte!
Laatst gewijzigd door Pepone op 24 jan 2025 14:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige Quote verwijderd
Reden: Onnodige Quote verwijderd
Hide post links |
-
Bedankt voor je info. Hou je op de hoogte.
Hide post links |
-
R5 staat weer in de app!
In productie Verwachte levering 10 maart -23 maart.
In productie Verwachte levering 10 maart -23 maart.
Hide post links |
-
- Lid
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 27 jan 2025 15:07
29/5 de R5 besteld (zwart met goud/geel dakrand, en gele daksticker). Half december in de app informatie over levering, half februari. Dat is een paar keer verplaatst tot na half maart. Later weer terug naar 17/2. Echter sinds vorige week helemaal geen datum meer.
Contact met de dealer gehad, die zag hetzelfde. Die heeft navraag gedaan en het probleem is de slechte levertijd van de daksticker en de all weather banden. Wel vreemd dat andere mensen die de auto later besteld deze wel al hebben of in iedergeval een datum.
Begint wel een aardig rommeltje te worden. R5 pass, levering eind 2024. Ging niet door. Dan het V2G dat voor problemen zorgt. Nu een daksticker en banden......
Begint wel lang te duren zo. Met de klantenservice discussiëren heb ik ook geen beste ervaring. Dus er zit niet veel anders op dan maar wachten....
Contact met de dealer gehad, die zag hetzelfde. Die heeft navraag gedaan en het probleem is de slechte levertijd van de daksticker en de all weather banden. Wel vreemd dat andere mensen die de auto later besteld deze wel al hebben of in iedergeval een datum.
Begint wel een aardig rommeltje te worden. R5 pass, levering eind 2024. Ging niet door. Dan het V2G dat voor problemen zorgt. Nu een daksticker en banden......
Begint wel lang te duren zo. Met de klantenservice discussiëren heb ik ook geen beste ervaring. Dus er zit niet veel anders op dan maar wachten....
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 11:06
Vervelend om te horen maar als een onderdeel niet voorhanden is dan duurt het inderdaad langer. De mijne 1 juni besteld zonder pass in het geel met een zwart dak. Deze heb ik afgelopen zaterdag afgeleverd gekregen. Ik kan je alvast vertellen dat het het wachten wel waard is. Wat een fantastische auto.
Hide post links |
-
- Lid
Kink in de kabel. De aflevering van morgen gaat niet door. De dealer is de aangevraagde kentekenplaten kwijt.
Tegen mijn vrouw werd telefonisch gezegd dat er mogelijk een duplicaatcode op het kenteken zou komen; het beruchte 1'tje extra dus.
Gelijk terug gebeld en aangegeven dat ik een duplicaatcode niet accepteer. Ik hoop dat ze alsnog worden gevonden...
Tegen mijn vrouw werd telefonisch gezegd dat er mogelijk een duplicaatcode op het kenteken zou komen; het beruchte 1'tje extra dus.
Gelijk terug gebeld en aangegeven dat ik een duplicaatcode niet accepteer. Ik hoop dat ze alsnog worden gevonden...
Hide post links |
-
- Lid
Kentekenplaten zijn gelukkig teruggevonden!
A.s. vrijdag kunnen we de auto ophalen.
A.s. vrijdag kunnen we de auto ophalen.
Hide post links |
-
Poeh wat een verhaal Maarten. Heel bijzonder dat ze de kentekenplaten kwijt waren, jouw auto was al een lange tijd bij de dealer toch? Leg die platen gewoon achterin en klaar
Nog een paar dagen wachten dan, beter dan het 1'tje op de kentekenplaat (een nieuw kenteken aanvragen kan denk ik niet ivm fraude?) dus gelukkig op deze manier!
Wij wachten in spanning tot 14:00! Dan mogen wij het doek van onze auto afhalen en er mee wegrijden enorm veel zin aan!
Nog een paar dagen wachten dan, beter dan het 1'tje op de kentekenplaat (een nieuw kenteken aanvragen kan denk ik niet ivm fraude?) dus gelukkig op deze manier!
Wij wachten in spanning tot 14:00! Dan mogen wij het doek van onze auto afhalen en er mee wegrijden enorm veel zin aan!
Hide post links |
-
- Lid
Aflevering staat gepland voor de 13e! Ben erg benieuwd.
Cakey al een foto??
Cakey al een foto??
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut